tip van de dag; heeft niks te maken met het uitzoeken van je bril, maar alles met het goed houden ervan!
1:poets je bril altijd met een katoenen zakdoek, deze heeft een fijne structuur en krast het minst op je glazen. Gebruik daarbij het schoonmaakspul van je opticien. Dat is ervoor gemaakt. Hoe verleidelijk ook: niet je shirt! Als je lang met je glazen wil doen dan.
2: let op met warmte en kou. Nu is jouw sterkte niet zodanig dat je zonder bril niks ziet gelukkig, maar zet je bril even af als je een sauna ingaat, of bijvoorbeeld een vriescel. Leg je bril ook buiten de badkamer weg als het daar tijdens het douchen warm wordt. En laat 'm niet in de zon liggen. De coating van de glazen is daar niet tegen bestand.
(ik draag al 19 jaar een bril en helaas is het mij pas verteld toen het te laat was

)
3: ga voor een stevig montuur, zeker met een lagere sterkte. Omdat je sneller geneigd bent 'm soms af te zetten heeft je bril ook meer te verduren. Ik heb nu een hele chique bril met dunne pootjes. Staat leuk, maar laat zich niet al te vaak recht zetten. Ik weet niet hoe zwaar je glazen worden met het prisma erin, maar zorg ervoor dat je bril niet topzwaar wordt, dat doet 'm afzakken.
4: laat eens in de zoveel tijd je bril even rechtzetten bij de opticien. Onderhoud kost doorgaans niks, en het kan voor je zicht een wereld van verschil maken. Je merkt vaak niet dat je bril scheef gaat staan omdat dat heel geleidelijk gaat. Zeker met een cilinder kan het terug klachten opleveren als je er niet goed meer doorheen kijkt.
Dit is wat ik met + 6 naar + 9 heb geleerd in die 19 jaar haha. Hoop je hiermee een aantal (dure) lessen te kunnen besparen die ik zelf heb mogen leren

Nu zijn mijn brillen waarschijnlijk ook een stuk duurder nog en doet mijn portemonnee iets meer pijn als ik een nieuwe bril moet, zeker als mijn sterkte nog klopt. Wellicht dus wat drastisch, maar wel effectief