Soms extreem autoziek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Earth

Soms extreem autoziek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-21 16:23

Ik ben mijn hele leven al wagenziek, maar dat nam wel wat af toen ik volwassen werd. Nu sinds een paar maanden ben ik echt extreem autoziek, soms hoeven we maar de straat uit te rijden en ik voel me al beroerd. En dat is dan voornamelijk misselijk, maar soms word ik ook heel sloom, heel moe en gewoon algemeen beroerd. Soms kan het ook binnen twee bochten ineens extreem zijn. Ik heb er sms zelfs last van als ik zelf rijd := Maar ik heb niet heel erg last van mijn evenwicht ofzo.

Nou wil ik ermee naar de KNO arts, maar laatst werd ik ook al weggestuurd terwijl ik aangaf druk en suizen op de oren te hebben. Dus misschien kan ik iets meer info vergaren voor mezelf voordat ik ermee naar de KNO arts ga.

Dus mijn vraag aan jullie is, heeft iemand dit wel eens gehad en wat was bij jou de oorzaak?

Katja

Re: Soms extreem autoziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 16:28

Ik werd na een ongeluk opeens wagenziek. Niet extreem maar daarvoor had ik nooit ergens last en kon ik makkelijk een boek lezen op een weg met haarspeldbochten.
Bij mij bleek de oplossing een bril met een cilinder en prisma erin. Nu nergens last van.

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 16:30

Ja ik heb het ook helaas.Het lijkt alsof ik er in sommige auto s meer last van heb.Raampje open wil wel eens helpen.Ik zie er zelfs tegen op om in sommige auto’s te stappen omdat ik dan zeker het eerste half uur na het uitstappen me ziek voel.Niks aan te doen in mijn geval.

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 16:35

Ik heb dit ook, inclusief soms zelfs misselijk worden als ik zelf rijd. En dat heel erg moe en sloom worden ken ik ook, alsof de batterijen volledig op zijn en inderdaad gewoon hartstikke beroerd.
Bij mij is er jarenlang af en aan naar een oorzaak gezocht, het begon namelijk daarmee, werd steeds erger, en intussen ben ik vrijwel dagelijks het grootste deels van de dag licht in mijn hoofd. Geen draaiduizeligheid, ik ben ook mijn evenwicht niet zozeer kwijt, moeilijk te omschrijven. Alsof ik een beetje dronken ben maar dan een stuk minder leuk.

Er zijn meerdere dingen uitgesloten, mijn oren zijn in orde (tenminste, ik ben eenzijdig doof maar dat is aangeboren). Ik heb tilt table tests en alles gehad, maar er komt gewoon niks uit....

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 16:51

Ik heb dit ook heel erg! Ene keer kan het echt heel er zijn andere x wat minder.
Al is t maar bij een beetje gas geven dat ik kots misselijk word.

Ik gebruik misselijkheid bandjes, het gaat niet 100% weg maar het verminderd wel. Voor de rest heb ik nog geen oplossing

(ik ben bijrijder zelf geen rijbewijs)

Ligt er ook aan wat voor auto. Auto van mijn man heb ik even aan moet wennen. Dat gaat beter, maar als hij toch eens wat sportiever rijd merk ik t meteen weer.

Het is zo vervelend..

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 16:56

Ik ben ook al mijn hele leven wagenziek. En bootziek. En vliegtuigziek. En busziek. :+

Het soort auto maakt veel uit. In de terreinwagens destijds met van die harde bladveren had ik het nooit.
Hoe zachter een auto rijdt, hoe sneller ik het heb.

Enige oplossing : zelf rijden. Bij voorkeur met een terreinwagen dus. :D
Maar ik heb nu een bestelwagentje en dat gaat ook prima. Zit ik beetje hoger en ook best harde vering :Y)

Ik denk eerlijk gezegd dat je van een kale reis gaat thuiskomen van de KNO arts als je dit al je hele leven hebt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 16:58

Ik heb er vooral last van wanneer ik niet op de weg let, dus met mijn telefoon bezig ben of iets aan het lezen ben.
(Als passagier uiteraard :P ).

