Laat ik even zeggen dat ik dit schrijf vanuit mijn gevoel en dat verhalen meerdere kanten hebben. Daar ben ik mij van bewust. Weet ook dat ik zeer zelfbewust ben en dat ik mezelf constant in vraag stel.
Hoe moet ik er aan beginnen... Het is zo dat ik het gevoel heb geen vrienden te hebben of beter gezegd geen echte vrienden. Dit al mijn hele leven. Zijn er 'vrienden' in mijn leven ja maar enkel als ik actie onder neem. Als ik niet bel of app of regel dan is er niets...
Bijvoorbeeld toen ik net woonde waar ik nu woon kwam er wekelijks een vriendin langs. Ze kon hier met een paard rijden op onze piste en samen hadden we veel lol. Ook veel leed samen gedeeld. Ik heb haar door dik en dun gesteund toen ze het mentaal moeilijk had en was er altijd voor haar. Toen het paard waar zij mee reed verhuisde en ze een vriend kreeg was alles plots voorbij. Als ik haar uitnodigde was het plots te ver of had ze geen tijd meer.
Echter nu komt ze naar een verzorgpaard in de buurt en dat kwetst. Maar ik zwijg en blijf mensen aanmoedigen.
Daarnaast hebben we leuke vrienden waar we een tijd veel mee gedaan hebben. Echter draait hun leven rond op zondag moet er met de koets gereden worden. Wij zijn nu aan het verbouwen waardoor de tijd en de zin ontbreekt. De laatste maand zijn zij hier al komen BBQen en heb ik eens mosselen gemaakt echter worden wij nooit uitgenodigd... En aangezien we op zondag niet kunnen rijden zien we hen ook niet meer... Je merkt ook op dat zij andere vrienden zoeken...
Dan is er nog een bevriend koppel en die zijn altijd druk druk druk. Geen tijd. Wij nodigen hen uit om samen te gaan fietsen, op weekend te gaan. We hebben kinderen van dezelfde leeftijd dus heel fijn maar het lukt nooit voor hen. En dan zie en hoor je dat ze met anderen zijn weg geweest. En dat mag en dat is ok echter versterkt het mijn gevoel van eenzaamheid.
Tenslotte mijn vriendin die ik al ken sinds ik in de kleuterklas zat zie ik 2 keer in het jaar en dat is het. Ook zij altijd druk met reizen met vrienden en uitjes op de moto. En hier moet ze met volle teugen van genieten! Met haar heb ik haar al eens over gepraat en zij zegt dat ik te braaf ben dat ik over mij laat lopen en dat mensen hier misbruik van maken. Maar ook met haar lukt het niet om elkaar meer te zien. Nooit geen tijd.
Nooit belt er iemand mij op of krijg ik een whatsapp. Nooit wordt er eens gevraagd hoe het met mij gaat. Nooit kan ik mijn verhaal doen of samen lachen en plezier maken. s' Avonds nooit een uitje, in het weekend nooit een uitje...
En dan ga ik twijfelen aan mezelf. Wat een vreselijk mens moet ik zijn dat iedereen mij mijdt of het gevoel dat anderen alleen bij mij willen zijn om te profiteren. Als mensen hier met een paard kunnen rijden of de piste kunnen gebruiken dan komen ze allemaal. Mijn lesgeefster is een vriendin die ik al 10 jaar ken. Sinds 2 jaar geeft zij mij nu les. Dus nu moet ik betalen om haar eens te zien. Ze zal ook nooit vragen of we samen eens weggaan of samen eens gaan wandelen met de paarden...
Ik ben van nature iemand die snel eens zal bellen of appen om te horen hoe het gaat. Ik tracht belangrijke gebeurtenissen te onthouden en mensen hier naar te vragen, aan te moedigen en te luisteren als ze het moeilijk hebben. Dit ben ik stilaan minder en minder gaan doen omdat het opvalt dat ik niets terug krijg. Niemand belt of appt. En daar sta ik dan en voel ik mij moederziel alleen.
En zoals ik al schreef een verhaal heeft 2 kanten. En ja de anderen hebben het ook heel druk. En wie weet misschien ben ik echt geen fijn mens... Dat kan ook.
Het enige wat ik graag zou hebben zijn ook leuke babbels over de paardjes, de man, samen lachen en gek doen... Dat mis ik heel hard.
En dan krijg je het gevoel dat je niets bent en vooral niets betekend.
Als ik dit alles lees dan denk ik ook allé komaan doe niet zo zwartgallig. Vooruit met de geit en laat je hoofd niet hangen. En dat doe ik ook niet, ik wou het graag eens van mij afschrijven en horen of nog mensen dit herkennen. Het hoort misschien bij deze levensfase of bij het jachtige van de maatschappij...
En gelukkig is mijn glas altijd half vol