Verhuisd " tijdelijk huis", nieuwe wereld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jillz1

Verhuisd " tijdelijk huis", nieuwe wereld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-21 18:27

Weet niet zo goed te omschrijven wat ik precies bedoel nu.

Wij hebben ons huis verkocht in december. Helaas lukte niet om ons " droomhuis" te vinden en hebben een tijdelijke helft tweekapper gekocht.
We wilden perse in die plaats wonen en de markt is daar erg moeilijk. ( Waar niet momenteel)

Omdat we in juli huis uit moesten hebben we pas in mei het nieuwe huis gekocht.
Sinds juli wonen we er, omdat de gedachte tijdelijk er bij ons gezin in zit, heeft iedereen het best naar zijn zin.
En waarom ......
De buurt is geweldig, zo leuke mensen, zo lief en gezellig.

Het huis is niet wat we echt lang in willen wonen, we missen privacy, weinig ruimte en niemand begrijpt hoe wij zo ingrijpende verandering hebben gekozen

Even ter illustratie, ons oude huis was 3600 m2 grond en 320m2 groot, luxe en echt een plaatje om te zien. Nadeel een dorp met geen faciliteiten en ieder zijn eigen " eiland"

Ons nieuwe huis is 165 m2 en 260 m2 grond, geen schuur, leuk huis maar niks aan luxe. Heel uitgebreide faciliteiten in dorp.

Ofwel... de luxe van een fijne buurt, we zijn echt opgenomen en gewaardeerd.

En daar heb ik nu een schuldgevoel, ik ben een mensen mens, heb graag sociale contacten en voel me prima hier op zijn plek...

Mijn man mist enorm het oude huis en worstelt met het ruimtegebrek.

Mijn vraag is nu.....

Wij hebben niemand in de buurt verteld dat wij dit huis niet voor langere tijd gekocht hebben. Ben bang dat de anderen misschien minder toegankelijk worden.

Ze hebben ons omarmd en dat voelt bij mij heel goed, ik wil geen afstand creëeren.

Ook wil ik ze niet het gevoel geven dat ik het huis te min vindt. Alle huizen in de straat zijn namelijk hetzelfde.
Gisteren hebben wij welkomstborrel gegeven en iedereen was zo enthousiast over onze komst,dat heeft me goed gedaan.
Phoeh ik heb zo mixed feelings, ondanks de toffe borrel gisteren had ik echt moeite om mijn emoties in te houden.

Ik heb het gevoel dat ik ze voor de gek houd

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 18:35

Lijkt mij eerder dat je je man voor de gek houd, jij voelt dit als een warm bad, hij mist de ruimte. Eigenlijk lijkt het alsof je liever hier blijft.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 19-09-21 18:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 18:35

Als het bevalt, en natuurlijk in overleg met partner: lekker blijven zitten en van de vast flinke overwaarde prachtige reizen maken, kinderen helpen met de studie, dagje minder gaan werken? :)
Laatst bijgewerkt door Elanor op 19-09-21 18:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 18:38

Ik zou dat ook niet hebben gezegd, dat het huis wat jullie nu hebben gekocht ter overbrugging is en voor tijdelijk is, puur omdat ik daar de toegevoegde waarde niet van in zie. Ik vind dat niet mensen voor de gek houden, ik zie alleen de meerwaarde niet om het wél te vertellen.

Je weet niet hoe lang jullie in jullie huidige huis blijven wonen, zeker niet in deze overspannen markt. Als het moment daar is dat jullie een nieuw huis hebben gevonden, zou ik dat gewoon zeggen. Dat jullie onverwachts jullie droomwoning hebben gevonden en die mogelijkheid met beide handen aangrijpen.

Als de mensen zo lief en warm zijn, hebben ze daar vast alle begrip voor. :j

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 18:39

Ik zou me daar niet te druk om maken. Je hoeft je ook echt niet te verantwoorden, ook in de toekomst niet. Met een 'we wisten niet hoe het zou lopen' heb je genoeg uitleg gegeven. Voor nu woon je daar, en maak er lekker het beste van :j Mocht je over een tijdje weer verhuizen, dan merk je vanzelf of er nog mensen zijn waarmee je contact houdt of niet. En mochten er dan mensen zijn die vragen 'maar wilden jullie altijd al weg dan?' dan is 'we keken wel rond maar wisten niet hoe het zou lopen' nog steeds een prima antwoord.

Zo lang je niet daadwerkelijk neerkijkt op je buren is er niks aan de hand. Ik kan me ook echt niet voorstellen dat leuke mensen daar ooit een punt van zouden maken. (Ik wilde eerst schrijven dat ik me niet voor kon stellen dat iemand zich daar druk over kon maken, maar je hebt mensen die boze briefjes schrijven over teveel kerstlampjes, dus die zijn er vast. Maar leuke mensen doen dat niet.)

hwn

Re: Verhuisd " tijdelijk huis", nieuwe wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 18:46

Fijn toch, dat je je in je tijdelijk huis ook zo goed voelt? Hopelijk kan je man snel wennen en geniet hij toch ook van de tijd die jullie daar doorbrengen. En misschien vinden jullie je droomhuis wel een straat verderop, en blijven je huidige buren wel goede vrienden?

