'Ineens' apart plekje op arm

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

TheNovelist

'Ineens' apart plekje op arm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-21 22:48

Een tijdje geleden kreeg ik een paar kleine bultjes op mijn arm. Ik dacht er niks raars bij want het was echt heel minimaal en heb er ook geen aandacht meer aangeschonken met de gedachte van 'het trekt wel weg'
Nu zag ik deze week ineens dat het heftiger aan het worden is (veel roder, dikker en jeukt meer)

Eerste wat in me opkwam is netelroos, maar ik weet niet of dit dat is aangezien ik dat nooit eerder heb gehad.

20 maart:
Afbeelding

30 maart:
Afbeelding

Vandaag:
Afbeelding

Ik ben momenteel meer dan 100 km verder weg van mijn huisarts en ik noem dit geen spoedgevalletje haha!
Wie o wie weet waar dit op lijkt?

Maureen95

Re: Ineens apart plekje op arm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 22:49

Het is inderdaad geen spoedgeval maar ik zou toch echt aanraden om naar je huisarts te gaan. Snel veranderende plekken op je huid zijn wel zorgelijk.

Alwiene

Re: 'Ineens' apart plekje op arm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 22:51

Ik heb gehoord dat veel huisartsen ook bereid zijn fotoconsulten te doen ivm de Covid, dus ik zou even bellen om na te gaan wat de mogelijkheden zijn. Bij je verhaal dacht ik eerst aan een schimmel maar bij de foto's, met name de onderste, niet meer. Heb zo geen idee dus zou inderdaad even aan ja arts vragen ook al vind je het geen spoed.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 22:52

Kan iets van een schimmeltje zijn

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 22:53

Bij je eerste foto dacht ik ook aan een schimmeltje. Wij kunnen dit soort dingen gewoon mailen naar de praktijk en dan belt de huisarts met de uitslag.

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 23:10

Of ringworm. Ik heb dat ooit ook een x gehad via een besmette kat. Dat zag er ook zo uit. Even opletten: dat is heel besmettelijk! Naar andere plekken bij jou en voor anderen ( dier en mens).
Even langs de huisarts voor een zalfje. Dan is het zo weg.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 23:17

Ik had ooit een vergelijkbare plek, dat bleek ringworm te zijn. Door gezeik met het wisselen van huisarts was het in 10 (extra) dagen tijd wel van ringworm naar ringworm met bacteriële infectie en ben ik 6 weken aan het smeren geweest voordat het helemaal weg was, maar

(ik veranderde terug naar mijn oude huisarts, mijn dossier lag nog bij hen, ik wist niet meer wie mijn nieuwe huisarts was omdat ik er nooit geweest was, en ze wilde per se van de nieuwe huisarts een bevestiging voordat ze me wilde inplannen. Dus daar moest achteraan gegaan worden. Eenmaal geregeld was het donderdag na 12.30, ze deden dat gedeelte van de administrtie alleen 's ochtends. Vrijdagmiddag was er geen plaats meer, toen kwam het weekend en uiteindelijk was ik pas dinsdagmiddag aan de beurt omdat er eerder geen tijd was. Uiteindelijk heb ik 30 minuten in de wachtkamer gezeten en ben ik minder dan 5 minuten binnen geweest).
Laatst bijgewerkt door Mizora op 02-04-21 23:24, in het totaal 1 keer bewerkt

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 23:19

Lijkt inderdaad op ringworm :j

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 23:40

Ik heb ook wel ns zoiets gehad. Zo'n scherp afgegrensde rode plek.
Ik smeerde er gewoon een voetschimmel creme op geloof ik. Beetje combi met tea tree zalf en betadine zalf. Trok vanzelf weg. Ik ben echt wel een doe het zelf kwakzalver en ga echt niet voor zoiets naar de HA.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 00:08

Het lijkt idd op ringworm. Ben je toevallig bij koeien ofzo in de buurt geweest die dit hadden?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 01:25

Ziet er uit als ringworm. :j
Ik heb dat ooit opgelopen van een cavia met schurft.
Alleen dan in mijn gezicht, een plek zo groot als een 2 euro muntstuk. :=

Kreeg capsules om te slikken en een crème van de HA. Toen was het binnen 2 weken weg.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 01:40

Inderdaad even vragen bij de HA.
Kans op ringworm is wel aanwezig. Toevallig (jonge) paarden met gekke kale plekken op stal?

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 01:57

Ook ik denk ringworm, zou toch even contact leggen met een arts, als het echt ringworm is is dat ontzettend besmettelijk!

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 06:48

Jeukt het ook?
Lijkt op ringworm, echter toen ik ook zo'n plek had hielp de schimmelcreme niet en bleek het eczeem te zijn.
Zou sowieso contact opnemen met de huisarts, desnoods via de mail als dat kan, en anders beginnen met antischimmelcreme, dag of 10-14 aankijken en eventueel overstappen op bepanthen eczeemzalf.

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-21 07:08

Bedankt voor de reacties!
Ik denk dat ik idd de HA even een belletje ga doen met de vraag of ik foto's kan sturen.

Ben afgelopen maanden niet bij paarden of koeien in de buurt geweest! Voor de rest kan ik me niks bedenken wat dit wel had.
Het jeukt wel maar niet constant.

Ik ga er iig niet aan zitten haha en kan kijken of ik tussendoor met iets kan smeren alvast!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 09:00

Ik zou eerst zelf iets met Miconazol erop smeren. Mocht dit niks doen en het erger worden dan zou ik dinsdag naar de HAP bellen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 09:46

Ringworm kan plots optreden bij verminderende weerstand.
Je draagt het dan latent bij je.

Voor maar werkzaam, dep wat ochtend urine van jezelf op de plekken.
Even laten intrekken en daarna met lauw water spoelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 09:58

Er is er nog een die in eerste instantie op Ringworm lijkt en dat is Pityriasis rosea
Is iets heel anders duurt 6 weken en kan behoorlijk jeuken.
Smeren met anti schimmel of eczeem heeft dan geen zin is een soort virus.
Begint als een plek en worden er dan een heleboel plekjes.
Laat even weten wat het is, succes.

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 10:04

Ik heb zelf heel erg last van atopisch eczeem door meerdere allergieën, op mijn hoofd/hals zijn het andere plekjes maar op mijn armen heb ik exact dezelfde plekken als jij!
Dus dat zou het eventueel ook nog kunnen zijn. Bij eczeem jeukt het vooral omdat de huid ontzettend droog is.

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 14:21

Ts, hoe is het afgelopen?

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 14:22

Ik heb ook ringworm gehad maar dat werd niet zo dik als bij ts. Ik ben benieuwd hoe het is afgelopen.

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-21 20:15

Ik ben vandaag vergeten om te bellen := maar het plekje word nu wel steeds minder! Is minder dik en jeukt eigenlijk ook niet meer echt. Roodheid trekt ook langzaam weg. Afbeelding

Misher

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 20:54

Ik heb zulke plekken na het douchen, mijn hele armen vol. Het begint ook op mijn benen. Als er een avond voorbij is, is de roodheid weggetrokken, maar het is nog wel heel droog. Dit heb ik eigenlijk alleen in de winterperiode. Geen idee wat het is.

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 21:08

Je kunt rustig bij verdenking van een schimmeltje (ringworm) wat anti-schimmelzalf van de drogist erop smeren. Miconazolcreme of Daktarin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 21:21

Lindsey_99 schreef:
Je kunt rustig bij verdenking van een schimmeltje (ringworm) wat anti-schimmelzalf van de drogist erop smeren. Miconazolcreme of Daktarin.

Ben jij een dokter???