Eind december heb ik een flinke klap gemaakt van mijn pony af.
Lucht uit m'n longen en gelijk erge pijn(rug, bekken, ribben, ik dacht even dat ik nooit meer opstond.
Toen ik toch weer overeind stond ben ik weer opgestapt(5 minuutjes), want ik wilde hem niet z'n zin geven en dan maar klaar zijn.
Na het rijden besefte ik me dat ik wel heel veel pijn had en moeite had mijn linkerbeen op te tillen.
Ik heb toen de huisarts gebeld, die wilde geen risico nemen en ik moest direct gaan liggen en de ambulance kwam er aan.
Die hebben me nagekeken, vermoedden geen breuk, dus namen me niet mee en ik kreeg 2 paracetamol.
De dag erna kon ik niet eens de trap meer aflopen, omdat het oud&nieuw was ben ik naar de HAP geweest in het ziekenhuis.
De dokter keek vanaf een afstandje naar mijn rug en ribben(met m'n shirtje nog aan

Ik zou in februari met een nieuwe baan beginnen en was tot die tijd vrij, dus kon ik het rustig aan doen.
Ik ben wel vrij snel weer gaan rijden, ik geloof dezelfde week nog, want tja... pony niet braaf en hoe langer hij stil staat hoe vervelender hij wordt...
Toen ik in februari met mijn nieuwe (zittende) baan begon had ik enorm veel pijn, hoe langer en hoe meer dagen achter elkaar hoe erger.
Ook achterom kijken, in bed omdraaien etc. was heel pijnlijk
Ik ben meerdere keren naar de huisarts geweest, en deze heeft me meerdere keren naar huis gestuurd met 'een kneuzing kan lang zeer doen, neem maar 2 paracetamol voor je werk en halverwege de dag nog 2'.
In april (5 maanden later!

Eenmaal daar is er een CT-scan gemaakt en wat bleek, mijn vierde wervel was verticaal doormidden en aan de bovenkant ingedeukt.
Het zat al wel aardig aan elkaar dus ik mocht zo langzaamaan wel weer gaan paardrijden

Inmiddels zijn we 7 maanden verder, en ik heb helaas nog steeds veel pijn.
Niet zozeer met bewegen zelf, maar vooral lang zitten, draaien of op andere manieren waarbij er 'druk' op komt te staan.
Ik rij wel paard, maar alleen op die van mezelf, die is erg licht in de mond dus belast ik mijn rug niet.
Heb na een rondje op een ander paard die wat stugger/sterker was vriendelijk bedankt. (nee, ik loop er niet aan te trekker maar elke vorm van druk of weerstand is pijnlijk)
Zijn er hier mensen die ook een wervel gebroken hebben?
Hoe ging je herstel en hoe lang duurde het voor de pijn weg was?
Eventuele tips zijn ook altijd welkom

Ik heb een gesprek gehad met 'dokter paracetamol'

Als ik dit eerder wist had ik tenslotte wellicht een behandeling gehad(en uiteraard niet op mijn paard gestapt)en had ik nu misschien minder pijn gehad.
p.s. sorry voor het lange verhaal, maar dit geeft de situatie wat beter weer. Bedankt voor het lezen.