Overgevoelig voor muggenbeten… Tips…?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonfish13

Overgevoelig voor muggenbeten… Tips…?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-21 19:32

Bij deze hoop ik lotgenoten te treffen. -O-
Of niet dan hebben jullie er geen last van.
Ik reageer dit jaar heel vervelend op muggen.
En niet als in dat ik grote bulten krijg dankzij antihistine, ja soms, maar ik word er ziek van.
Als in benauwd, spierkramp, en het lijkt snel migraine te triggeren, zeker bij meerdere beten.
Nu heb ik zware allergiepillen waar ik dus niet mee mag rijden en ik heb pijnstilling nodig omdat ik me écht strontberoerd voel.

Nu is het duivelse dilemma Deet. -O-
Ik was begonnen met lange broek en lang shirt, prikken die poedersuiker in mijn enkels en polsen.
Ik deet gehaald 40% en warempel het is 4 dagen goed gegaan!
Maar nu dacht ik gister ik probeer een 3/4 broek en smeren, en ineens pats, werd ik door iets geprikt.
Een plekje waar ik net niet gesmeerd had. -:(-
Korte mouwen waren ook een goed idee: 3 beten op mijn arm.
Gevolg; hele nacht ziek en nu nog beroerd en stijf onder de allergiepillen.
Nu is er veel te koop, en het schijnt dat Deet voor 20% in je bloed komt.
En het is zulke rotzooi.
Nu weet ik echt niet waar ik goed aan doe.
Flink met Deet aan de slag blijven en lange mouwen etc of een natuurlijkere spray.
Maar ik ben dus op mijn huid erg gevoelig, en ik vrees dat een spray met etherische olie mogelijk allergische reacties kan geven.
Zo weet ik dat lavendel hooikoortsklachten geeft.

Wie oh wie heeft dit probleem ook, en welke keus heb jij gemaakt..?
Ik heb nog niet gebeld naar allergologie trouwens, en het mag een middel zijn uit het buitenland zolang het maar goed werkt.
En het liefst niet giftig.
Tot nu toe bleef het beperkt tot voedsel, bepaalde antibiotica en hooikoorts.
Maar muggen zijn drama en ik heb de hele dag ziek in bed gelegen.

Ik zie door de bomen het bos niet meer ook aan sprays maar wil ook weer niet ziek worden.
Elke fabrikant beloofd natuurlijk dat het werkt, maar is dat ook zo..?
Ultrasone apparaatjes wil ik niet aan beginnen.
Ik ben van mening dat dat dieren gek maakt, en die hebben we in huis.

We hebben overigens in huis overal goede horren, en wegens andere overgevoeligheden heb ik al epipennen.
Alles slaat op mijn luchtwegen en puffers doen dan niks dus to be shure zijn ze er, daar ben ik dus niet bang voor.
Het is dus de vraag wat geniaal werkt tegen muggen waar het liefst geen Deet in zit.
En dan héél graag van mensen die net als ik flinke reacties hebben. :o
Iets wat je huid echt onwijs vet maakt valt voor mij af trouwens.

Wie heeft er ervaring en tips..?

tones

Re: Overgevoelig voor muggenbeten… Tips…?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 19:35

Ik lees even mee, gestopt met t tellen toen ik op 56 bulten op mijn ene onderbeen kwam.
Uiteraard allemaal stuk gekrabd.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-21 19:42

Ik geloof dat ik dan mijn twee epipennen wel tegelijk kan gebruiken. :=
Online kom ik dus niet verder dan toch echt Deet bij serieuze reacties.
Het vervelende bij mij is ook dat ik dna getest dus geen pijnstillers als ibuprofen en diclofenac meer mag, de hele groep niet.
Paracetamol geeft ook veel bijwerkingen.
Dan heb je de sterkere middelen en die neem ik nauwelijks op, op twee erg sterke na die onder de opiumwet vallen.
Dus als ik in zo’n reactie heb, moet ik ook nog aan de opiaten zo beroerd ben ik van de pijn.
Daar ben ik gewoon alles behalve blij mee.
Dus het is echt wel van belang dat ik hier iets op vind, rotbeesten.

