Ervaring Herpotherm tegen koortlip?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PanamaD

Ervaring Herpotherm tegen koortlip?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-21 11:21

Gezien ik enorm veel last heb van regelmatig koortslippen had een vriend dit aangeraden.

Echter kan ik er weinig over vinden. Zelf heb ik zolang als ik t weet koortslippen. Zoviraks helpt een klein beetje en die pleisters, als de plek t toe laat, nog t best. Maar je houdt ze wel!

Zijn er hier mensen die ervaring met dit hebben? Ben je er dan echt zoveel sneller vanaf?

https://koortslipweg.nl/?gclid=EAIaIQob ... gKmtPD_BwE

colette40

Re: Ervaring Herpotherm tegen koortlip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 09:56

Ik heb regelmatig koortslippen.
Tis echt heet en even doorzetten tot hij piept.
Werkt wel , maar uiteindelijk pakte ik toch de pads voor mijn lip.
Ik heb van de huisarts Valaciclovir 500 gekregen.

Bij een opkomende koortslip twee maal daags , en daarna onderhield ik hem met een maal daags ,en dat deed ik een maand of twee.
Blijft een lastig iets, heb al zoveel geprobeerd , homeopatisch

bamisalami

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 10:04

Wat ook werkt zijn l-lysine pillen. Als ik er eentje heb, neem ik er 6 op n dag. 2 bij ontbijt, twee bij lunch en twee bij avondeten. Wordt ie minder, dan bouw ik af en als ie weg is, neem ik er 1 per dag. Heb al heel lang geen koortslip meer _/-\o_

Zijn trouwens joekels van pillen, je moet dus wel pillen kunnen slikken. Ken ook mensen die daar moeite mee hebben.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 10:20

de waterpokkenzalf van dr. Leenaarts doet bij mij de turc. Het is een kleiachtige substantie (wit) dus je loopt wel met een witte plek rond, maar het is bij mij in een dag weg.
Ik heb (chronisch) gordelroos, ook herpes, net als de koortslip en bij mij komen her en der plekken opzetten.
Heb een lade vol met smeersels, maar deze staat met stip op 1!

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 10:24

Alle smeerseltjes/ pleisters van de apotheek werken niet bij mij. Gelukkig al een hele tijd niet meer gehad (afkloppen) maar de beste tip ooit kreeg ik van een vriendin: paracetamol! Als je daar met een beetje water een papje van maakt en erop smeert wordt het bij mij niet groter, droogt meteen uit en met een week enkel nog een wat rode plek. Als 'ie op je bovenlip zit zie je er een beetje doorgesnoven uit met die witte waas maar dat neem ik dan maar op de koop toe :D

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 10:30

bamisalami schreef:
Wat ook werkt zijn l-lysine pillen. Als ik er eentje heb, neem ik er 6 op n dag. 2 bij ontbijt, twee bij lunch en twee bij avondeten. Wordt ie minder, dan bouw ik af en als ie weg is, neem ik er 1 per dag. Heb al heel lang geen koortslip meer _/-\o_

Zijn trouwens joekels van pillen, je moet dus wel pillen kunnen slikken. Ken ook mensen die daar moeite mee hebben.

Deze ja! Ik had regelmatig een koortslip, soms tot wel 1,5 cm in doorsnee en ook op mijn wang. Maar sinds ik op bokt over L-lysine werd getipt heb ik bijna nooit meer last. Ook mensen in mijn omgeving zweren er nu bij.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 10:32

of spirulina!
ik had er ook altijd last van, sinds ik spirulina neem niet meer.
ik hou dan de laagste dosering aan, en om de dag en dan gaat het goed.
zit ook lysine in :j

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 10:55

Een herpes uitbraak, waaronder een koortslip, wordt getriggerd door een verzwakt immuunsysteem. Dan kun je smeren wat je wilt maar het is handiger en effectiever om je immuunsysteem te boosten.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 12:16

Niet homeopathisch innemen (dwz. niet in stevige verdunningen)
L-Lysine.
Het is één van de twintig 'essentiële' aminozuren (ze moeten in je voeding zitten, want je kunt het niet zelf maken).
Het werkt het herpesvirus tegen, en door sommige dingen wel en niet te eten kun je de werking van het supplement versterken.

