Altijd hoofdpijn bij warmte

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

veneri

Altijd hoofdpijn bij warmte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-21 07:38

Heerlijk hoor, dat mooie weer. Helaas kan ik er niet erg veel van genieten en puf ik nu al de dag door, en dan is het nog niet eens zomer!
Ik heb door nekklachten al vaak last van hoofdpijn,maar dan voel ik het uit mn nek komen. Nu met de warmte voelt het anders, meer een zeurende druk op het voorhoofd, en die gaat niet weg met ibuprofen.
Ik drink (met slimpie erin) genoeg water, zo'n 2 liter per dag en daarnaast nog een paar glaasjes crystal clear. Verder houd ik me maar rustig, ga niet in de zon zitten, maar er moet ook gewerkt worden (thuis,boven=warm)

Mijn werkkamer is aan de schaduwkant van het huis, de slaapkamer helaas op de zonkant met een dakraam erin. Gelukkig slaap ik nog redelijk,maar prettig is anders.

Ik heb al eens gedacht aan een mobiele airco voor boven,maar die zou dan het liefst de hele bovenverdieping moeten kunnen koelen (2 grote slaapkamers,1 kleine en de overloop, totaal zo'n 40m2) ik weet niet of dat haalbaar is en volgens mij vreet zo'n ding stroom!

Nog meer mensen die slecht tegen de warmte kunnen en daar zo'n hoofdpijn van krijgen?heeft iemand de gouden tip? (Ook tips mbt airco zijn welkom)

Ilsiie

Re: Altijd hoofdpijn bij warmte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 07:54

Herkenbaar!

Ik vind het vaak fijn om een nat washandje of handdoek in m'n nek of op m'n hoofd te hebben om wat af te koelen.

Qua airco heb ik nul ervaring.

Sterkte!

Emigreren naar de Noordpool overweeg ik ook nog :+

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 08:00

Herkenbaar, ik heb het vaak ook als ik in de auto gereden heb met zon.
Airco kan ik niet tegen loop ik de hele dag te niezen.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 08:09

Bij mij helpt het wel eens om iets zouts te nemen, kop bouillon, of drop, als je dit lust :)

Heb ook heel snel nek- en hoofdpijn

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 08:10

Je drinkt genoeg, maar krijg je ook genoeg zout binnen?

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 08:16

rien10 schreef:
Je drinkt genoeg, maar krijg je ook genoeg zout binnen?

Dit vroeg ik mij dus ook af.
Hier wordt al soep en bouillon genoemd.
Je kan ook overwegen om 's morgens een zakje ORS in een waterflesje te doen en die gedurende dag leeg drinken.
https://www.kruidvat.nl/kruidvat-o-r-s- ... /p/2159067
Dus naast je gewone waterinname.

Zeker als je veel transpireert is het belangrijk om je zouten aan te vullen.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-21 08:19

oh dat is wel een goede! niet bij stilgestaan. maar over het algemeen krijgen mensen toch vaak teveel zout binnen vanuit hun voeding?

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 08:25

veneri schreef:
oh dat is wel een goede! niet bij stilgestaan. maar over het algemeen krijgen mensen toch vaak teveel zout binnen vanuit hun voeding?

Klopt, maar bij mij gaf de huisarts juist aan dat ik in geval van warm weer wel wat meer kon gebruiken.

Weet niet of je erg actief bent en dus veel vocht + zout verliest?

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 08:32

veneri schreef:

Ja, maar je hebt het gemiddelde en het individu.
Er zit vooral veel verborgen zout in kant en klaar en zakjes enz. En een beetje in brood.
Als jij vooral vers eet en zelf kruiden gebruikt en geen zout toevoegd is je zout inname heel anders.

En de ene mens transpireert ook meer dan de andere. Bij mijn moeder liep het zweet letterlijk langs haar hoofd. Ik transpireer nog nauwelijks extra bij deze temperaturen. Dan is het verlies in zouten ook heel anders.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 08:44

Wat een goede tip van het zout.
Vandaag eindelijk eens geen hoofdpijn maar de hele week weer kassa.
Probeer inderdaad genoeg te drinken, maar op zout nooit gelet. Ik kook zonder pakjes en zakjes, voeg wel iets zout toe met koken, eet zelden brood.
Jee. *ploink* zout te kort.
Thanks, ga ik op letten.

