Heel veel opboeren, hoe kom ik de komende weken door?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Heel veel opboeren, hoe kom ik de komende weken door?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-21 21:51

Allereerst wil ik zeggen dat ik onder behandeling van een MDL arts loop en over 2 weken een maagonderzoek krijg. Maar ik weet even niet meer wat ik moet doen...

Ik heb heel veel last van opboeren. Van het moment dat ik op sta tot het moment dat ik in bed lig...
Nu moet ik nog 2 weken afwachten voordat ik mijn maagonderzoek krijg...

Wie heeft de gouden tip voor mij dat ik niet meer zoveel moet opboeren? En het is ook gewoon rete irritant als je de hele dag moet boeren

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 21:59

Heel vervelend, ik had het toen ik een ontsteking in mijn maag had.
Geen koolzuur drinken en qua groenten geen koolsoorten, geen gekruid eten en niet praten onder het eten.
Hoop dat het snel minder wordt, beterschap.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 21:59

Ik heb heel veel last van knoflook. Komt het echt uit je maag? Ik heb veel last van lucht in mijn darmen wat er aan de bovenkant uit komt. Bij mij heeft voedsel dus een grote invloed. Ook melk (een glas) en tarwe vinden ze niet fijn.

Misschien dat je eens wat dingen kunt proberen om uit je dieet te laten, zoals dus knoflook, ui, kool, tarwe? En voor je maag misschien scherpe kruiden of groente zoals pepers? Geen koolzuur houdende drank.

Kan echt vervelend zijn inderdaad, sterkte, hopelijk gaan ze wat vinden.

purny

Re: Heel veel opboeren, hoe kom ik de komende weken door?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-21 22:03

Het vervelende is, is dat het dus zo ongeveer bij alles is wat ik eet of drink. De arts wil gaan kijken of ik de helicobacter heb, moet daarvoor stoppen met de maagbeschermer.. en dat is denk ik echt een drama(alhoewel die ook niet echt meer iets doet)

Dank jullie wel allemaal

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 22:09

Je maag moet eerst tot rust komen. Dus bij alle eten is niet gek.

Kruiden, koolzuur, koolsoorten ed laten staan en even heel basic gaan eten.
Meerdere eetmomenten maken, dus liever 6x licht dan 3x zwaar eten.

Waarom slik je een maag beschermer?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-21 22:12

MarliesV schreef:
Je maag moet eerst tot rust komen. Dus bij alle eten is niet gek.

Kruiden, koolzuur, koolsoorten ed laten staan en even heel basic gaan eten.
Meerdere eetmomenten maken, dus liever 6x licht dan 3x zwaar eten.

Waarom slik je een maag beschermer?

Ik heb een prikkelbare darm.
Ik heb meerdere eetmomenten per dag, maar het geboer blijft en ook een hongergevoel. Heb deze klachten een lange tijd op mijn pds gegooid

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 23:44

Ik heb zo iets gehad en ik had uiteindelijk een (chronische) ontsteking in de overgang van de slokdarm naar de maag: Advies is vanuit daar: Geen vet eten, geen alcohol, geen koolzuurhoudende dranken en geen pittig heten. Ik heb daarbij maagbescherming gekregen en voor mij werkt dat. Nu weet ik natuurlijk niet wat jij hebt en zou met medicatie ook gewoon wachten tot de MDL arts wat voor schrijft, maar misschien werkt voor jou wel het eerste deel en dus rekening houden met eten.

STerkte ermee!

00000000

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 23:48

Ik heb ook PDS en heb dit ook gehad.
Maagonderzoek gehad en er kwam niets uit, ook geen heliobacter.

Ik merk het vooral als ik stress heb, de MDL arts linkte het aan stress

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 05:10

Ik heb geen idee of het ook pds samen kan maar heb je antagel al geprobeerd? Kan je zonder recept bij de apotheek halen. Antagel zorgt er voor dat je buik was rustiger word. Het is wel erg vies vond ik dan :+

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 07:20

tirzasarah10 schreef:
Ik heb geen idee of het ook pds samen kan maar heb je antagel al geprobeerd? Kan je zonder recept bij de apotheek halen. Antagel zorgt er voor dat je buik was rustiger word. Het is wel erg vies vond ik dan :+

Dat is niet zo'n handige tip. Ts schrijft dat ze een maagonderzoek krijgt en daarom moet stoppen met de maagbeschermer, dan is een maagbeschermer adviseren niet heel handig -O-

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 07:59

Polly schreef:
tirzasarah10 schreef:

Dat is niet zo'n handige tip. Ts schrijft dat ze een maagonderzoek krijgt en daarom moet stoppen met de maagbeschermer, dan is een maagbeschermer adviseren niet heel handig -O-

Oeps sorry niet goed gelezen het was laat..

