Tanden bleken, beste tandarts? (Niet thuis, geen salon)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

c_alsemgeest

Tanden bleken, beste tandarts? (Niet thuis, geen salon)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-21 10:37

Titel zegt het al...

Wat is naar jullie ervaring de beste tandarts voor het bleken van tanden?

Ik ken de risico's e.d. :Y)

Ik wil het niet met een thuissetje of bij een salon zoals witgebit.nl.
Dus ook al heb je daar goede ervaringen mee... die zoek ik niet :+
Maar een echte tandarts die met 6% mag werken en ook echt verstand heeft van tandheelkunde.
Mijn tandarts deed het, maar is helaas met pensioen.

Kosten en afstand maken niet uit, kwaliteit gaat voor.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 10:42

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-21 10:42

Foaly schreef:
Geen ervaring met bleken, maar een heel fijne en kundige tandarts is De Haagse Tandarts :j

Ik zoek specifiek ervaring met bleken... tandarts heb ik al ;)
Anders was het wel een tandarts gezocht topic geworden :P

Foaly

Re: Tanden bleken, beste tandarts? (Niet thuis, geen salon)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 10:43

Ze doen wel bleken, dus ik zou ze niet gelijk afschrijven ;)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-21 10:44

Nee maar ik zoek ervaringen uit eerste hand.
Maar ik zet ze op de lijst.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 15:02

Via mijn tandarts heb ik een thuis bleekset gekregen , ik weet niet of je op zoek bent naar die ervaringen of dat je echt een bleekbehandeling in de tandartsstoel zoekt.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 18:02

Urona447 schreef:
Via mijn tandarts heb ik een thuis bleekset gekregen , ik weet niet of je op zoek bent naar die ervaringen of dat je echt een bleekbehandeling in de tandartsstoel zoekt.

Ben benieuwd hoe je zelf het resultaat vond?

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 18:13

Via de tandarts kun je een mal laten maken en dan Opalescence gel gebruiken, prima resultaat.

Met die mal kan je het dus altijd weer herhalen wanneer je wilt.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 18:34

Ik ben benieuwd waarom je niet een thuis setje wilt? Ik zit er aan te denken om dit te doen als ik ooit stop met roken ( :') ) dus gewoon vanuit interesse.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 18:43

Ik heb tegen de tandarts gezegd dat ik mijn tanden wilde bleken en kreeg toen de opalscence go mee. Eerst zijn mijn tanden gereinigd en licht gepolijst, daarna was het thuis elke dag 1 uur met die bitjes in lopen.

Het resultaat is prima maar eigenlijk had ik verwacht een set te krijgen waarbij je een mal laat maken en die zelf vult. Dit setje is voor 10 dagen en de bleeklepels zijn al voor gevuld en dus niet op maat gemaakt.

Ik zou de volgende keer wel echt voor een op maat gemaakte lepel gaan .Het grootste nadeel van deze bitjes vind ik wel dat de gel er soms iets uit loopt en ze passen mij helaas niet heel goed. De boven en onderkaak tegelijk bleken gaat bij mij ook niet.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 19:08

Ja een op maat gemaakte mal heeft zeker voordelen. Ik geloof dat het me destijds iets van 150 euro kostte (boven en onder) maar dan kan je ze dus continue hergebruiken mocht je willen, en dan hoogstens eens in de zoveel jaar gel aanschaffen.

Moet je de bitjes niet kwijtraken zoals bij mij gebeurd is. |( :$

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-21 23:27

Geeft dat voldoende resultaat dan?
In de praktijk mogen ze met 6% werken en wat ze meegeven niet.
Dat betekend dan dat je het vaker moet doen, wat uiteindelijk slechter is voor je tanden dan minder vaak met hoger percentage. (Dat was iig wat mijn tandarts aan gaf).

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 23:36

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar kan je niet gewoon wat praktijken in de buurt opbellen om te informeren of het daar mogelijk is? Wellicht dat je bij je oude tandarts kan informeren of hij een aanrader weet

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 06:41

Ik heb gewoon 6 procent meegekregen dus bij mij werkt het.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 06:42

c_alsemgeest schreef:

Waar is deze uitspraak op gebaseerd? De thuisbleeksets bevatten namelijk vaan meer dan 6%. Zeker de Opalescence die met mal gebruikt wordt. Beide beveel ik mijn cliënten aan. Tot 30 jaar gaat bij minimale verkleuring de standaard mal vaak prima, waarbij voor veel ook het kostenplaatje meespeelt.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 07:46

Bij de partijk waar ik werk maken ze op maat gemaakte bitjes en dan krijg je spuitjes met bleekgel mee. Percentage moet ik ff kijken. Je gebruikt het 14 dagen aan 1 stuk en afhankelijk van je natuurlijke tandkleur kan je 2 tinten lichter

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 07:53

Ik zou ook graag van die gelige tanden af willen maar heb 1 vulling in mn voortand en die wordt niet witter. Dan ga je kleurverschil zien en daarom werd het mij afgeraden. Vulling opnieuw zetten doen ze alleen als ie te oud is geworden en aan vervanging toe is? Bij mijn tandarts kost het bleken €175 daar zitten dan wel op maat gemaakte bitjes bij.