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 17:47

Ik word ook snel wagenziek.
Als ik zelf rij eigenlijk niet, maar als bijrijder ook snel.

Zo moet ik het altijd koel hebben in de auto, ik wordt misselijk als het te warm/benauwd is in de auto.
Daarnaast kan ik tijdens het rijden niet op mijn mobiel of slapen, hier word ik sowieso heel misselijk van. en bij lange reizen zo min mogelijk eten, maar dat is meer uit angst om over te geven.
Dus heel saai alleen naar buiten staren en om me heen kijken.

Mocht ik alsnog merken dat ik misselijk word dan probeer ik me te focussen op een item in de verte zoals een boom, gebouw of windmolen wat er op dat moment ook maar langs de weg staat :')
Helpt overigens aardig goed.

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 17:57

“”Het soort auto maakt veel uit. In de terreinwagens destijds met van die harde bladveren had ik het nooit.
Hoe zachter een auto rijdt, hoe sneller ik het heb.””

Dit herken ik ook hoe beter de vering hoe beroerder ik me voel .

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 18:12

office schreef:
“”Het soort auto maakt veel uit. In de terreinwagens destijds met van die harde bladveren had ik het nooit.
Hoe zachter een auto rijdt, hoe sneller ik het heb.””

Dit herken ik ook hoe beter de vering hoe beroerder ik me voel .

Dat is ook een hele bekende hè, maar wedden dat ik jouw wagenziek krijg in een terreinauto?
Maar dat is niet het punt :D

Wisten jullie trouwens dat in sommige gevallen het werkt als een auto een glazen schuifdak heeft (al dan niet open)? Dat schijnt te maken te hebben met licht van boven. Geen idee hoe dat dan werkt, ik heb het ook maar ergens gelezen.

Voor TS: het lijkt me duidelijk als je klachten in het gehoor hebt, zoals je beschrijft, wagenziek (evenwichtsstoring) niet raar is. Ik zou daar ook nadruk op leggen en desnoods een andere KNO-arts raadplegen. Eventueel alleen je gehoor-klachten beschrijven (wellicht tikkie aandikken) en dan komt die wagenziekte wellicht ook wel boven drijven tijdens het onderzoek.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 19:06

En rijstijl is ook van invloed. Van veel remmen en optrekken word je ook wagenziek.
Niet iedere bestuurder heeft een vloeiende rijstijl

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 19:22

Bij mij wordt het getriggerd door geur.
Als iemand gerookt heeft in de auto of zo‘n parfumdingetje in de auto heeft dan wordt ik daar misselijk van.
Voor de beweging zelf hielp bij mij tijdens de zwangerschap (accuut autoziek) gembercapsules heel goed.

Femia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 19:50

Veel auto’s worden enorm statisch geladen. Hier kun je knap beroerd van worden. Een anti statische strip kan helpen. Voor mijn zoon doen we minimaal twee stuks onder de auto. Wel opletten dat hij aan metaal hangt

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 20:05

Ik heb er als kind veel last van gehad, geen enkele uitje was leuk als we er met de auto naartoe gingen.
Ik ben er overheen gegroeid.

Nu heeft mijn dochter het. Ik lees dus mee voor oplossingen. Ts, heel veel sterkte hiermee. Ik wens het niemand toe.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 21:02

Sizzle schreef:
Bij mij wordt het getriggerd door geur.
Als iemand gerookt heeft in de auto of zo‘n parfumdingetje in de auto heeft dan wordt ik daar misselijk van.
Voor de beweging zelf hielp bij mij tijdens de zwangerschap (accuut autoziek) gembercapsules heel goed.

Gember is rustgevend op de maag dus dat is op zich niet raar maar in hoeverre doe je dan aan symptoombestrijding?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 21:14

Is dat relevant?
Een koptelefoon bij herrie is ook symptoombestreiding.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 21:22

Sizzle schreef:
Is dat relevant?
Een koptelefoon bij herrie is ook symptoombestreiding.

