Blaasontsteking, ab of iets natuurlijks gebruiken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

frensje

Blaasontsteking, ab of iets natuurlijks gebruiken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-21 20:22

Ik heb blaasontsteking. Nu heb ik van de huisarts antibiotica gehad. Vorig jaar ook een blaasontsteking gehad en hoewel het met de antibiotica zo weg was, kreeg ik daarna nog een schimmelinfectie en echt gezond is antibiotica niet.
Ik heb met de huisarts afgesproken dat ik het nog even aankijk en ik wil in de tussentijds iets gezonders gebruiken. Heb vanmiddag een 5 daagse kuur van Roter gekocht bij de drogist.

Hebben jullie nog tips? Veel water en thee drink ik al.

Vjestagirl

Re: Blaasontsteking, ab of iets natuurlijks gebruiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 20:25

Ze zeggen cranberry sap en citroensap, maar in mijn ervaring werkt alleen antibiotica echt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 20:25

Sinaasappelsap, het liefst vers geperst en veel. Liter per dag en daarnaast veel water en thee.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 20:26

Vjestagirl schreef:
Ze zeggen cranberry sap en citroensap, maar in mijn ervaring werkt alleen antibiotica echt.

Dit. Het is mij nog nooit gelukt het zonder AB op te lossen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 20:27

Ab is de enige oplossing. De rest is alleen om de zuurgraad van je foef op orde te houden

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 20:28

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 20:30

Bij mij werkt dit super;

https://www.hollandandbarrett.nl/shop/p ... uid=044734

Ik heb een keer 3 maanden met een blaasonsteking gelopen :\ Ik gebruik medicatie die mijn weerstand verlaagd, dus dan extra vatbaar voor o.a blaasonsteking. Dit hele tijd gebruikt en toen geen problemen meer gehad. En uiteraard veel drinken, liefst water

Vjestagirl

purny schreef:
De rest is alleen om de zuurgraad van je foef op orde te houden

En dan nog vraag ik me af of dat wel echt werkt. Je maagzuur is vele malen zuurder dan citroensap, dus volgens mij haalt het allemaal niets uit...

DPTomboy

D mannose capsules en vitamine c bruistabletten hebben mij er wel eens vanaf geholpen zonder AB.

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 20:37

Echt zuur cranberry sap helpt hier nog wel (geen idee of het placebo is, beetje wat Vjestagirl zegt) veel drinken en gelijk plassen als je moet.
Antibiotica is niet gezond nee maar ik wil het niet riskeren dat de ontsteking hogerop gaat zitten.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 20:41

Vjestagirl schreef:

De onderzoeken hiernaar laten zien dat hoog gedoseerde cranberrytabletten preventief kunnen werken. Citroensap niet want het gaat niet om de zuurte.
Maar bij een ontsteking werkt alleen ab.

Edit:
https://www.lumc.nl/over-het-lumc/nieuw ... 114521222/
Het zijn dus PAC deeltjes.
Laatst bijgewerkt door secricible op 14-07-21 20:42, in het totaal 1 keer bewerkt

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 20:41

Als het een bacteriële infectie is (kunnen ze normaal onderzoeken), zal enkel antibiotica helpen. Je kan ook na de AB-kuur antimycotica (antischimmel) gebruiken.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 20:45

Antibiotica en daarna de oorzaak zoeken. Zoek het ook in de kant van de intieme contacten en de hygiëne van de partner zeg maar.

Doutz16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 20:47

Probiotica naast de antibiotica slikken!

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 20:50

Ik heb het idee dat cranberry sap/tabletten of sinaasappelsap alleen werkt als je het al wat voelt in je blaas en je denkt dat er een aan zit te komen. Wanneer je gewoon een dikke vette blaasontsteking hebt zal alleen AB je kunnen helpen vrees ik.

Sterkte. :) Gelukkig is het makkelijk te verhelpen!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 20:52

Citaat:
De rest is alleen om de zuurgraad van je foef op orde te houden

Nee.

Op zich is het een goed idee, citroensap, maar smeer het dan ter plekke. Zeker tijdens of direct na een AB kuur is die zuurgraad in stand houden ( = schimmel infectie voorkomen) belangrijk.
Bacteriën krijg je er niet mee uit de blaas.
Citaat:
En dan nog vraag ik me af of dat wel echt werkt. Je maagzuur is vele malen zuurder dan citroensap, dus volgens mij haalt het allemaal niets uit...

D-mannose wil nog wel eens helpen: het maakt het voor de bacteriën lastiger om zich te hechten aan de blaaswand, dus plas je de boel makkelijker uit.

