Welke sport zoon 7 jaar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Frensie

Welke sport zoon 7 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-21 20:25

Onze zoon van 7 zit graag thuis, lego spelen, filmpjes kijken, met vriendjes spelen, etcetera.
Begin van de vakantie heeft hij zijn C diploma zwemmen gehaald. Verder gaat hij 1x per week naar free runnen. Nu zwemles klaar is, zou ik graag willen dat hij nog een sport gaat doen, maar welke???

Hij heeft zelf geen ideeën. Hij heeft een tijdje op judo gezeten maar toen hij werd overgeplaatst naar een groep met wat oudere kinderen vond hij het al gauw niet meer leuk. Maar in de groep jongere kinderen blijven kon niet, daarvoor was hij echt stukje te oud en ook te goed.

Hij heeft een blauwe maandag op breakdance gezeten maar dat vond hij niet zo leuk en na de 1e lockdown zijn we gestopt.

Paardrijden vindt hij niet boeiend.

Iemand ideeën???

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 20:26

Voetbal of een andere teamsport? Wat doen zijn vriendjes?

En wil hij er zelf nog wel een sport bij doen?

capopjekop

Re: Welke sport zoon 7 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 20:27

Ik ben bevooroordeeld maar ik zou idd voetbal of een andere teamsport zeggen. Erg leerzaam want een team kun je niet zomaar in de steek laten en je moet samen werken om te kunnen winnen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 20:30

Geen sport, maar is bij de scouting geen idee?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 20:33

Atletiek …jonge kinderen beoefenen meerdere discipline is niet alleen rennen maar ook verspringen, hoogspringen speer werpen alles

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 20:35

Hetzelfde als zijn vriendjes? Turnen, rugby, basketbal, hockey, voetbal, handbal? Ik zou als hij niks weet vragen of hij openstaat om nieuwe dingen te proberen en dan gewoon een proefles aanvragen. Sommige sportscholen doen ook groepslessen voor jonge kinderen, dat is ook nog een optie.

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 20:37

Of rugby, past goed als hij al judo kennis heeft. Wel afhankelijk of er een club met jeugd bij je in de buurt zit. Mijn man is trainer bij de jeugd mocht je vragen hebben.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 20:40

Vindt hij zwemmen niet leuk om te blijven doen?

Iets anders dan sport kan ook. Denk aan scouting bijvoorbeeld. Ook al gedacht aan een muziek instrument ?

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-21 20:43

Al een paar leuke ideeën.
Voetbal interesseert hem (gelukkig, sorry voor de liefhebbers) helemaal niks.

Atletiek lijkt ons wel wat, net zitten googlen en helaas, de ene vereniging op woensdag, dan heeft hij free runnen, en de andere vereniging heeft een wachtlijst van 2 jaar.

Geen idee welke sport zijn vriendjes doen. Denk ook niet dat hij het belangrijk vindt om met vriendjes te sporten.

Zwemmen kan hier in het dorp niet echt meer, vindt hij wel leuk maar eigenlijk alleen spelen. Muziek ook aan zitten denken. Scouting ook lange wachttijden

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 20:43

Cayenne schreef:

Dat.
Waarom moet hij? Hij is 7 en heeft zo te lezen genoeg hobby's en bezigheden.

Adrija

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 20:46

Tsja dat is een kwestie van proeflessen volgen en kijken wat hij echt leuk vindt. Hier zit onze zoon op voetbal en scouting, bevalt goed, alleen jammer dat de opkomst van scouting wel regelmatig samenvalt met de competitie. Eerst zat hij op tennis maar daar reageerde hij lauw op. Een keer proefgedraaid bij voetbal; toen ik de grijns op zijn gezicht zag wist ik genoeg. Hij vindt het fantastisch,

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-21 20:50

Goof schreef:
Cayenne schreef:

Dat.
Waarom moet hij? Hij is 7 en heeft zo te lezen genoeg hobby's en bezigheden.

Ben ik het niet mee eens, hij zit het liefst heel veel achter een schermpje (mag niet), gaat maar 1x per week naar een sport en is verder elke dag thuis. Geen BSO oid en is enigskind. Gymen op school stelt ook niet veel voor tegenwoordig dus dat ene uurtje free runnen per week kan nog best aangevuld worden.

Hij zal niet gedwongen worden, maar het is wel een kind dat altijd denkt iets niet te kunnen of niet leuk te vinden dus als je het hem vraagt zal hij vaak nee zeggen en uiteindelijk nooit meer van de bank af willen komen

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 20:51

Onze zoon zit sinds dit jaar op bmx, we hebben echt niks met voetbal en dit bevalt echt super!
Onwijs leuk om te doen en een super groep, als er eens eentje onderuit gaat staat meteen de hele groep eromheen om te vragen hoe het gaat en genoeg ruimte voor een lolletje.

