Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sunnda schreef:Je leven klinkt erg rustig?
Twee dagen op kantoor en dan 5 dagen lessen? Hoe veel lesklanten heb je op een dag? Is dat ochtend, middag, avond?
Als ik zo lees heb je het misschien niet persee druk, maar ervaar je snel druk en wordt je daar chaotisch van.
Je kunt natuurlijk met lessen aanhouden dat je een dag (of dagdeel) per week geen klanten hebt en die tijd gebruikt om je huis te poetsen.
Maar met twee personen zou het huishouden een uurtje of drie per week moeten zijn aan grote dingen en dus een kleine moeite.
Ik denk dat je dus op zoek moet naar een stukje planning in je leven en niet het ' doe maar op de lange baan'.
MarliesV schreef:Maar wat doe je in de ochtenden dan, zeg tussen 8.30 en lunchtijd?
Als je elke dag een uurtje van die ochtend neemt voor het huishouden, en dan structureel wat doet. Dan kan je het makkelijk redden op de dagen dat je niet werkt om het huishouden er bij te doen. Dus op dinsdag-donderdag-vrijdag-zaterdag ochtend alle ochtenden een uurtje, dan zul je zien dat je op zaterdag weinig meer hoeft.
Strakke planning maken en je daar aan houden de eerste tijd is de makkelijkste manier om er mee te beginnen. En dan ook rust inplannen!
plutolover schreef:maandag en dinsdag werk ik van 07.00 tot 16.00
overige dagen zou ik ind in ochtend huishouden kunnen doen. De hond moet ook uit gelaten worden. Ik moet ind gewoon plannen. het is ind mijn hoofd die er een gaos van maakt. En dan doe ik of niks meer of ik wordt boos en ga fanatiek aan de slag en ben ik daarna kapot.
Zolder moet nodig keer opgeruimd worden en uitgezocht. Dit wil ik zaterdag of zondag gaan doen.
plutolover schreef:Ik ga niet op MP zetten dan blijf het te lang in huis. Dan gaat het maar naar de kringloop ofzo.
Of ik moet een hoekje maken voor mp.