Youtube workout

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lieuwkje_90

Youtube workout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-21 11:22

Hoi allemaal!

Ik heb gisteren voor het eerst een youtube workout gedaan. Dit viel me 100% mee. Het was een workout voor beginners, gericht op buikspieren, van 10min.

Ikzelf wil graag 3x per week een workout gaan doen. Liefst wil ik hierbij afwisselen qua spiergroepen. Niet percé om af te vallen (al mag dat altijd) maar vooral om wat strakker te worden en me beter in mijn vel te voelen.

Tussen de topics heb ik even gezocht maar ik zag geen specifiek topic voor youtube workouts.. dus vandaar dit topic.

Wie weet er leuke workouts?
Zijn er do's and dont's waar ik rekening mee moet houden?
...

Ohja, op dit moment heb ik enkel een yogamat en een springtouw ter beschikking. Maar ik vind het niet erg om extra materiaal te voorzien indien nodig.

Hopelijk kunnen jullie mij hier wat mee op weg helpen. Ik hoor ook graag jullie ervaringen.

Alvast bedankt voor de hulp!

Goof

Re: Youtube workout

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 11:28

Ik vind de workouts van Emi Wong wel prima.

Willemiens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 11:29

Ik heb zelf veel resultaat behaald met de workouts van Caro Daur, wel pittig :')

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 11:34

Ik vind Sharona's Hill erg leuk om te doen

E4D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 11:54

Ik heb een tijd geleden bootcamp lessen gevolgd en toen ik daar mee gestopt ben heb ik thuis "work-outs" gedaan. Als warming up deed ik een lesje van nederland in beweging, zonder de cooling down, die sloeg ik over en vervolgens deed ik een reeks body weight oefeningen in sets. De sets registreerde ik dan in JEFIT een gratis app. Het voordeel van de app vond ik dat hij laat zien hoeveel procent welke lichaamsdelen ongeveer belast zijn. Dus als je work out vooral focust op buikspieren maar ook andere secundaire groepen registreert hij dat ook.

Je kan de oefeningen zwaarder maken door simpelweg gewichtjes toe te voegen. Ik heb bv anke-weights gekocht bij decathlon die kan je bv bij reversed crunch doen. Volgens mij kan je daarmee ook programma's volgen maar dat heb ik nooit gedaan. Succes! *\o/*

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 13:10

Interessant topic! Ik vind sporten niet leuk..
Wandelen wel, maar eigenlijk wil ik net wat afvallen en dat lukt niet heel goed.

Vorige week ben ik begonnen op de crosstrainer maar dat vind ik ook niets. Ik doe het nog braaf maar wel met tegenzin.
Was van plan wat workouts op YouTube te gaan zoeken, maar nu ga ik eerst jullie tips proberen. :D

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 13:22

Ik heb heel lang de workouts van Optimavita gedaan. Laagdrempelig en goed te doen. :)

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 13:22

Ik doe workouts van Bodyproject.. erg fijn om mee te beginnen.

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 13:29

Ik doe de workouts van Pamela Reif. :)

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 13:38

xAnthea schreef:

Deze zijn echt pittig, maar wel leuk! Ik vind de workouts van blogilates ook wel leuk.
Een tijdje heb ik ook de 30 day shred beginner level 1 gedaan, die is full body 25 minuten ofzo

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 13:59

Al eens gekeken naar de workouts van Bodypump (Less Mils)? Is ook een hele goede training van circa een uur. Doe ik zelf in de sportschool zo'n drie tot vier keer per week, maar zag pas ook op Youtube dat er les wordt gegeven en je vanaf afstand kunt meedoen. Je hebt dan alleen wel een halter met gewichten nodig. Maar oh zo fijn en goed voor je lichaam <3

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 14:05

xAnthea schreef:

Ik doe die van haar ook regelmatig! In combinatie met wandelen ben ik zo wel 8 kilo afgevallen tot nu toe. Als het weer wandelen niet toe laat plak ik er soms een dans work out achteraan. Die vind ik ook erg leuk om te doen als extra cardio :j

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 14:30

xAnthea schreef:

Deze!

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 14:41

Madfit is ook een aanrader

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 14:43

De workouts van Growingananas vind ik heel erg fijn, leuk en afwisselend om te doen! Ze heeft ook regelmatig challenges voor 14 dagen, dus iedere dag een andere workout. Echt top!

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 15:21

Giolli schreef:
Ik heb heel lang de workouts van Optimavita gedaan. Laagdrempelig en goed te doen. :)

Deze! Vind haar het heel leuk doen!

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 15:27

Persoonlijk vind ik boxen erg leuk, daarvan is Christa DiPaolo erg leuk vind ik, super enthousiast. Maar wel best intensief!