Maar hij hoeft van mij ook niet 2x per week als hij eens geen zin heeft, moet wel genoeg tijd overblijven om met z'n vrienden te spelen

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 20:52

Turnen? Is een hele goede combi met freerunnen.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 20:54

Een gymclub?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 20:55

Ik lees in de OP iig al een kind dat met lego speelt (creatief) en dat met vriendjes speelt (actief?!). Top.

Het feit dat je niet eens weet of hij het wel of niet belangrijk vindt om met vriendjes samen te sporten geeft aan dat je dit helemaal niet met hem besproken hebt. Wat wil hij zelf? Wil hij proeflesjes volgen? Dingen uitproberen? Binnen sporten of buiten sporten? Met bal of zonder bal? Met team of alleen?
Ga eens verschillende sporten langs, laat hem eens mee doen (als hij wil!) en laat hem dan beslissen of er iets leuks tussen zat.

frensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 20:56

Een andere team sport? Hockey, basketbal, handbal oid? En als een teamsport niks is bv karate?

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-21 20:57

Bmx leek mij ook wat maar hij vindt dat veel te gevaarlijk haha.
Mama daar kan je botten bij breken

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 20:59

Onze dochter is ook niet zo'n sporter, zit op paardrijden maar verder spreekt niets haar aan. Wel is ze creatief en houdt van muziek, dus haar nu opgegeven voor muzieklessen waar ze meerdere instrumenten leert kennen.
Een andere optie was nog een programma vanuit school waarbij ze van meerdere sporten een proefles doen, alleen dat was qua dag voor ons niet haalbaar.

Onze zoon wilde graag op voetbal, wij hebben er niets mee maar goed, als hij t graag wil... als ik nu zie hoe blij ervan wordt, is het een prima keuze geweest. Niet eens het voetballen zelf, maar ze doen veel spelletjes waarbij ze leren samenwerken etc, doet hem goed.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 21:11

Tennis wellicht? Is niet een echte teamsport, maar groepsleden van jeugd zijn altijd wel erg gezellig als ik bij ons op de vereniging kijk :j

Franciee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 21:14

Hockeyen misschien? Ik heb dat zelf gedaan vanaf groep 5 tot ik ging studeren en zou het zo weer gaan doen als ik meer tijd had!

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 21:17

Een heel andere inslag; esn muziekinstrument leren bespelen? Op toneelles? Daar doet hij ook contacten op en is goed voor zijn ontwikkeling,

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 21:25

Mijn ouders hebben me vroeger echt overal „geprobeerd“, was gewoon niets voor mij.
Mijn 7 jarige zat behalve op zwemles ook op dansen, maar ze zelf ondanks dat ze het leuk vind: ik wil niet meer, ik wil rust.
Dus dansen heb ik weer opgezegt, ze speelt toch verder veel buiten.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 21:26

Goof schreef:
Ik lees in de OP iig al een kind dat met lego speelt (creatief) en dat met vriendjes speelt (actief?!). Top.

Het feit dat je niet eens weet of hij het wel of niet belangrijk vindt om met vriendjes samen te sporten geeft aan dat je dit helemaal niet met hem besproken hebt. Wat wil hij zelf? Wil hij proeflesjes volgen? Dingen uitproberen? Binnen sporten of buiten sporten? Met bal of zonder bal? Met team of alleen?
Ga eens verschillende sporten langs, laat hem eens mee doen (als hij wil!) en laat hem dan beslissen of er iets leuks tussen zat.

Jij zegt het.

Hij moet.....

Als je zeker wil weten dat ie het niet leuk gaat vinden, zeg dan dat ie het moet. Werkt top, 100% garantie.....

Mijn ouders wilden dat ik IETS deed waarbij ik andere kinderen zou ontmoeten. WAT dat was, boeide niet zo. Ik ben op diezelfde leeftijd bij een lokale hobby/knutselclub gegaan.

Later kwam er een badmintonclub in het dorp en dat heb ik jaren gedaan. Niet voor de wedstrijden maar gewoon twee keer per week tegen een shuttle meppen, hoe harder hoe beter en de nuance leer je vanzelf :D

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 21:28

Hier een soortgelijke zoon en sport wil hij niet, maar beeld in een academie is helemaal zijn ding! Zo’n les duurt hier 1u40min en daar zitten dan ook jongetjes die net als hij, geen interesse hebben in sport.

Zo heb je ook nog muziek en beeld idd.