Waterflosser

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xRedshift

Waterflosser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-21 20:52

Hoi!

Ik ben heel benieuwd of jullie een waterflosser hebben en wat jullie ervaringen zijn!
Zelf net een uitgeprobeerd op de laagste stand, ik vond het niet zo aangenaam tussen mijn tanden. Het deed soms zelfs pijn.
Ik heb zover ik weer geen ontstoken tandvlees.
Hebben jullie dit ook?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 20:56

Ik heb er eentje van het ziekenhuis te leen gekregen toen ik aan mijn kaken was geopereerd en ik vond het heerlijk!
Misschien ook wel omdat ik niet kon poetsen maar het deed geen zeer.

capopjekop

Re: Waterflosser

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 20:59

Ik ga dit even volgen. Werkt het ook fijn als je tanden dicht op elkaar staan? Met die raggertjes is het lastig ertussen komen

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 21:05

In het begin vond ik het ook wat pijnlijk, ik heb nu nergens meer last van :)

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 21:06

Juist dan!
Mijn kaken zaten vast op elkaar dus kwam nergens tussen, dan is dit heel fijn.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 21:07

Wij twijfelen om er een te kopen maar willen het eerst een testen. Iemand die weet waar dat kan?

xRedshift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-21 21:51

Oooh als je kaken op elkaar zitten lijkt het me idd wel prettig als het zo kan.
Heb er nu een van een B merk geprobeerd. Kan mij niet voorstellen dat die stekende pijn goed is voor het tandvlees.
Ik zal bij de mondhygiëniste eens informeren. Moet er binnenkort weer naartoe :D

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 21:53

Als je gevoelige tanden hebt, is dat water dan niet te koud? Of voel je dat niet?

Misschien is bij de tandarts vragen of zijn/haar ervaringen zijn?

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 21:57

je kan ook warmer water gebruiken ;)

xRedshift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-21 22:00

Ik had er inderdaad voor de zekerheid warm water in gedaan omdat dit mij al aangeraden was. Gevoelige tanden heb ik verder eigenlijk niet. Kan koud en warm beide goed verdragen.
Het lijkt echt de kracht van het waterstraaltje zelf te zijn.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 22:10

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 22:14

Ik vind het een super apparaat. Ga je gebit maar eens raggen of flossen, dan goed poetsen en dan met de waterflosser. Als je dan ziet hoeveel je er nog tussenuit krijgt :j
Ik had gewild dat ik deze had toen ik nog een beugel had.

Ik heb hem nu op stand 7, dat is prima te doen. Maar als je net begint altijd laag en kijken wat je nog prettig vindt. Ik gebruik altijd lauwwarm water. Koud water kan ik echt slecht tegen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 22:15

Ik zat erover te denken om er eentje te kopen en heb toen advies gevraagd aan mijn tandarts. Deze gaf aan dat zo'n waterflosser eigenlijk niet zo zinvol is, en dat je beter ragertjes kunt gebruiken.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 22:19

Ik volg.

Vroeger wel gebruikt en ik vond het echt heel lekker. Toen die stuk was, kwam de keus een nieuwe of eentje met lucht. Toen de tandarts gevraagd en die vond het niks.....

Maar elke keer als ik er eentje zie, denk ik toch; die wil ik weer.

Heb door oa medicatie wel hele gevoelige tanden en vaak ontstoken tandvlees.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 22:31

Ik heb het geprobeerd maar mijn tanden staan te dicht op elkaar. Ik kan net aan flossen, raggers krijg ik er sowieso niet tussen en zo’n waterflos komt er ook niet tussen (met als resultaat 1 natte boel :') ). Oftewel heb hem weer terug gestuurd

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 22:42

xSCWx schreef:
Ik heb het geprobeerd maar mijn tanden staan te dicht op elkaar. Ik kan net aan flossen, raggers krijg ik er sowieso niet tussen en zo’n waterflos komt er ook niet tussen (met als resultaat 1 natte boel :') ). Oftewel heb hem weer terug gestuurd

Niet persoonlijk, maar: Ieuw. Ik hoop zo hard dat ze die afschrijven en niet verkopen aan de volgende :P :P

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 06:37

Vjestagirl schreef:
Ik zat erover te denken om er eentje te kopen en heb toen advies gevraagd aan mijn tandarts. Deze gaf aan dat zo'n waterflosser eigenlijk niet zo zinvol is, en dat je beter ragertjes kunt gebruiken.

