Wasbare luier

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

blondies

Wasbare luier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-21 20:51

Na een lange tijd van passief meelezen heb ik nu zelf de bokt ervaringsdeskundigen nodig.

Mijn zoontje van 1 jaar lekt vrijwel el-ke nacht door ongeacht luier merk, grootte, randjes vouwen etc...

Nu las ik dat sommigen een inlegger van de wasbare luiers gebruiken als extra absorber... Iemand hier ervaring mee? Hoe doe je dit dan?

Of bestaat er misschien de ultieme wasbare luier voor snachts?

Hij drinkt nog vrij veel (borstvoeding) en dat vind ik prima... Maar dat natte pak van een schreeuwend biggetje elke nacht verschonen vind ik minder :+

Tnx

thequeensmum

Re: Wasbare luier

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 21:07

Een inlegluier erin?

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 21:18

Op fb is een groep met veel kennis over wasbaar luieren , misschien daar eens vragen?

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 21:49

truus1957 schreef:
Een inlegluier erin?

Sorry, ik las te snel. Ik bedoel gewoon een wegwerp inlegluier. Gebruikte ik vroeger ook en werkte prima. Is wel ruim 30 jaar geleden, bestaat dat eigenlijk nog? Zie ze nooit in de supermarkt

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 21:53

Ja Truus, vroeger had je die Billies, die kon je in een gewone luier leggen inderdaad!

Is het anders geen optie om alleen voor de nacht een pamper te gebruiken TS?

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 21:54

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 21:56

Geen tips of ervaringen, maar zou je hem eventueel kunnen verschonen in zijn slaap als je zelf gaat slapen? Dat deden we met onze oudste, die had hetzelfde als jouw zoontje.

Tara_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 23:17

Je kunt er een booster bij in doen. Deze koop je in bamboe of hennep en je legt deze tussen de luier en het overbroekje. Ook kun je een spuugdoekje erin doen voor extra absorptie.
Idd de anavy nachtluier schijnt ook heel goed te zijn!

blondies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-21 06:05

Bedankt voor jullie reacties!

De wegwerp inleggers bestaan denk ik niet meer.. Ik vind ze in ieder geval niet meer...

Zou een wasbare booster ook in een wegwerp luier kunnen? En moet je er dan een vel overheen leggen?

Ik kom er nu pas achter trouwens hoe uitgebreid de wereld van wasbare luiers is haha

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 07:52

Hij draagt nu dus wegwerp en lekt door en je overweegt wasbaar voor ‘s nachts? Of heb ik het fout?

Zou ik niet doen dan.
Hier 3 kindjes wasbaar gehad en de laatste lekte met alles door ‘s nachts en uiteindelijk haar laatste jaar enkel wegwerp gaan gebruiken ‘s nachts.(pampers, maatje groter) en mss nog 5x doorgelekt een nacht, anders altijd droog gebleven.

Welke gebruik je nu?

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 08:56

Ik vind het verschonen voor je zelf gaat slapen echt een goede tip.
Als je dit niet wilt, zou een incontinentieverband geen uitkomst bieden? Een stevige Tena of Always?
Wat gebruik je nu? Pampers luierbroekjes zou afdoende moeten zijn. Naar bij jouw kleine plasser blijkbaar niet ;)

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 10:37

blondies schreef:
Bedankt voor jullie reacties!

De wegwerp inleggers bestaan denk ik niet meer.. Ik vind ze in ieder geval niet meer...

Zou een wasbare booster ook in een wegwerp luier kunnen? En moet je er dan een vel overheen leggen?

Ik kom er nu pas achter trouwens hoe uitgebreid de wereld van wasbare luiers is haha

En bv kraamverband bij in de luier leggen?

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 10:45

Wij deden soms ook wel een dubbele luier aan. De Kruidvat doen het hier het beste.

Tara_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 10:49

Je kunt ook een overbroekje van pul of wol over wegwerp aantrekken, dan lekt het niet door

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 11:10

Hier was het heel lang ook iedere nacht raak. En dan vooral met pallets. Wij deden ook een dubbele luier om. Eentje normaal en een achterstevoren er overheen.
Dat werkte redelijk. Kruidvat oud en vertrouwd deed het beste zijn werk.

Nu lekt ze gelukkig nog maar zelden door.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 13:36

Wij hadden dat ook en ook 1001 dingen geprobeerd maar niks dat echt heel goed werkte. Ondanks ook nog minstens 1x een schone luier 's nachts. De ellende zat hem er niet zo zeer in dat dat de luier te vol was, maar dat meneer een heule grote plas in 1 keer deed waardoor het luiertje het niet bij kon benen om die kamelenplas in 1 keer op te zuigen :=

Vooral bij jongens schijnt dat een probleem te zijn omdat die piem zo ver naar voren zit en dan loopt het aan de voorkant over het randje zeg maar := Luiertje achterstevoren hielp eigenlijk niet. Nog met inleggers gewerkt want die had ik toch liggen, maar ik vind dat toch wel viezig zo'n zompige lap in die luier :(:)

