Wat eten jullie met een kater?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Photograph

Wat eten jullie met een kater?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-21 18:59

Nou, heb het voor elkaar gekregen.

Na een leuk feestje en iets teveel gedronken te hebben vanmorgen wakker geworden en al het alcohol is weer in de wc beland. 3 uur lang heen en weer, waarna ik de rest van de dag met barstende koppijn en een beroert gevoel op de bank gelegen heb. Heb vanmiddag 1 gekookt eitje gegeten zonder brood of iets dergelijks en nu natuurlijk hartstikke honger. Alleen bang dat het straks niet goed valt en alles er weer uit komt. Dit is de eerste keer dat ik dit heb meegemaakt en weet nou ook gelijk dat k voortaan niet meer zoveel Surinaamse rum moet drinken :D

Wat eten jullie ‘s avonds op zo’n dag als avondeten of bepaalde snacks om je minder brak te voelen? Is geroosterd brood met roerei een goed idee?

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 19:01

Ik eet appelmoes en zoute stokjes :') Beetje vreemd, maar voor mij werkt het :D Of een pistoletje/ander hard broodje zonder iets erop.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 19:04

Beschuit of biscuitjes met roomboter en suiker.

Succes met je kater.

Phrono

Re: Wat eten jullie met een kater?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 19:06

Het is alweer even geleden... maar patat met mayo werkte altijd perfect haha. Of chips. Gezondere optie: meloen. Heb eens een halve meloen gegeten voor het slapen gaan en was de volgende ochtend zo fit als wat.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 19:07

Geroosterd brood met roerei klinkt top :j

Mijn ultieme katervoer zijn de japaleño kaas broodjes van de Jumbo :D maar vaak maak ik juist een groene smoothie met kokoswater om mijn vochtbalans weer een beetje oke te krijgen :') dat doe ik dan wel na het opstaan en eet dan later wel iets wat zwaarder op de maag valt.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 19:07

Cola en naturel chips. Dé katerkiller.

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-21 19:13

Thanks voor het beterschap wensen. Mijn vochtbalans is denk ik al aardig op peil want me hoofdpijn is er bijna niet meer, over 5 uurtjes is het ook 24 uur geleden dat ik gedronken heb dus dan zou het zo goed als klaar moeten zijn. Heb verschillende dingen gelezen. Ga denk sowieso even dat roereitje maken, en neem als toetje wat appelmoes en wat later op de avond nog wat naturel chips. Dan is me maag ook weer goed gevuld, zit nu alleen 1 gekookt eitje in :wow:

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 19:15

Voor de (eventueel) volgende keer, zou ik ORS poeder halen bij de apotheek :) daar zit wat suiker en zout in en volgens mij wat andere mineralen, waardoor je lichaam veel sneller herstelt. Vooral van de uitdroging van het alcohol. Werkt echt top!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 19:18

Genoeg water drinken.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 19:21

Jij was toch pas 16? Hoe zuip je je dan een kater?

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 19:26

Mars schreef:
Jij was toch pas 16? Hoe zuip je je dan een kater?

Met Surinaamse rum kennelijk :D

Sterkte met je kater, goed uitrusten werkt het beste :z

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 19:26

door teveel alcohol te drinken :')
en ja dat deed ik ook wel toen ik 16 was.. :P

maar over de vraag, gewoon eten waar je zin in hebt.
ik eet het liefst dan gewoon vette hap, patat,shoarma,hamburgers,dat spul :j

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 19:32

Alsof iedereen zo heilig is geweest op die leeftijd :')
Tip van de dag, koop omeprazol bij de kruidvat en slik dat voordat je naar bed gaat, dan is je maag veel minder van slag. Werkte bij mij als een trein!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 19:33

Zoete ranja en liga koekjes. Dat is het enige dat ik naar binnen krijg als ik een kater heb :')

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 19:41

Zoute haring met slagroom eten met je zatte kop. Volgende dag nergens last van.

Sowieso eten na het drinken en preventief een roze rakker met veel water wegspoelen. Ontbijt croissantjes met verse jus en roerei en gaan met die banaan.

Kortom, vet eten en veeeeeeeel drinken dan heb ik het minste last.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 19:42

Maar toen wij 16 waren mochten wij al alcohol drinken ;). Dat is tegenwoordig niet meer zo.
Sowieso slim om niet teveel te drinken, beter voor je hoofd/ontwikkeling :) Sterkte, TS!

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 19:46

Ik heb eigenlijk nooit echt last van een kater, dus misschien is mijn tip wel niet van toepassing bij een echte kater. Ik ontbijt altijd goed, meestal dan met afbakbroodjes en iets van een fruitsapje. Veel water en thee. En dan kan ik de dag weer fluitend door :j.

En @TS, misschien niet het beste advies maar af en toe zuipen en lol hebben kan wel hoor, vind ik. Als je je grens maar kent en niet elk weekend een fles Surinaamse Rum achterover slaat.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 19:47

Vet eten (vette hamburger of kebab). Veel water drinken, als dat niet kan kleine beetjes cola. En als het kan een koffie met een dafalgan.
En verder platte rust.

Nu ben ik nooit ziek geweest van een kater (as in, ik kon alles wel binnenhouden. Recht op de benen staan was iets anders :+ ).

Tip voor de volgende keer dat je aan de Surinaamse rum gaat: eet een vette hamburger/kebab od vooraf en drink een paar grote glazen water voor dat je gaat slapen. Dat tempert de alcohol een beetje.
En probeer maat te houden :P .

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 19:48

Century schreef:
Maar toen wij 16 waren mochten wij al alcohol drinken ;). Dat is tegenwoordig niet meer zo.
Sowieso slim om niet teveel te drinken, beter voor je hoofd/ontwikkeling :) Sterkte, TS!

Klopt. En ik ben 1x ladderzat en doodziek geweest. Ik was het meteen afgeleerd, drink nu na ruim 16 jaar, nog nauwelijks.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 19:53

Cola light + pindaflips

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 19:59

2 pakken koude melk ofzo :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 20:06

Gebakken ei met bacon deed het altijd goed.

TurboDi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 20:13

Zak vette chips wegkanen doet wonderen. Met voorkeur die Cheeto kaasstengel dingen. Of hamka’s

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 20:17

Hier is het vaak een vette hap. Behalve als ik echt te diep in het glaasje gekeken heb de vorige avond, dan is mijn maag nergens blij mee _O-

Oh en bokt politie. Ga mij niet vertellen dat jullie geen alcohol genuttigd hebben voordat het legaal mocht.. :Y)

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 20:19

Ik slurp vaak nog een halve liter ranja voor ik naar bed ga.

En als ik toch last krijg van een kater...
Plakje geroosterd brood. Beste laag boter er op. Lekker laten in smelten. Twee eieren bakken met snufje zout en peper.
Plakje kaas er over. Augurkjes er op. Klodder mayonaise er op en hatsjikideeeeejjj.
Of met ontbijtspek kan ook...
Drink dan vaak ranja of melk. Cola is mijn ding niet. Water word ik beroerd van.

Ik hoef niet dronken te zijn om een kater te krijgen en andersom trouwens net zo.
Soms valt het goed, soms niet :')