Qua bulten die echt opzwellen ondanks medicatie smeer ik er zsm corticosteroidencréme op na de beet.
Dat helpt icm de allergiepillen wel.
Maar dat gaat bij mij om 3 beten, als je jezelf constant vol moet smeren is dat niet gezond.
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 15-08-21 19:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Femia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 19:44

Ik weet niet of je hier iets mee kan, maar ik gebruik het voor zeer gevoelige honden. Dwz gevoelig voor teken, muggen en dazen
In een plantenspuit een oplossing maken van 50% water, 50% natuurlijke troebele azijn en 15 druppels tea tree oil.
Voor je naar buiten gaat jezelf/kleding goed sprayen. Ik weet niet of vlekt! Even uitproberen

Dido2316

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 19:47

Ik kon in je stuk zo snel even niet vinden of je hier al mee naar de huisarts geweest bent… echt even aandringen hoor want ze zijn er niet happig op.

Ik heb het vorig jaar na jaaaaaren struggelen met hetzelfde gedaan en sindsdien heb ik medicijnen die echt wel werken gelukkig :j

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-21 19:47

Ik vind persoonlijk tea tree geen optie.
Echt als ik iets smerig vind is dat het. :o
Maar lukt het wel ze teekvrij en beestjesvrij te houden zonder verdere pipetjes o.i.d?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 19:50

Veel knoflook eten schijnt te helpen, dan lusten ze je niet :=

En ik had ooit een armbandje met geur bij een natuurdrogist gehaald en toen heb ik ook geen mug in de buurt gezien.

lochsong

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 19:52

Er bestaat ook speciale outdoorkleding die muggenwerend is. Misschien is dat iets?

Muggenwerende broek voor dames Tropic 900 groen van Decathlon
Laatst bijgewerkt door lochsong op 15-08-21 19:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjong

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 19:53

Ik ben ook erg gevoelig. Van de week weer op mijn been gestoken in mijn knieholte en mijn been was dik tot in mijn lies en tot mijn enkel. Vorig jaar 3x en flinke kuur ab gehad omdat bij mij de beten gaan ontsteken. Ik gebruik dus standaard spray met deet. Ik begin heel laag 20% en als ik gestoken wordt ga ik naar 30% net zo lang tot het werkt. Vooralsnog is 20% thuis genoeg. Bij de paarden of in het bos kies ik voor 40%.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-21 20:13

Dido2316 schreef:
Ik kon in je stuk zo snel even niet vinden of je hier al mee naar de huisarts geweest bent… echt even aandringen hoor want ze zijn er niet happig op.

Ik heb het vorig jaar na jaaaaaren struggelen met hetzelfde gedaan en sindsdien heb ik medicijnen die echt wel werken gelukkig :j

De allergoloog ben ik al geweest, huisarts is ook op de hoogte.
Ik heb al de sterkste medicatie die er is, en wegens een andere aandoening ook injecties prednison voor nood.
Die moet ik bij bepaalde symptomen spuiten.
Daar hing de allergoloog dus de vlag om uit dat ik die dingen in huis heb.
En dan als dat niet werkt of het gaat snel, moet er zowel prednison als een epipen in.
Dat is ook gebaseerd op foto’s van de reacties in fases, en ook de reactie op de medicatie.
Het is 100% zeker iets allergisch.

Ik ben bij de allergoloog geweest en het advies is bij bepaalde reacties direct mijn allergiepillen, en ik slik er al twee standaard, dus een derde.
En dan gelijk een spuit cortico’s erin, omdat ze hier inderdaad he-le-maal niét blij mee zijn.
Ik ben stevig gewaarschuwd, ook omdat ik jeuk in mijn mond krijg van bepaalde dingen.
Dat krijg ik er ook nog van, een jeukende mond.
Dus dat is écht niét tof.
Ik kan gelukkig in de bloedbaan prikken met de prednison zonodig, en bij spoed mag dat niet dat moét gewoon.
De allergoloog zei ook: meeste mensen kunnen dat simpelweg niet, maar jij wel.
En of het zo hoort dat je dat kunt en anderen niet, maakt niets uit.
Belangrijkste is dat het zo snel mogelijk werkt.
En dat is de bloedbaan in.