Manlief Klaas heeft herpes in zijn oogzenuw. Dus in tijden van stress heeft hij het gevoel van een zandkorrel.
Het werkt uitstekend.
(Ik ben for some reason or the other niet vatbaar voor herpes, hoewel zowel mijn moeder als mijn partner het hebben.)

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-21 15:38

colette40 schreef:

Bij een opkomende koortslip twee maal daags , en daarna onderhield ik hem met een maal daags ,en dat deed ik een maand of twee.
Blijft een lastig iets, heb al zoveel geprobeerd , homeopatisch

Jij hebt wel ervaring met deze herpotherm? En je vind het wel werken?

Wat is vavaciclovir?

bamisalami schreef:

L-lysine potjes van vol staan. Gebruik ik al jaren. In combi met vitamine c waardoor t beter wordt opgenomen + beter voor je weerstand is!

Die van de paracetamol kan ik nog eens proberen...

Ik met met die pleisters dat omdat er geen lucht bij komt ze niet zo groot worden en later niet gaan barsten als ze wondjes worden.

ellepel schreef:
of spirulina!
ik had er ook altijd last van, sinds ik spirulina neem niet meer.
ik hou dan de laagste dosering aan, en om de dag en dan gaat het goed.
zit ook lysine in :j

Neem je dan of of? Of ook lysine ernaast? En neem je spirulina dan elke dag als onderhoudt of alleen als je lage weerstand hebt?

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-21 15:41

Roquen schreef:
bamisalami schreef:

Deze ja! Ik had regelmatig een koortslip, soms tot wel 1,5 cm in doorsnee en ook op mijn wang. Maar sinds ik op bokt over L-lysine werd getipt heb ik bijna nooit meer last. Ook mensen in mijn omgeving zweren er nu bij.

Hoeveel nemen jullie dan als onderhoudt elke dag dan zegmaar?

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 16:06

Ik gebruik altijd Fucidin en na +-3 dagen is het weg. :)

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 16:44

Ik slik L-lysine dagelijks bij in de periodes waarvan ik weet dat mijn weerstand minder is, in de herfst/winter, bij moeheid, bij menstruatie en bij veel zon. Ik heb de sterke variant en neem er dan 1 per dag. Als ik voel dat ik een koortslip krijg neem ik er 2 tot 3 per dag.

De opname van L-lysine wordt ook versterkt door echinaforce te nemen.

colette40

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 03:57

Lysine maanden geslikt , deed bij mij ook niks.
Heb al zoveel geprobeerd , je ben gewoon bevattelijk door stress verminderde weerstand etc.
vavaciclovi moet je maar even googlen , helpt bij mij goed , en preventief gebruik na een koortslip houdt ze weg.

Dan stop ik er mee en kijk hoelang het duurt .
Ik had soms wel twee of drie koortslippen tegelijk.
En ik had de hotkiss , dat is hetzelfde als de herpotherm , ik kreeg er wel een soort van donkere vlekken op mijn lip door de hitte , trokken uiteindelijk wel weg , maar het hielp wel wat.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 06:23

panama, gewoon spirulina, maar ik neem de laagste dosering ( die wisselt per merk) en om de dag.
op google kun je wel meer info vinden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 07:20

Hier ook l-lysine. En vooral geen Labello smeren, als ik Labello gebruik kan ik er de klok op gelijk zetten dat ik de volgende dag een koortslip heb. Maar goed, l-lysine slikken en Zovirax smeren. Dat werkt voor mij.

Ik smeer in plaats van Lavello, met een honing balm, volgens mij helpt dat ook. Ik heb al ruim vier maand geen koortslip meer gehad.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 07:41

colette40 schreef:

Ik heb ook 2 jaar Valaciclovir 250 geslikt, op recept van de huisarts. Daarvoor vanalles geprobeerd en niks hielp. Ik had minstens twee keer per maand een gigantische koortslip die meestal mijn hele onderlip bedekte. Erg pijnlijk en heel lelijk.

Toen op recept Valaciclovir gekregen. In begin één keer daags, als er nog een ontsteking was 2x daags. Op termijn overgegaan naar 4x per week, later 2x per week en inmiddels slik ik al een jaar helemaal niet meer en nog geen enkele koortslip weer gehad.

