Al heel bijna heel mn leven (ben intussen 47

Fijne man, kende mij natuurlijk al van kleins af aan, dus ja, toch een soort band heb je er dan mee.
En natuurlijk ging deze meneer met welverdiend pensioen.
hij had al een aantal jaar een collega in de praktijk, dus die meneer ging het overnemen.
Ik dacht altijd dat ik een fijne tandarts had, maar deze nieuwe man vond ik veel prettiger werken!! Maar maakt niet uit, terug in de tijd kan je niet dus ... prima.
Maar ook deze tandarts meneer ging vorig jaar met pensioen...helaas voor mij !
mijn gebit is overigens altijd prima, geen bijzonderheden, beetje tandsteen weghalen soms en that's it! Al 46 jaar
En toen kwam er een tandarts-dame in de praktijk.
En zij vertelde mij dat ik toch écht wel MOEST gaan flossen. Maar mijn tanden staan zo dicht op elkaar dat je er bijna geen draad tussen krijgt. Ze ging het voor doen bij mijn gebit, maar ik ben op een gegeven moment afgehaakt, vriendelijk bedankt, maar het voelde niet fijn.
Deze dame heb ik denk ik 2x gehad voor een controle en toen stopte ze er alweer mee.
Nu ben ik vandaag weer geweest en had ik dus weeer een andere tandarts.
Om te beginnen werd ik door de assistente binnen geroepen, en zij vroeg of ze alvast kon beginnen met tandsteen verwijderen.... eh... ik zei: ja, alleen als het nodig is.
Ik vond het een beetje raar om met iets te beginnen zonder dat er eerst gekeken is of t wel nodig is.
Nu had ik deze assistente ook nog nooit gezien, dus misschien deed ze dit werk nog niet zo lang ofzo, maakt verder niet uit.
Daarna kwam de tandarts binnen, en ze vroeg of ik ergens last van had, gevoelig oid. Nee helemaal niks antwoordde ik.
Ze ging kijken, afijn... ik zal het verhaal kort houden...
- ik MOEST echt gaan flossen
- ik MOEST echt een raggertje gaan gebruiken (ze gaf me er eentje en die kreeg ze er zelf ook bijna niet tussen)
- ik kon beter echt naar de mondhygieniste gaan want dat is echt goed
- ik moest echt eens nadenken over een beugel omdat mn onderste tanden niet kaarsrecht op een rij staan.... (hallo!! At my age 47?! en ik heb er geen last van !)
- er MOET een vulling vervangen worden
- ze zag 2 gaatjes
- ze heeft foto;s gemaakt
- er zitten nog 2 gaatjes aan te komen
Dus ik moest een nieuwe afspraak maken voor de gaatjes en het vervangen van de vulling.
Nou... ik ging helemaal de deur uit met het gevoel alsof ik een mond met rammelende zwarte tanden heb ofzo...
Terwijl.. ik heb nooit klachten. Bijna nooit gaatjes, maar ok, dat kan natuurlijk. ik heb nergens last van en ik heb een prima gebit vind ik zelf.
Ok heb hier gewoon eigenlijk als ik eerlijk ben geen goed gevoel bij...
Mijn geluk is dat de volgende afspraak... mijn oude tandarts-meneer nog een keer komt werken omdat ze het zo druk hadden

Ik ga dit toch denk ik even met hem overleggen wat hij ziet... en ik ben zelfs al aan het kijken of ik bij een andere tandartspraktijk terecht zou kunnen evt.
Het voelt gewoon niet prettig... of dat nou is omdat ik enerzijds het idee heb dat ze geld wil verdienen met al die dingen die ze opnoemt...
ik weet t niet....
Probeert jullie tandarts je ook allemaal dingen aan te praten ?