En ik heb een alarm om mijn nek om andere reden, een druk op de knop bij geen gehoor en ze beuken er zo een kozijn uit. :=
En een met gps dus ze weten waar ik ben.

Dus ik zit voor de situatie best goed maar ik wil de reacties gewoon voorkomen.
Daarom ben ik dus ook niet happig op zomaar een spray kopen of zelf wat mixen.

Sjong, ik heb nu deet 40% van huismerk AH.
Die kostte itt de jungle formula 50% iétsje minder.
Lees: je kunt er 3 flesjes voor halen ipv 1.
Ik vrees dat ik niet te zuinig moet zijn met de Deet, hoe vaak smeer jij per dag..?
En met wat zweteriger weer hoe doe je dat?
Wel waardeloos zeg dat ontsteken en antibiotica.
Ik reageer totaal niet lekker op sommige antibiotica, en het is een forse aanslag op je lijf.
Maar jemig zo’n enorm dik been is ook wat.

Zelf ben ik ook heel blij met mijn allergologe.
Zelf kwam ik met foto’s, en ze was gelijk heel, heel direct in hoe extreem snel dit fout kan gaan.
Dus dat ik goed voor mezelf zorgen moet, en ze blij was dat ik niet bang ben voor gebruik van een shot prednison of een epipen.
Nu heb ik de laatste nooit nodig gehad, wel dat ik dacht het moet niet lang meer duren.
Maar wat moet moet, en het idee dat ze er zijn is een veilig gevoel.
Ik probeer er ook niet meer van te maken dan het is, het is als mijn airbags in de auto.
Je hoopt ze nooit nodig te hebben.

Ik zag trouwens de tip van insectwerende kleding, en daar had ik nog niet aan gedacht!
Supertip daar ga ik zeker eens goed naar kijken!
Voor bij de paarden vooral, lelijk maakt me niet uit zolang het me maar beschermd! :j

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-21 20:21

verootjoo schreef:
Veel knoflook eten schijnt te helpen, dan lusten ze je niet :=

En ik had ooit een armbandje met geur bij een natuurdrogist gehaald en toen heb ik ook geen mug in de buurt gezien.

Ik kan niet tegen knoflook. :')
En ik snap dat ze je dan niet meer lusten, bleggggh. _O-
Ik zal van de week eens bij de natuurdrogist hier kijken of ze armbandjes hebben.
Baat het niet schaadt het niet.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 22:39

Je hebt er niks aan, ik lees ook graag even mee, maar hier wel een lotgenoot. Flinke allergische reacties. Ik heb in huis overal horren en waar iedereen met lekker weer lekker buiten zit, zit ik binnen. Of met bedekkende kleding. Gelukkig is het maar een paar weken extreem. Heb overigens van de muggen in Twente veel meer last dan van muggen in randstad. Nu in Frankrijk op vakantie en eigen klamboe mee, maar ook hier veel minder last van de bulten.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 23:01

Ik heb het ook aan de huisarts gevraagd maar verder als koelen tegen de jeuk (maar daarna jeukt het naar mijn idee nog meer) en allergietabletje was er niet echt iets aan te doen. Ondanks dat ik dat doe krijg ik echt mega vuurrode schijven die echt extreem jeuken.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-21 23:31

