Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Joanne1987 schreef:Echo heb ik een uitgebreide gehad vorig jaar, maar is niet tot een detail besproken, was puur om te kijken of er idd een slijmbeurs ontsteking was
Ik heb snel ontstekingen in mijn lijf, maar deze zijn (andere kant speelt ook geregeld op) het hardnekkigste.
Pezen zijn redelijk, banden slap zoals in vele gewrichten (25x enkelbanden gescheurd in verleden)
Fysio keurt me steeds goed, sltrain met een PT en ga triggers uit de weg, en tóch speelt het steeds op helaas
En ik ben er echt klaar mee, ik wil ik definitief van af, niet steeds voor een periode
Katja schreef:Al een keer een andere fysio geprobeerd? Ik heb 15 jaar af en aan met een slijmbeursontsteking in mijn schouder gelopen. Arm tig keer uit de kom en ik denk een vergelijkbaar lijf want ook al ontelbaar vaak mijn enkelbanden gescheurd en vaak ontstekingen in gewrichten.
Uiteindelijk kwam ik met mijn schouder bij een andere fysio die me beter kon helpen om mijn lijf op de juiste manier sterker te maken zodat het gewricht ontlast werd en ik ben nu al een paar jaar redelijk klachtenvrij. Soms speelt het iets op in de zin dat ik voel dat er irritatie ontstaat maar de echte pijn blijft gelukkig weg. Dit in combinatie met een manueel therapeut want als mijn bovenrug of ribben vast zitten dan speelt mijn schouder vroeg of laat ook weer op.
Mijn orthopeed adviseerde om de slijmbeurs niet te verwijderen omdat hij de kans op complicaties heel groot vond.
Katja schreef:Al een keer een andere fysio geprobeerd? Ik heb 15 jaar af en aan met een slijmbeursontsteking in mijn schouder gelopen. Arm tig keer uit de kom en ik denk een vergelijkbaar lijf want ook al ontelbaar vaak mijn enkelbanden gescheurd en vaak ontstekingen in gewrichten.
Uiteindelijk kwam ik met mijn schouder bij een andere fysio die me beter kon helpen om mijn lijf op de juiste manier sterker te maken zodat het gewricht ontlast werd en ik ben nu al een paar jaar redelijk klachtenvrij. Soms speelt het iets op in de zin dat ik voel dat er irritatie ontstaat maar de echte pijn blijft gelukkig weg. Dit in combinatie met een manueel therapeut want als mijn bovenrug of ribben vast zitten dan speelt mijn schouder vroeg of laat ook weer op.
Mijn orthopeed adviseerde om de slijmbeurs niet te verwijderen omdat hij de kans op complicaties heel groot vond.
Domino_2006 schreef:Ik ben na een neerplastiek (via kijkoperatie) een half jaar uit de running geweest. Nu kwam dat doordat ik blijkbaar ook artrose in het ac-gewricht had en dus een tweede keer geopereerd moest worden.
Als tip kan ik je meegeven om een goede fysiotherapeut te zoeken die ervaring heeft met deze operatie. De duur van het herstel hangt namelijk af van of je een frozen shoulder krijgt of niet (deze heb ik niet gehad, waardoor het feitelijke herstel van de neerplastiek drie maanden kostte).