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 18:58

Ik kan mij nog herinneren dat jullie in geen enkel huis het zagen zitten om te gaan wonen. Jij/jullie schoten alles af.
Wat fijn om te lezen dat je nu genoegen kunt nemen met minder luxe en dat dit bevalt.
Ik denk ook dat je je man wel voor de gek houdt op het moment.

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-21 19:40

marleen_88 schreef:
Ik kan mij nog herinneren dat jullie in geen enkel huis het zagen zitten om te gaan wonen. Jij/jullie schoten alles af.
Wat fijn om te lezen dat je nu genoegen kunt nemen met minder luxe en dat dit bevalt.

We vinden de buurt heel fijn maar het huis is niet waar we met zijn 6 goed in passen.

En nee mijn man houdt mij niet voor de gek, hij is daar echt wel serieus in.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 19:44

Wij zouden hier ook maar tijdelijk wonen omdat dit huis zo klein is en wij snel vrijstaand wilde wonen en wij dit toen konden betalen.
Dit jaar wonen wij er 11 jaar :+

sunny16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 19:53

Jillz1 schreef:
marleen_88 schreef:

We vinden de buurt heel fijn maar het huis is niet waar we met zijn 6 goed in passen.

En nee mijn man houdt mij niet voor de gek, hij is daar echt wel serieus in.

Het staat er ook andersom, dat jij hém voor de gek houdt.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 19:56

Oeh, ik denk dat ik mij meer achter je man zijn kant zou scharen.
Lijkt mij eeuwig zonde om zoveel ruimte op te geven en er zo hard op achteruit te gaan.
Je noemt twee heel belangrijke factoren voor mij, privacy en ruimte. En die geef je aan niet/weinig te hebben. :n

Maar ik dan ook geen mensenmens en heb genoeg aan mijn gezin en af en toe wat bezoek.

Ik denk dat jullie wel ergens een middenweg moeten gaan vinden. Hij nu ongelukkig, jij ongelukkig in het vorige huis. Ik zou denken dat dat uiteindelijk wel voor ruzies/irritaties gaat zorgen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 19:57

Waarom houdt zij haar man voor de gek? TS wil toch nog steeds naar een groter huis?
Ik zou het ook niet vertellen in de buurt. Wie weet hoe lang jullie er mogelijk zitten.

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-21 21:49

Fitzroy schreef:
Waarom houdt zij haar man voor de gek? TS wil toch nog steeds naar een groter huis?
Ik zou het ook niet vertellen in de buurt. Wie weet hoe lang jullie er mogelijk zitten.

Inderdaad ik weet niet wat of waar ik hem voor de gek houd.
Ik vind het huis ook niet ons stekkie maar ik heb er wel een goed gevoel.
Wij zijn juist verhuisd voor meer sociaal leven en reuring.
En ja, ons ander huis had alle ruimte en privacy maar buiten het huis was het niks.

Nu is het precies andersom, geen ruimte en weinig privacy ( tuin van buren en achter buren grenzen aan onze tuin) maar juist buiten het huis is het heel veel.

Maar eigenlijk is het grootste punt nu, dat ik het vervelend vind om tegen de lieve buurt net te doen alsof we daar zijn gaan wonen omdat we het als eerste keus was. Ik wil niet dat ze denken dat ik het huis te min vindt ofzo, huis is leuk huis maar met voor ons mindere punten.

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-21 21:52

_Nancy schreef:
Oeh, ik denk dat ik mij meer achter je man zijn kant zou scharen.
Lijkt mij eeuwig zonde om zoveel ruimte op te geven en er zo hard op achteruit te gaan.
Je noemt twee heel belangrijke factoren voor mij, privacy en ruimte. En die geef je aan niet/weinig te hebben. :n

Maar ik dan ook geen mensenmens en heb genoeg aan mijn gezin en af en toe wat bezoek.

Ik denk dat jullie wel ergens een middenweg moeten gaan vinden. Hij nu ongelukkig, jij ongelukkig in het vorige huis. Ik zou denken dat dat uiteindelijk wel voor ruzies/irritaties gaat zorgen.

Nee komt geen ruzie. De keus om ander huis te verkopen is goed overwogen.
Mijn man had wel een ander huis voor ogen om terug te kopen. Helaas nog niet gelukt, maar kan zomaar ineens wel lukken

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 21:57

Het is normaal dat mensen komen en gaan.
Voor huurders wat meer dan voor kopers maar er is geen enkele reden dat jullie toekomst plannen die nog niet eens vast liggen iemand aan gaan.
Wij verhuizen nu voor de 4e x in 8 jaar, dat was totaal niet de bedoeling :+
Ook hier helemaal opgenomen in de buurt maar je kan moeilijk je leven inrichten op de wens van de buren zullen we maar zeggen.
„Life happens when you are busy making other plans“.

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-23 08:47

Inmiddels 2 jaar verder, ik wilde toch nog op mijn oude topic reageren.

In de 2 jaar hebben we nog steeds geen andere huis m.a.w. we wonen nog steeds in " ons" buurtje.