Oh lees gerust mee, ik vind het juist heel fijn om ervaringen te lezen en wie weet komt er een goede tip uit.
Ik heb de boel ook potdicht hier nu en de airco aan.
Maar ik voel me nu zo beroerd.
Ik heb wegens behoorlijk wat gendefecten van de huisarts oxycodon langwerkend voor de nachten en bij uitzonderingen een tweede.
Langwerkende morfine voor een leek, die is nu uitgewerkt en ik voel me echt zo rot.
Elke vezel van mijn lijf doet zeer en ik heb zonder oxycodon echt ontzettend hoofdpijn.
Nu moet ik erbij zeggen ik reageer mild op opiaten omdat ik maar een deel opneem.
Maar het blijft zulke rotzooi, ik heb voor ernaast ook een spierverslapper om de dosering laag te houden naast mijn antihistamine nu.
Anders ben ik gewoon misselijk van de hoofdpijn en het gevoel in mijn lijf.
Nadeel is ook die allergiepillen staan gelijk aan alcohol schijnt qua effect, en ik háát alcohol.
Sowieso alles wat me mogelijk anders maakt dan ik ben, voel ik me onzeker over.
En ze hebben goed bijwerkingen, meeste mensen slapen op 1 pilletje per dag wel.
Maar ik moet er dus 4 per dag wegens de slechte genetische opname en te korte werking.
En ik heb ze echt nodig na drie beten zoals nu.

Dus ik kan nu normaal ademen, ik ben buiten gevaar, maar door de medicijnen voel ik me gewoon echt niet fijn.
Ik heb trouwens ook een luchtwegverwijdende puffer maar die heeft geen effect met dit gedoe.
Echt nul.
Ik zit er echt even doorheen.
Het zijn ook meerdere zware middelen samen, die niet heel gebruikelijk zijn.
Maar je moet wat, en dan kijken ze echt per individu, geen spierverslapper is meer opiaten.
Dan is een beetje van beiden toch beter, als je weet hoe iemand reageert.
Morgen de huisarts bellen voor overleg, ze is op vakantie maar de dienstvervanger weet ook van de genetische issues af.
Hij kon me vorige keer toen ik ergens mee zat ook mentaal goed ondersteunen, het voelt gewoon als falen van mijn lichaam dat ik het niet onder controle krijg nog.

Ik heb zelfs nog uit wanhoop cromoclycinezuur gevraagd.
Dat zijn zakjes poeder die 15 minuten voor het eten genomen worden met wat water.
Dat legt een beschermlaagje waardoor ik minder op voeding moet reageren.
En ik hoopte dus dat dat deze ergste ellende daarmee ook zou stoppen.
Omdat je histaminelevel dan toch zakt.
Maar ik neem ze braaf, maar toch valt het zo tegen dat dit nu zo reageert.
Tis een middel wat niet veel gegeven wordt omdat het gewoon onhandig is.
Het is mild, maar je moet het willen.
Ik ben nu wel zover dat ik er veel voor over heb om hier vanaf te komen.

Zure is ook dat dit ontstaan is na covid.
Ik had voorheen wel hooikoorts maar deze ellende nooit, na covid was de ene na de andere reactie een feit.
De testen waren enorm schaars toen, dus ik ben niet getest, maar ik was er volgens de longfysio aan toe of ik dubbele longontsteking gehad had.
Met een week opname, ik ben bewust thuis gebleven met extra zorg en ik kon altijd bellen voor vragen of opname.
Maar de allergologe denkt dus dat er nog steeds sprake is van covid restverschijnselen.
Dat mijn immuunsysteem gewoon nog altijd van de wap is nu dik een jaar later.

Ik ben echt klaar met die klerebeesten. -O-
Morgen de dokter bellen maar, want ik kom zo ook niet uit met mijn pijnstillers.
Ik kreeg ze voor haar vakantie, en als er wat zou zijn moest ik bellen voor overleg.
En de dienstvervanger is geen kwade, die is lekker recht door zee, en zei gewoon dat ik qua genetica een nachtmerrie ben voor elke arts. :+
Ik mag die eerlijkheid wel, vooral om de manier waarop hij het brengt.

Moonsparkle, er is ook weinig aan te doen.
Maar bij mij heb ik dus dit soort plekjes vaak erger als ik krab.
Maar ik kan eraf blijven, maar ik word dus echt fysiek beroerd.
En elke keer weer benauwd en hoofdpijn.
Maar ook bij dat plekje op mijn hand een hele onderarm die erg gaat jeuken.
Maar daar helpen de allergiepillen goed voor, en ik denk de pijnstilling ook wel.
Eerste keer had ik op mijn knie ook zo’n schijf.
Maar ik kan er goed afblijven zolang ik mijn medicijnen en pijnstilling heb.

