Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Hannanas schreef:Lijkt me totaal onzinnig en pijnlijk.
Zout ontrekt ook vocht aan de wond en een wond geneest het beste als het niet uitdroogt (tenzij gesloten korstje).
Waarom denk jij dat het wel goed zou zijn?
Photograph schreef:Hannanas schreef:Lijkt me totaal onzinnig en pijnlijk.
Zout ontrekt ook vocht aan de wond en een wond geneest het beste als het niet uitdroogt (tenzij gesloten korstje).
Geen ideee, las op google verschillende dingen. De ene zegt tis wel goed, de ander weer niet. Deed mij beetje denken aan zout water, in de zee heelt het altijd zo snel
Loeky01 schreef:Ik vraag me toch af hoe je wekelijks met dit soort vragen komt. Logisch nadenken en Google helpt al erg wat. En anders; medische vragen horen thuis bij de huisarts/huisartsenpost.
8nnemiek schreef:Als je iets zoekt dat de genezing versnelt maar wel lekker veel pijn doet dan zou ik alcohol gebruiken![]()
Maar ik ga liever voor betadine als ik een open wondje heb.
Photograph schreef:Hannanas schreef:Lijkt me totaal onzinnig en pijnlijk.
Geen ideee, las op google verschillende dingen. De ene zegt tis wel goed, de ander weer niet. Deed mij beetje denken aan zout water, in de zee heelt het altijd zo snel
Nwktje schreef:Zout stopt het bloeden, niet om de wond te genezen. Heb je bijvoorbeeld een klein sneetje hebt wat niet wil stoppen met bloeden dan kan zout helpen. Maar het is niet om een wond te laten genezen.