Omdat symptoombestrijding niet bij iedereen hoeft te werken.

Het is mooi voor bij wie het werkt maar als het dan bij iemand niet werkt, is het simpeler te verklaren.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 21:46

Daarom zei is ook dat het bij mij goed werkte en niet dat het voor iedereen werkt.
Als ik achterin een Italiaanse taxi zit dan helpt ook de hele pot tabletten niet meer :+

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-21 22:03

Van gember zelf word ik al kotsmisselijk van de geur, dus geen idee of dat bij mij werkt :') _O-

Femia, dat kan ik altijd eens proberen. Wie niet waagt, die niet wint.

Ik kan ook niet goed naast een vriendin van mij zitten, blijkbaar heeft zij een bepaalde rijstijl die mij niet zo goed past :')

Morgan heb ik misschien een ritje voor de boeg, gewapend met mn polsbandjes en pilletjes ga ik dan weer een poging wagen :')

SumSum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 22:14

Heel herkenbaar. Vanaf kind af aan kost broerd in de auto. Ik ben echt reisziek, heb het ook op een boot, in vliegtuig, pretpark enz.
Als ik zelf rijd in de auto gaat het wel goed. Wat ik gebruik voor korte ritjes zijn seabands, daarmee gaat het beter. Voor lange stukken of een dagje pretpark, start ik de dag met 2 primatour tabletten en dan na een paar uur weer 1 (volgens de bijsluiter). Zo gaat het op een lange vlucht ook meestal goed. Varen in golven kan ik echt niet tegen, ook niet met tabletten. Dan hang ik de hele tijd over de railing.. :r

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 22:20

Ik vind gember verschrikkelijk goor, vandaar de capsules :D

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 23:02

Ik ook!!! Sinds een jaar ben ik plots heel vaak wagenziek, zelfs in de metro, tot overgeven aan toe (en overgeven in de metro is echt nachtmerrie materiaal).

De pilletjes van de kruidvat helpen redelijk bij mij, maar ik rij liever nu gewoon zelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 23:28

Ik lees even mee. Heb de indruk dat ik wagenziek ben sinds een paar jaar, daar voor nooit last van gehad.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 23:48

Supertje schreef:
Ik heb dit ook, inclusief soms zelfs misselijk worden als ik zelf rijd. En dat heel erg moe en sloom worden ken ik ook, alsof de batterijen volledig op zijn en inderdaad gewoon hartstikke beroerd.
Bij mij is er jarenlang af en aan naar een oorzaak gezocht, het begon namelijk daarmee, werd steeds erger, en intussen ben ik vrijwel dagelijks het grootste deels van de dag licht in mijn hoofd. Geen draaiduizeligheid, ik ben ook mijn evenwicht niet zozeer kwijt, moeilijk te omschrijven. Alsof ik een beetje dronken ben maar dan een stuk minder leuk.

Er zijn meerdere dingen uitgesloten, mijn oren zijn in orde (tenminste, ik ben eenzijdig doof maar dat is aangeboren). Ik heb tilt table tests en alles gehad, maar er komt gewoon niks uit....

Ik heb precies dit, behalve het misselijk worden als ik zelf rij. Ik heb dus maar als oplossing dat ik alles rij. Dus ook de vakanties naar Italië, vriend ligt naast me te slapen :') Ik heb 1 vriendin waar ik redelijk goed naast kan zitten, maar mijn moeder moet me nog niet van haar naar mij toe naar huis brengen, dan merk ik het al. Behalve alles rijden dus nog geen oplossing gevonden, die bandjes helpen mij niet en tabletjes wordt ik ook mega duf van. Vriendinnen weten het ondertussen en laten mij dus rijden :=

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 23:51

ik word al 35 jaar wagenziek (vanaf dat ik een babywas :+) als ik zelf rij is de enige manier om niet ziek te worden. Ik rij dus ook nooit meer mee met mensen, gember werkt hier om het te onderdrukken maar tis nooit hemaal weg.

Dus ik volg het topic want een gouden tip heb ik helaas niet :=