Afbeelding

Zo dat lucht op, lotgenoten die snappen dat het een kaa uu tee probleem is. :o
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 15-08-21 23:38, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 23:33

Vraag aan de dokter om je vit B te meten, ik las dat een hoge B level er voor zorgt dat je minder aantrekkelijk voor de muggen bent.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 23:42

Voor alle mensen die “alleen” flink last hebben van de ontzettende jeuk (en dus niet allerlei vervelende allergische reacties er naast), kan ik echt deze pen aanbevelen. Het is mij aangeraden door een vriendin die ook arts is, ik kwam bij haar eten en ik bleef maar wrijven over mijn jeukende bulten, ze gaf me de pen om te proberen en ik heb het na de behandeling meteen besteld, want wat een opluchting zeg!

Afbeelding

https://www.newpharma.nl/bite-away/8043 ... FQQAvD_BwE

Citaat:
Bite Away kan de door een insectensteek of bijt ontstane jeuk, pijn en zwelling, al vanaf de eerste behandeling betrouwbaar verlichten.

Eenvoudig in gebruik
Vrij van chemische stoffen - werkt uitsluitend door middel van geconcentreerde warmte van 51°C.
Ook geschikt voor zwangeren, allergiepatiënten en kinderen*
Medisch hulpmiddel „Made in Germany“
Keramisch contactvlak
Dermatologisch getest
Tot 300 aanwendingen op de batterijen
Handig pen formaat
*Zelfstandig gebruik vanaf 12 jaar

Indicaties:
- Voor het behandelen van symptomen als jeuk, pijn en zwelling, die het gevolg zijn van insectensteken en -beten, zoals door muggen, wespen, bijen, hoornaars of dazen

Gebruiksaanwijzing:
Bite Away wordt met het keramische contactpuntje op de steek of beet geplaatst.
Na het bedienen van een van beide bedienknoppen (3 seconden bij het eerste gebruik en voor mensen met een gevoelige huid/ 5 seconden voor standaardgebruik) wordt een temperatuur van 51°C bereikt en voor de gekozen tijdsduur gehouden.

In het begin is het echt zelfkastijding om het te gebruiken, maar wat werkt het goed! Gewoon 8 uur lang jeuk vrij op de behandelde plekken, dat maakt die vervelende pijn voor maar 3 of 5 seconden echt wel waard. Grote bulten behandel ik rondom meerdere keren en al snel slinken ze tot “normaal” formaat bult.

Hoe sneller je na de steek kunt behandelen, hoe minder zwelling en jeuk.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-21 23:51

Ik zag op allergieplein dus passeren dat b1 kan helpen, en die heb ik in huis.
Die gebruik ik inderdaad geregeld als ik merk dat ik wat extra hulp nodig heb.
Dat moduleert het immuunsysteem ook, geeft energie, maar mijn B12 is sowieso altijd top.
B1 waarschijnlijk ook ik prik dat met enige regelmaat en die adviseren ze.
De bloedwaarde heb ik ook eens laten prikken en deze was ook keurig.
Maar eens een vitamine B complex proberen is de moeite waard, enige is dat ik daar voorheen niet tegen kon.
En kom er dan maar achter welke je op reageert.
Nadeel van B1 prikken, de pillen vond mijn maag echt niet leuk, is dat ik het geprik nogal zat werd.
Het goedje bijt ook best wel.
En de blauwe plekken, waar je niet aan ontkomt.
Maar ik heb ook wel gelezen dat vitamine b kan helpen inderdaad.

Ik ga gewoon een lijstje maken met de opties.
Vanmiddag nog met de care+ spray op natuurlijke basis in mijn handen gestaan.
Eucalyptus en nog wat, maar €12 voor 60 ml en dan was de werktijd max 6 uur, en geen idee óf het gaat werken.
Naast dat eucalyptus nogal meurt. :+
Ik ga zo eens op ebay kijken of er nog andere wondermiddelen zijn, die we hier niet hebben.