Hopelijk is het dat voor jou ook ts. :j

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 08:44

Ik heb als badjuf in de grote hitte aan het bad gestaan. Vooral als het erg warm was. Met alleen water red je het dan niet. Ik had poeder van Isostar. wordt gewoon in de supermarkt verkocht. Staat dan bij de reform spulletjes. Worden de zouten ed goed aangevud en kon ik er weer goed tegen. Alleen water is niet genoeg en in Slimpie en Crystal clear zitten hele nare zoetstoffen waar je niet te veel van moet hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 08:54

Herkenbaar. Maar aangezien ik de hele dagen buiten werk, kan ik het niet voorkomen.

Hier helpt genoeg drinken en een pet dragen. Daarnaast luister ik goed naar mijn lichaam wanneer deze behoefte heeft aan zout.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 08:58

Ik zou ook even kijken naar wat je drinkt.
Als je de hele dag door slimpie en crystal clear drinkt zit er best veel rotzooi bij in zegmaar.
Ik weet niet of je het kunt oefenen of je het lust maar je kunt ook proberen om enkel water te drinken.
En inderdaad zout!

Waar je nog aan kan denken, ik weet niet hoeveel je zweet, is om iets van elektrolyten te nemen. Het is altijd even zoeken als je hier last van hebt maar dit zou je kunnen proberen :-)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 09:00

Als je veel chips, borrelnootjes en kant en klare maaltijden eet of uit pakjes/zakjes kookt krijg je vaak al veel zout binnen. Maar als je geen snacker bent en vanaf de basis kookt is dit juist niet zo.

Ik moet ook op mijn zoutinname letten wanneer ik qua eten lekker draai, anders zakt deze onder de 1g zout per dag (advies is maximaal 6g zout per dag) en daar draai ik niet optimaal op.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 09:08

Zouttabletten kun je kopen bij bv decathlon. Die zijn voor sporters en dus voor hen die zouten eruit zweten, zo vul je de juiste zouten aan.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 09:12

Naast zout zou ik ook stoppen met alle zoetstoffen te drinken, kan hoofdpijn geven.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 09:17

Hannanas schreef:
Naast zout zou ik ook stoppen met alle zoetstoffen te drinken, kan hoofdpijn geven.

Dat wilde ik net zeggen...
Als je door de warmte meer drinkt en daar zitten allemaal zoetstoffen in kan het ook best zijn dat je daardoor nog sneller hoofdpijn krijgt.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 09:18

En een pet op tegen de zon. Een zonnebril alleen werkt niet afdoende.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 09:19

"Grappig" te lezen dat mensen zelf niet aan genoeg zout denken bij warm weer.
Maar hun paarden hebben wel een zoutblok en krijgen met warm weer vaak electrolyten bij.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 09:20

Ik moest ook gelijk denken aan voldoende zouten..je zweet namelijk met dit weer veel zouten uit.

Daarnaast, nee een mobiele airco gaat niet de hele bovenverdieping koelen. Als je aan een airco denkt kun je echt beter voor een vaste airco gaan. Mobiele airco's koelen met geluk 1 kamer en dan nog maar voor een paar uur. Je kan ze namelijk alleen maar aanzetten als het buiten koeler is dan binnen, anders trek je alleen warme lucht naar binnen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 09:21

janouk schreef:
"Grappig" te lezen dat mensen zelf niet aan genoeg zout denken bij warm weer.
Maar hun paarden hebben wel een zoutblok en krijgen met warm weer vaak electrolyten bij.

Haha typisch paarden mensen :D zorgen beter voor hun dieren dan voor zichzelf.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 09:24

Wellicht met dit hete weer toch iets meer drinken? Op een 'gemiddelde' dag kom ik met 1,5 prima rond, maar als het erg warm is verdubbeld dat bijna. Je zweet ongemerkt meer uit en verliest daarbij inderdaad ook zouten. Zodra ik te weinig drink zit ik direct met een hoofdpijn vanuit de nek, heel naar.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 09:54

Zoetstoffen laten staan, dus water zonder toevoegingen of thee gaan drinken.

En breng eens een bezoekje aan de osteopaat. Ik was er voor andere zaken maar ben sinds dag 1 van mijn hoofdpijn af!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 09:56

Oh heel herkenbaar.. Ook bij acute temperatuurswisselingen loop ik dagelijks met barstende koppijn. Mijn ervaring is wel, zowel met een airco in de auto als een mobiele airco in de slaapkamer, dat dat mijn hoofdpijn alleen maar versterkt.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-21 10:07

als ik water drink zonder iets erin, dan drink ik veel te weinig. is er een gezonder alternatief voor slimpie wat wel lekker veel smaak heeft?

voor de nekklachten en schouderklachten loop ik al bij fysio en manueel. dat is ook een ander soort hoofdpijn die ik dan voel.