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 08:09

Ik stuur je een pb!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 08:25

Ik zou het ook graag willen weten voor mijn man!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-21 10:08

Lithya schreef:
c_alsemgeest schreef:

Waar is deze uitspraak op gebaseerd? De thuisbleeksets bevatten namelijk vaan meer dan 6%. Zeker de Opalescence die met mal gebruikt wordt. Beide beveel ik mijn cliënten aan. Tot 30 jaar gaat bij minimale verkleuring de standaard mal vaak prima, waarbij voor veel ook het kostenplaatje meespeelt.

als je mijn hele tekst had gequote had je meteen jezelf antwoord kunnen geven ;)

c_alsemgeest schreef:
Dat betekend dan dat je het vaker moet doen, wat uiteindelijk slechter is voor je tanden dan minder vaak met hoger percentage. (Dat was iig wat mijn tandarts aan gaf)

Maar als dat zo is, is dat voor mij zeker ook een optie, ik dat dat even checken :j

Boompje1985 schreef:
Ik zou ook graag van die gelige tanden af willen maar heb 1 vulling in mn voortand en die wordt niet witter. Dan ga je kleurverschil zien en daarom werd het mij afgeraden. Vulling opnieuw zetten doen ze alleen als ie te oud is geworden en aan vervanging toe is? Bij mijn tandarts kost het bleken €175 daar zitten dan wel op maat gemaakte bitjes bij.

ik heb geen vullingen dus dat scheelt :+

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 10:30

Bij mijn tandarts (https://www.tandartsinamstelveen.nl/onze-praktijk/) maken ze inderdaad ook zo'n bitje op maat en dan geven ze de vloeistof mee voor thuis. Ik heb destijds voor mijn bruiloft geïnformeerd maar uiteindelijk nooit doorgezet.

Verder ben ik wel heel tevreden over deze tandarts en ze doen veel cosmetische behandelingen dus je kunt er ook gewoon even een belletje aan wagen hoeveel procent bleek ze meegeven bij een bleekbehandeling.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 11:12

c_alsemgeest schreef:
Lithya schreef:
Waar is deze uitspraak op gebaseerd? De thuisbleeksets bevatten namelijk vaan meer dan 6%. Zeker de Opalescence die met mal gebruikt wordt. Beide beveel ik mijn cliënten aan. Tot 30 jaar gaat bij minimale verkleuring de standaard mal vaak prima, waarbij voor veel ook het kostenplaatje meespeel.

als je mijn hele tekst had gequote had je meteen jezelf antwoord kunnen geven ;)
[quote="c_alsemgeest"]

Nee, want daar staat dat je niet naar een kliniek wil en geen thuisset. Een kliniek zonder tandarts mag niet bleken, dan blijft er al mooi weinig over. Het in Office bleken, zoals het heet, wordt weinig in een tandartspraktijk gedaan. Veel mensen hebben erna klachten en de meeste bleekfirma’s raden het af. Het thuisbleken gaat geleidelijker, waardoor er veel minder nabezwaren zijn en een beter resultaat. Het bleekmateriaal dat een tandarts veelal mee zal geven is 10% of 16%. Vanwaar dat je niet thuis zou willen bleken?

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 11:27

Oprechte gouden tip in mijn ogen die ik meegeef altijd

Voordat je aan bleken (neem mee het is tijdelijk en gebruik na het bleken ook geen heftig gekleurd voedsel zoals bieten) start wil je dat je tanden zo schoon mogelijk zijn een afspraak bij de mondhygiënist en een behandeling inclusief AirFlow is echt een aanrader mijn tanden waren nog nooit zo glad en wit van nature daarna :j

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-21 09:56

Lithya schreef:
Nee, want daar staat dat je niet naar een kliniek wil en geen thuisset. Een kliniek zonder tandarts mag niet bleken, dan blijft er al mooi weinig over. Het in Office bleken, zoals het heet, wordt weinig in een tandartspraktijk gedaan. Veel mensen hebben erna klachten en de meeste bleekfirma’s raden het af. Het thuisbleken gaat geleidelijker, waardoor er veel minder nabezwaren zijn en een beter resultaat. Het bleekmateriaal dat een tandarts veelal mee zal geven is 10% of 16%. Vanwaar dat je niet thuis zou willen bleken?

Dit bedoelde ik:
Lithya schreef:
mogen ze met 6% werken en wat ze meegeven niet.

Waar is deze uitspraak op gebaseerd? [/quote]

c_alsemgeest schreef:
Dat betekend dan dat je het vaker moet doen, wat uiteindelijk slechter is voor je tanden dan minder vaak met hoger percentage. (Dat was iig wat mijn tandarts aan gaf).

Maar na jullie feedback sta ik wek open voor andere opties, heb je een goede tip voor een kliniek of thuis waar je zelf ervaring mee hebt?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 10:04