Hier werkte volgens mij het beste:

- Goed opletten dat die piem goed naar beneden ligt
- Tweede luiertje over de eerste heen, zodat de overstroming aan de voorkant opgevangen wordt
- Matras opmaken in de volgorde: matrasbeschermer - hoeslaken - matrasbeschermer - hoeslaken
(zodat je nat laken er af kan trekken en schoon laken er al onder zit, lekker makkelijk 's nachts)
- zorgen dat er een verschoning + washandje + handdoekje klaarligt

Dan hadden we er zo min mogelijk werk aan 's nachts en konden we snel weer verder slapen :)

En zo snel mogelijk beginnen met op het potje / de WC zetten 's nachts voor een plas :j

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 13:49

Dat ik nog nooit heb bedacht om een schoon hoeslaken onder de beschermer te doen... wat slim! Dankjewel!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 16:51

Graag gedaan! Hier hadden we op een gegeven moment zelfs een trio zo, dat we 2 keer een nat bed op konden vangen :=

Als je het ene na het andere probleem moet tackelen dan word je wel handig in het zoeken naar de oplossing waarmee je allemaal nog de meeste slaap overhoud..... :')

blondies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-21 21:23

Sorry het ging 2 nachten goed waardoor ik het topic bijna vergeten was haha...

Even een samenvatting:

- we hebben nu enkel wegwerp... Snachts sowieso maatje groter, nog groter dan lekt het omdat het niet aansluit...

- 2 pampers over elkaar ook gedaan met redelijk resultaat maar het wordt zo'n mega pak

- inderdaad een ventje, duidelijk rechtsdrager EN buikslaper.. Dus ondanks juiste positionering altijd hele buik en zij rechts nat

- ik ga hem eeeeeecht niet zomaar verschonen. Hij is zo al een slaap drama snachts. Dan liever het risico dat hij wakker wordt met nat pak dan hem wakker maken en later alsnog een nat pak haha.

- wat een super tip van het matras opmaken! Hij draagt een hele dikke slaapzak die genoeg absorbeert tov matras maar een hele handige tip ook bij ziek zijn en zindelijkheidstraining snachts!

- de tip die ik nu ga proberen: een overbroekje van pul/wol... Dat klinkt wellicht als een oplossing! De luier is namelijk nog niet verzadigd maar alles komt samen aan de voorkant dus als dat het net kan overlappen...

Tnx allemaal!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 12:05

Wollen overbroekjes heb ik ook nog geprobeerd en alles doet wel iets....maar als er pies over het luiertje heenloopt (wat je dus gewoon hebt bij een buikslapend jongetje := ) dan gaat dat toch ergens naartoe...niet heel fris dat idee :=

Wij hebben ook nog een poosje zo'n plasmatje in bed gelegd, hoe noem je dat ook alweer, zo'n vierkant / rechthoek die vocht opneemt en ook in je kraampakket zit weet je wel :)

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 12:08

pmarena schreef:
Wollen overbroekjes heb ik ook nog geprobeerd en alles doet wel iets....maar als er pies over het luiertje heenloopt (wat je dus gewoon hebt bij een buikslapend jongetje := ) dan gaat dat toch ergens naartoe...niet heel fris dat idee :=

Wij hebben ook nog een poosje zo'n plasmatje in bed gelegd, hoe noem je dat ook alweer, zo'n vierkant / rechthoek die vocht opneemt en ook in je kraampakket zit weet je wel :)

Onderlegger? :+

Overigens verkopen ze die ook bij de action onder de noemer; puppy trainer pad _O-

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 12:10

Ja precies! Alleen dan een blabla-onderlegger en dat blabla daar kom ik nu even niet op :')

Ik vind het niet zo'n prettig idee dat die overloop-plas door kleding / laken opgenomen worden en een natte zompige plek blijft.

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 12:16

Is het misschien een optie om kraamverband er als extra inlegger in te doen?

Er bestaan overigens nog wel inleggers, die gebruiken wij namelijk op ons werk ( ouderenzorg). Via Google wel te vinden onder: inlegger voor incontinentie materiaal.

Edit, dit bijvoorbeeld:
https://www.depend.nl/incontinentiemate ... en-guards/

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 12:21

ik heb geen kind maar wel ervaring met INCO materiaal bij volwassenen. Aangezien het een buikslaper is. Heb je al geprobeerd hem achterstevoren om te doen? Wij kregen bij mannen dit advies omdat de urine dan meer in het gedeelte komt waar de luier het meeste opvangt. en geen dingen als tena gebruiken! dit is heel ander materiaal en heeft een plastic onderlaagje waardoor de urine niet door zal lopen naar de uier zelf. met juist lekkage als gevolg.

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 12:29

Hoe heb je die 2e luier gedaan? Mijn schoonzus deed 1 luier normaal maatje, normaal aan.
En dan een luier een maatje groter achterstevoren er overheen.
Misschien helpt dat nog?