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 08:15

Ik at ipv Waldkornbrood wit brood of beschuit met kaas, dat verteerde makkelijker.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 08:33

Hier heeft interminent fasting erg goed geholpen, er loopt ook een topic over zo dat je weet wat het is. Je eet in de middag voor het eerst om 12 uur, om 3 uur een tussen doortje, entot 8 uur nog 1 laatste maaltijd.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 08:45

Bij mij helpen ademhalingsoefeningen. Vooral de ontsapnning van het middenrif helpt bij mij om mijn maag en het lucht happen tot rust te brengen. Veel boeren komt vaak door ongemerkt lucht happen bij het praten en eten. Ontspanningsoefeningen helpen mij.
Verder helpen osteopathie / cranioscaraal ook bij het ontspannen van het middenrif en daardoor het stoppen van teveel lucht binnen krijgen in de maag

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-21 09:21

marleen_usar schreef:
Hier heeft interminent fasting erg goed geholpen, er loopt ook een topic over zo dat je weet wat het is. Je eet in de middag voor het eerst om 12 uur, om 3 uur een tussen doortje, entot 8 uur nog 1 laatste maaltijd.

Ik heb ook een tijdje if gedaan. Maar omdat ik twee dagen per week om 7 uur begin is het moeilijk om 5 uur te vasten.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 13:51

Ik vast 18 uur, ik eet om 6 uur in de avond en dan om 12 uurin de middag de andere dag. Dat is even wennen maar dat ging best snel.

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 13:57

Ik heb niet echt een tip voor je , maar ik heb zelf ook jaren lang dergelijke klachten gehad , allerlei onderzoeken gehad en bij mij bleken de veroorzakers galstenen te zijn . Galblaas is inmiddels verwijderd en de klachten zijn weg .

MaaikeMarlou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 14:04

Misschien een stomme vraag, maar boer je lucht op of maagzuur ?

mirna6308

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 14:48

Hier had ik ook altijd last van, en veel buikpijn! Van alles onder zocht maar niets te vinden. Toen naar een ostheopaat gegaan en die zag meteen dat het gluten/melk waren. Toen ben ik gkuten vrij en melk vrij gaan eten en heb er helemaal nergens meer last van!

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 15:49

Bij mijn oma werd dit veroorzaakt door een slecht sluitend klepje tussen de maag en de slokdarm. Helaas niets aan te doen.

Sterkte alvast met het maagonderzoek.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-21 15:51

MaaikeMarlou schreef:
Misschien een stomme vraag, maar boer je lucht op of maagzuur ?

Geen lucht en geen maagzuur(volgens mij) maar mijn eten. Eet ik bijvoorbeeld kippensoep dan boert dat lekker door. En zo is het ongeveer met alles.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-21 15:52

bruine schreef:
Ik heb niet echt een tip voor je , maar ik heb zelf ook jaren lang dergelijke klachten gehad , allerlei onderzoeken gehad en bij mij bleken de veroorzakers galstenen te zijn . Galblaas is inmiddels verwijderd en de klachten zijn weg .

Ik ben ook doorgestuurd door de chirurg. Ik kwam idd voor galstenen en bleek er eentje te hebben van een cm maar moest door naar de mdl arts

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 15:52

Probeer eens kamille thee te drinken. Baat het niet schaadt het niet. Zonder suiker en dan de bio kamille thee.
Kamille brengt in ieder geval je maag tot rust en hopelijkga je ook minder boeren. Munt thee juist laten staan! Sterkte klinkt niet grappig.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-21 15:53

marleen_usar schreef:
Ik vast 18 uur, ik eet om 6 uur in de avond en dan om 12 uurin de middag de andere dag. Dat is even wennen maar dat ging best snel.

Ik begin 7 uur in de morgen

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 15:55

Wat bedoel je met ik begin om 7 uur in de morgen?