Of niet dan hebben jullie er geen last van.
Ik reageer dit jaar heel vervelend op muggen.
En niet als in dat ik grote bulten krijg dankzij antihistine, ja soms, maar ik word er ziek van.
Als in benauwd, spierkramp, en het lijkt snel migraine te triggeren, zeker bij meerdere beten.
Nu heb ik zware allergiepillen waar ik dus niet mee mag rijden en ik heb pijnstilling nodig omdat ik me écht strontberoerd voel.
Nu is het duivelse dilemma Deet.

Ik was begonnen met lange broek en lang shirt, prikken die poedersuiker in mijn enkels en polsen.
Ik deet gehaald 40% en warempel het is 4 dagen goed gegaan!
Maar nu dacht ik gister ik probeer een 3/4 broek en smeren, en ineens pats, werd ik door iets geprikt.
Een plekje waar ik net niet gesmeerd had.

Korte mouwen waren ook een goed idee: 3 beten op mijn arm.
Gevolg; hele nacht ziek en nu nog beroerd en stijf onder de allergiepillen.
Nu is er veel te koop, en het schijnt dat Deet voor 20% in je bloed komt.
En het is zulke rotzooi.
Nu weet ik echt niet waar ik goed aan doe.
Flink met Deet aan de slag blijven en lange mouwen etc of een natuurlijkere spray.
Maar ik ben dus op mijn huid erg gevoelig, en ik vrees dat een spray met etherische olie mogelijk allergische reacties kan geven.
Zo weet ik dat lavendel hooikoortsklachten geeft.
Wie oh wie heeft dit probleem ook, en welke keus heb jij gemaakt..?
Ik heb nog niet gebeld naar allergologie trouwens, en het mag een middel zijn uit het buitenland zolang het maar goed werkt.
En het liefst niet giftig.
Tot nu toe bleef het beperkt tot voedsel, bepaalde antibiotica en hooikoorts.
Maar muggen zijn drama en ik heb de hele dag ziek in bed gelegen.
Ik zie door de bomen het bos niet meer ook aan sprays maar wil ook weer niet ziek worden.
Elke fabrikant beloofd natuurlijk dat het werkt, maar is dat ook zo..?
Ultrasone apparaatjes wil ik niet aan beginnen.
Ik ben van mening dat dat dieren gek maakt, en die hebben we in huis.
We hebben overigens in huis overal goede horren, en wegens andere overgevoeligheden heb ik al epipennen.
Alles slaat op mijn luchtwegen en puffers doen dan niks dus to be shure zijn ze er, daar ben ik dus niet bang voor.
Het is dus de vraag wat geniaal werkt tegen muggen waar het liefst geen Deet in zit.
En dan héél graag van mensen die net als ik flinke reacties hebben.

Iets wat je huid echt onwijs vet maakt valt voor mij af trouwens.
Wie heeft er ervaring en tips..?