Daphara: zo is het hoor.
Die b1 prikjes zijn ook gemeen en doen een half uur zeer, maar daarna lucht het echt op.
Ik zal eens kijken of ik die pen in de buurt kan scoren, het klinkt goed!

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 06:28

Geen idee of het voor jou werkt maar niet geschoten is altijd mis toch? : Autan spray en/of zalf (gelcreme) te koop bij Action
Spray houdt muggen tegen en zalf werkt heel goed tegen jeuk

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 07:46

Als ik lees wat voor medicatie je moet nemen om de reactie van een beet onder controle te houden, zou ik al heel lang met deet aan het smeren zijn. Deet is niet ideaal, maar wel het enige product waarvan wetenschappelijk aangetoond is dat het echt werkt tegen muggen. Je gewoon houden aan de maximums, en er is daar geen issue aan. Ik zou liever aan een maximum deet zitten, dan aan de oxycodon...

Verder Idd, kledij die specifiek gemaakt is vr tropische regio 's (ofwel geïmpregneerd, ofwel een fijnere weefdichtheid),' s nachts een klamboe....

Veel succes wel, klinkt erg heftig.

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 07:57

Ik word vooral s nachts geprikt. Slapen onder een klamboe werkt goed (ondanks hor voor de ramen wisten ze toch binnen te komen)

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 08:09

TS wat ontzettend vervelend voor je, ik heb vroeger vreselijke allergische reacties gehad maar gelukkig bleef dat bij enorme zwellingen en jeuk. Wat Daphara zegt wil ik je ook aanraden, het schijnt dat hitte de eiwitten van het speeksel van de mug afbreekt (waar je dus zo heftig op reageert). En hoe moeilijk ook, niet krabben! Dan verspreidt het zich namelijk weer waarna je lichaam weer reageert met histamine aanmaken. Zolang je de pen nog niet hebt kun je een lepel onder de warme kraan houden en de bolle kant tegen de bulten drukken. Wel voorzichtig met de temperatuur ivm brandwonden als het te heet is.
Veel sterkte!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 09:05

Voor binnenshuis en voor iedereen die geen huisdieren, kleiner dan een muis houdt (vissen ook geen probleem) ... de ecobuster! Wij hebben dat ding al jaren op ons binnenvaartschip omdat we vaak tarwe, mais en soja vervoeren en dan stikt het van de vliegen.
De ecobuster is een duur apparaatje, maar je doet ontzettend lang met de navullingen. Alles dat rondvliegt gaat dood en smorgens is het fijn stofzuigen }:) . Wij hebben er veel plezier van en vliegen / muggenvrij.

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 09:50

aahhh ja muggen zijn ellende.
Van de week geprikt op mijn hand en mijn knokkels waren even anderhalve dag verdwenen.

Zorg voor horren in huis en als je naar buiten gaat inderdaad insprayen met muggenspul. Muggen prikken eventueel ook lachend door kleding heen, dus probeer het onder de kleding of over de kleding te sprayen (alleen oude kleding doen, want het vlekt als een gek).

Wij hebben hier ook citroengeraniums staan, ik geloof niet dat ze helemaal werken. Maar alle kleine beetje helpen denk ik dan. Wellicht dat een vleesetende plant ook kan helpen?

Op het moment dat ik geprikt word zorg ik ervoor dat ik zo snel mogelijk azijn op een watje heb en dit erop houd.
Het verschilt alleen per keer of het ook echt helpt.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 10:02

Wij hebben rolluiken en een ventilator op de slaapkamer en moet zeggen dat we nog geen mug hebben gehad.
Rolluiken op de stand dat er wel wind doorheen komt.
Mijn man krijgt ook hele schijven van een muggenbeet maar hij is nu alleen geprikt als we tot laat in de tuin zaten.

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 14:31

Vreselijk zeg... ik lees even mee, het lijkt wel of ik elk jaar gevoeliger wordt ervoor. Nu is na 1 steek mijn hele onderbeen opgezwollen. Ik kan azaron smeren en antihistamine nemen tot ik erbij neerval, maar echt helpen doet het niet...