Een fantastische straat met hele warme en lieve mensen.

Maar het huis is en blijft een probleem ;(

Het moet eigenlijk nog steeds een goede opknapbeurt hebben, we hebben er 2 jaar geleden bewust niks aan gedaan omdat het voor ons " tijdelijk" bedoeld was.

Nu kunnen we geen extra ruimte creëren met een verbouwing wel een wat luxer huis maar kost ook een ton en dit gaan wij nooit meer terug verdienen op het huis bij verkoop.

Zonde vh geld en daarom stellen we het steeds uit.
Ondertussen is het kopen van een ander huis nog steeds erg lastig hier. Eigenlijk waren alle huizen die we in het vizier hadden het toch niet helemaal en tja dan kies ik er toch weer voor om in de fijne buurt te blijven wonen.

Gisteren had ik op straat een zo enorm lief gesprek met de buurvrouw dat ik weer thuis vol emotie zat over onze verlangen naar een ander huis en eigenlijk de buurt niet uit wil.

Gek om van te worden.

En om even duidelijkheid te scheppen, ook mijn man wil nog graag een ander huis en de kinderen ook, huis is gewoon nu echt te klein en ik doe niks anders dan steeds weer oplossingen zoeken om het huis zo optimaal mogelijk te benutten. Maar daar is het maximale nu wel in bereikt.

Pff wilde het alleen ff kwijt, niemand kan hier oplossingen in bieden, is maar 1 oplossing.....

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 08:51

Tja..wie zegt dat jullie volgens huis niet weer in zo'n fijne buurt staat? Ik denk dat jullie het jezelf extra moeilijk maken door vast te pinnen op deze buurt.

Maar goed, ik snap het ook wel..want stel dat het niet zo is dan kun je niet meer terug...

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 09:12

Jillz, wat is dan precies de reden dat het huis nu te klein is? Zal dat in de nabije toekomst kunnen veranderen?

Hobby? Kinderen nog allemaal thuis? 3 auto' s? Ik zeg maar wat en probeer mee te denken.

Wat privacy betreft, kan een tuin anders inrichten misschien al wel iets helpen aan het psychische 'we hebben inkijk' gevoel?

En wat die jaren wachten en zoeken betreft: na de geboorte van mijn zoon hadden we al het idee weg te gaan uit onze nieuwbouwwoning en nu hij 9 is, zijn we net verhuisd naar onze verbouwde, kleinere woonst. Het kan idd lang duren.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 09:43

Hoe oud zijn je kinderen?

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 10:35

Het klinkt wel een beetje als een luxeprobleem eerlijk gezegd . Snap dat het wennen is kleiner te wonen na een tijd groter. Maar 160 m2 is toch prima met een gezin van 6? Heeft iedereen een eigen kamer? Wat is het probleem? Ik heb met een gezin van 6 in een tussenwoning van 100 m2 gewoond als kind, in de woonkamer kon het wat druk zijn maar verder was het echt prima, wel had elk kind zijn eigen kamer.

Als je per se groter wilt maar de buurt fijn vind, dan zoek je toch iets vriijstaands in de buurt van je huidige huis?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 11:41

Het is vaak wel net wat je er zelf van maakt met buren bij een volgend huis. Je hebt altijd uitzonderingen natuurlijk, wij hebben fijne buren in de hele buurt, op diegene na direct naast ons. Maar goed het is wel mijn huis met alles wat ik wil en ik kan het aardig goed van me afzetten die vervelende buren. De huizenmarkt is inderdaad nog erg raar en daardoor lastig om op het gemakje een huis te zoeken. Persoonlijk zou ik zeggen wacht het nog even af, jullie wonen er nu 2 jaar en dat kan vast nog wel een poosje langer. Wie weet wat je nog tegen gaat komen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 11:57

Je zocht toch in omgeving Oisterwijk? Want er staan inmiddels wel wat kavels en percelen te koop geloof ik, mocht je nieuwbouw overwegen.
Het is en blijft alleen wel erg prijzig hier.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 12:05

Je woont er inmiddels 2 jaar, ik denk dat jullie vanzelf tegen jullie droomhuis aanlopen. Waarom zou jij je moeten verantwoorden aan de buurt?
Als jullie je droomhuis vinden dan kun je dan vertellen dat jullie er heerlijk gewoond hebben maar er steeds tegenaan liepen dat het huis voor jullie gezin te klein was en jullie nu tegen jullie droomhuis zijn opgelopen waar je echt geen nee tegen kunt zeggen.

lletam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 12:09

Fijne buren en buurt is goud waard hoor...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 12:13

Eerlijk gezegd vind ik dat je problemen maakt waar er geen zijn wb je schuldgevoel. :o
Het gaat je buren helemaal niets aan of je het huis nu gekocht hebt als tijdelijk of tot je dood. Zo lang je er woont gewoon een goede buur zijn en als je wat anders vindt dan verhuis je. Als je het perse wil uit leggen dan zeg je gewoon wat de reden is: Dat het huis en de buurt heel leuk zijn maar dat het voor jullie 6'en een beetje krap is.