Cranberrysap, voldoende vitamine C en goede darmflora ('zodat je slijmvliezen op hun taak berekend zijn') kunnen ook goed werk doen.
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 14-07-21 20:55, in het totaal 1 keer bewerkt

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 20:53

Wat ik altijd deed als ik een blaasontsteking voelde aankomen is drinken, drinken en nog eens drinken!

En zoals al eerder aangegeven als je je ziek voelt en of koorts krijgt wel aan de bel trekken bij de ha.

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 20:57

Meeste blaasontstekingen verdwijnen ook vanzelf als je maar genoeg drinkt. Vrouwen zijn er vatbaarder voor omdat onze urinebuis kort is en er zo eerder bacterien binnen komen.
-Hoge dosering vitamine C slikken maakt de urine wat zuurder, waardoor bacterien minder goed kunnen groeien.
Cranberry tabletten zorgen ervoor de een ecoli bacterie minder goed aan de blaaswand kan hechten. Cranberry sap is op zich goed natuurlijk, want veel drinken was goed, maar geloof dat je 25 liter moet drinken voor het effect heeft. Daarom werken de capsules veel beter.
En verder drinken, drinken, drinken.
Als je echt koorts krijgt of rugpijn dan moet je wel aan de bel trekken bij de huisarts.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 21:02

Als ik het aanvoel, dan ga ik met man en macht vit C bruistabletten en cranberrysap drinken... Het is me nog nooit gelukt hem weg te drinken zonder AB kuur.

Probiotica neem ik wel altijd, scheelt een hoop en geen schimmelinfectie.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 21:13

Diddykong schreef:
Meeste blaasontstekingen verdwijnen ook vanzelf als je maar genoeg drinkt. Vrouwen zijn er vatbaarder voor omdat onze urinebuis kort is en er zo eerder bacterien binnen komen.
-Hoge dosering vitamine C slikken maakt de urine wat zuurder, waardoor bacterien minder goed kunnen groeien.
Cranberry tabletten zorgen ervoor de een ecoli bacterie minder goed aan de blaaswand kan hechten. Cranberry sap is op zich goed natuurlijk, want veel drinken was goed, maar geloof dat je 25 liter moet drinken voor het effect heeft. Daarom werken de capsules veel beter.
En verder drinken, drinken, drinken.
Als je echt koorts krijgt of rugpijn dan moet je wel aan de bel trekken bij de huisarts.

Onzin, voor de meeste infecties heb je antibiotica nodig.
Heel zelden gaat het over met veel drinken.

Een urineweginfectie die uitmondt in een nierbekkenontsteking wil je niet hebben, veel antibiotica gebruik is uiteraard niet goed en dan moet er verder gekeken worden maar bij 1x per jaar zou ik me niet druk maken om dat kuurtje.

huricane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 22:00

AB slikken, je wilt geen nierbekkenontsteking, ik spreek uit ervaring, dat doet echt vreselijk zeer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 22:09

Veel drinken en cranberry eten of sap drinken.

Ik heb helaas last gehad van een chrnosiche blaasontsteking. Na een doxy kuur was het verdwenen. Sindsdien ook geen last meer van gehad.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 22:13

Ik heb veel last van blaasontstekingen gehad en vanalles geprobeerd van D-mannosa tot cranberry en vitamine C.. Uiteindelijk ben ik veel brandnetelthee gaan drinken, echt een liter in een keer opdrinken, en dat werkt fantastisch! Bij een lichte blaasontsteking kwam ik er op die manier binnen een dag vanaf. Bij een zwaardere ontsteking zul je toch ab moeten nemen.
Maar zodra ik iets op voel komen drink ik direct flink wat brandnetelthee en trekt het weg.
Brandnetels werken ontstekingsremmend en bloedzuiverend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 22:13

Cranberry capsules. Ik ging van ontsteking naar ontsteking. Sinds dik een half jaar preventief aan de cranberry en, afkloppen!, voorlopig geen ontsteking meer gehad.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 22:42

Marije_1997 schreef:
Veel drinken en cranberry eten of sap drinken.

Ik heb helaas last gehad van een chrnosiche blaasontsteking. Na een doxy kuur was het verdwenen. Sindsdien ook geen last meer van gehad.

Doxycycline kuur voor blaasontsteking? Dat is best bijzonder . Is er dan eerst gekweekt en een specifieke bacterië uitgekomen die op doxy reageeet ? Heb veel voorbij zien komen maar deze niet wel Amoxi