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 15:30

Aight schreef:
xAnthea schreef:

Deze zijn echt pittig, maar wel leuk! Ik vind de workouts van blogilates ook wel leuk.
Een tijdje heb ik ook de 30 day shred beginner level 1 gedaan, die is full body 25 minuten ofzo

Cassie van Blogilates is heel leuk, ik ken haar lessen van de fiton app. Leuke gratis app met onwijs veel verschillende workouts (verschillende types, intensiteiten, en duur)

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 15:31

Heather robertson heeft een 12 weken progamma op YouTube. Als je intypt Heather Robertson week 1 day 1 krijg je de allereerste.
Zwaar maar wel fijne workouts

fedjeraketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 15:32

Sidney cummings heeft ook erg leuke workouts. Zijn eigenlijk workouts uit een programm. Maar je kan ze ook los doen. Zijn wel aan de lange kant (40 min) en voor veel heb je wat gewichten nodig, maar ze heeft ook bodyweight workouts. Verder zijn de HIIT trainingen van natacha oceané (weet niet of ik dat goed schrijf) erg leuk. Die zijn iets korter 15-20 minuutjes

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 16:18

Heeft iemand een goede tip voor een thuis workout op YouTube zonder springen enzo?
Ik woon boven een winkel en heb een laag plafond dus ivm geluid en ruimte gaat dat niet.
Heb wel dumbells en vind krachttraining leuk.
Maar de meeste filmpjes die ik bekijk is met veel springen tussendoor en dat gaat hier helaas niet.

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 16:20

KM_Ris schreef:
Ik doe workouts van Bodyproject.. erg fijn om mee te beginnen.

Die doe ik ook en met een gratis account op de website heb je de beschikking over nog wat meer workouts dan op youtube.

Optimavita heb ook een tijdje gedaan, die vond ik ook leuk.

Do's: hou je eigen tempo aan als het tempo hoger ligt dan voor jou prettig is, neem dan wat gas terug. Of zet een tandje bij als het je te langzaam gaat. Letten op hoe je de oefeningen uitvoert, vorm gaat boven snelheid, zeg ik altijd maar. Voldoende stretchen na je workout en genoeg drinken :D .

Don'ts: jezelf forceren, maar dat wist je vast al :+

@Wendy15 als je zoekt op low impact komt er al veel naar boven. Body project heeft doorgaans high en low impact opties, dus daar hoef je niet te springen, maar er zullen er vast meer zijn.

Wat gewichtjes betreft kun je ook beginnen met waterflesjes die je vult met water of zand, gewoon om iets te hebben dan net een beetje toevoegt. Verder heeft Decathlon wel redelijk geprijsde losse gewichten. Wat dat betreft zou ik kijken naar wat je het meest zou gebruiken en daarin investeren.

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 16:32

Wendy15 schreef:
Heeft iemand een goede tip voor een thuis workout op YouTube zonder springen enzo?
Ik woon boven een winkel en heb een laag plafond dus ivm geluid en ruimte gaat dat niet.
Maar de meeste filmpjes die ik bekijk is met veel springen tussendoor en dat gaat hier helaas niet.

Lijkt wel of ik aandelen heb maar dat is niet zo haha, madfit heeft ook video's zonder springen. Vond ik ook een beter idee aangezien ik op zolder train. Ze heeft een hele afspeellijst zonder spring oefeningen.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 16:35

Annick75 schreef:
@Wendy15 als je zoekt op low impact komt er al veel naar boven. Body project heeft doorgaans high en low impact opties, dus daar hoef je niet te springen, maar er zullen er vast meer zijn.

Wat gewichtjes betreft kun je ook beginnen met waterflesjes die je vult met water of zand, gewoon om iets te hebben dan net een beetje toevoegt. Verder heeft Decathlon wel redelijk geprijsde losse gewichten. Wat dat betreft zou ik kijken naar wat je het meest zou gebruiken en daarin investeren.

Thanks ik ga eens kijken! Ik heb een tijdje jillian michaels shred gedaan toen ik hier nog niet woonde en dan is de low impact uitvoering ook minder zwaar fysiek. Het mag van mij wel een pittige workout zijn, het hoeft fysiek niet low impact omdat ik wel sterker en fitter wil worden. Maar heb alleen de beperking kwa geluidsoverlast en ruimte.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 16:35

Muiz schreef:
Wendy15 schreef:

Lijkt wel of ik aandelen heb maar dat is niet zo haha, madfit heeft ook video's zonder springen. Vond ik ook een beter idee aangezien ik op zolder train. Ze heeft een hele afspeellijst zonder spring oefeningen.

Thanks zoek het direct op!