Hier het zelfde te horen gekregen van mijn tandarts. Het lijkt mooi, maar het werkt niet voldoende om flossen en ragen te vervangen.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 07:15

Zo'n ding doet niet zoveel inderdaad voor de hygiëne en reiniging. Wat het beste werkt zijn stokers. Die simpele houten. Je hebt ze ook heel dun dus ook met weinig ruimte kan je er dan tussen komen.

Van die ragers ben ik altijd bang dat er stukjes los komen en onder je tandvlees terecht komen, krijg je met wat pech ontstekingen van..

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 08:20

Eleionomae schreef:
Vjestagirl schreef:

Hier het zelfde te horen gekregen van mijn tandarts. Het lijkt mooi, maar het werkt niet voldoende om flossen en ragen te vervangen.

Ik ook. Toch gekocht.
Ze was zeer verbaasd over het resultaat. Had nog niet eerder zulk gezond tandvlees bij mij gezien!

Het went! Het voelt schoon en fijn!

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 08:35

Ik lees even mee

Ik gebruik al jaren flosdraad maar de tandarts adviseerde raggers maar kom er slecht tussen wellicht is dit een optie.

Nico12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 09:34

Wij gebruiken al minstens 10 jaren water flossers van verschillende merken. Zeer tevreden, de tandarts ook. Tandsteen blijft wel komen. Op dit moment voor op reis een philips, deze pulseert hard en niet instelbaar, geen aanrader. Tevens waarschuwing, doe deze niet in koffer voor vliegreis want je koffer wordt er uitgepikt met alle ellende van dien (sommige landen is dit een onbekend product en ik moest hem uit de koffer halen en apart in dee scanner leggen, vertraging 1 uur)
Voor dagelijks gebruik nu onze tweede Waterpik WP-660, prima instelbaar, ook als massage tandvlees te gebruiken. Ik heb hem altijd op max. staan en gebruik lauw water. Apparaat heeft wel regelmatig onderhoud nodig, vervangen van slang, tips, enz enz

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 10:47

Gek genoeg adviseert de tandarts als tandenborstel wel de Philips deze schijnt veel beter te zijn dan de oral B

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 11:14

Ik heb er pas 1 gekocht van het merk waterpik. Ben er heel erg blij mee. Gebruik hem sochtends en savonds. Echt bizar wat er nog tussen tussen je tanden uitkomt na het poetsen. Ik gebruik hem meestal op stand 2-4. Gewoon flossen/stoken kreeg ik mezelf nooit aangeleerd, pure laksheid. Maar dit zat gelijk enorm in mn systeem en doe ik heel consequent

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 11:16

Mijn man had er eentje gekocht, maar ik gebruik hem dagelijks.
In het begin op standje 2 of 3 en nu zit ik al op 8, ik vind het heerlijk.
Ik ben panisch voor de mondhygiëniste (en tandarts) dus ik houd het zelf zo goed mogelijk bij op deze manier.

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 11:18

Hier ook met heel veel plezier al enkele jaren in gebruik. Als ik het niet doe, krijg ik na een tijdje ontstoken tandvlees en als ik het dan weer doe, doet het eerst even een paar dagen zeer en bloedt het ook. Daarna nergens meer last van. Tandarts vindt dat ik een heel goede mondhygiëne heb, dus dat ding werkt als een tierelier.
Ik poets overigens s avonds mijn tanden onder de douche, waarna ik dus ook dat ding gebruik. Geen last van een natte boel, want het is al nat ;)