Dus mijn aanrader is om bij huisarts afspraak te maken en dit te vragen, misschien klachten iets overdrijven om noodzaak aan te geven O:)

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 08:52

Hier ook uiteindelijk maar een herpotherm aangeschaft, want ik heb helaas ook regelmatig last van een koortslip.
Kan nog niet vertellen hoe die werkt, heb nog geen koortslip gehad sindsdien. (Misschien doet die gewoon magisch zijn werk :') )
Wat voor mij ook anders heel goed werkt, zinksulfaat! Als die toch is doorgekomen smeer ik gelijk met dit! Droogt ontzettend snel uit

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 10:31

Ik slik meestal lactoferrine als ik een koortslip, of verkoudheid of wat dan ook voel aankomen.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-21 22:58

linoleum schreef:
colette40 schreef:

Ik heb ook 2 jaar Valaciclovir 250 geslikt, op recept van de huisarts. Daarvoor vanalles geprobeerd en niks hielp. Ik had minstens twee keer per maand een gigantische koortslip die meestal mijn hele onderlip bedekte. Erg pijnlijk en heel lelijk.

Toen op recept Valaciclovir gekregen. In begin één keer daags, als er nog een ontsteking was 2x daags. Op termijn overgegaan naar 4x per week, later 2x per week en inmiddels slik ik al een jaar helemaal niet meer en nog geen enkele koortslip weer gehad.

Dus mijn aanrader is om bij huisarts afspraak te maken en dit te vragen, misschien klachten iets overdrijven om noodzaak aan te geven O:)

Morgen de ha bellen en naar dit vragen! T zal toch wat zijn dat dit helpt...
mn vorige ha zei ‘even blijven doorsmeren met zovirax’. Maar heb nu een nieuwe ha die mij hopelijk beter kan helpen!

Het stomme ding belemmerd behoorlijk m’n leven! Ik heb het regelmatig. Lees 1 / 2 soms vaker in de maand. Als ik geluk heb krijg ik er 1 maar meestal komen er 2/3 bij... en áltijd behoorlijk ongelukkig!!

Toch ga ik die herpoterm wel bestellen.

Misschien een voor de hand liggende vraag (en voel me blond dit te vragen gezien ik er al mn hele leven mee loop moet t eigg wel weten) ....
maar als je een kleine koortslip hebt en vanaf t begin patches gebruikt. Zoenen kan dan met patches alsnog niet toch?

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 23:11

Ik heb twee herpotherms, 1 liep heel snel leeg (de batterij) en die krengen zijn duur.
Als ik hem voel aankomen en ik pak mn blieper, dan kan ik hem vaak enorm beperken. Ipv volledige uitbraak wordt het dan een klein plekje wat je gelijk kapot brandt.
Je maakt gelijk het virus dood maar als je te laat bent heeft het geen zin meer.
Dan pak ik mn compeed pleisters. Zalfjes etc werkken echt heel slecht en geven vaak en gele uitslag en dat ziet er ranzig uit.
Dus of mn blieper, of mn compeed pleister (die knip ik door de helft).

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-21 23:51

Hutcherson schreef:
Ik heb twee herpotherms, 1 liep heel snel leeg (de batterij) en die krengen zijn duur.
Als ik hem voel aankomen en ik pak mn blieper, dan kan ik hem vaak enorm beperken. Ipv volledige uitbraak wordt het dan een klein plekje wat je gelijk kapot brandt.
Je maakt gelijk het virus dood maar als je te laat bent heeft het geen zin meer.
Dan pak ik mn compeed pleisters. Zalfjes etc werkken echt heel slecht en geven vaak en gele uitslag en dat ziet er ranzig uit.
Dus of mn blieper, of mn compeed pleister (die knip ik door de helft).

En wat is precies te laat? Als er het begin buldje er zit? Wat is zegmaar ‘t juiste moment wanneer je niet te laat bent

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 06:37

Interessant topic, ik volg voor mijn man die er geregeld last van heeft. Mn bij stress rn verminderde weerstand.
Hij prikt de blaasjes door en dept met alcohol zodat ze iig niet meer besmettelijk zijn!

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-21 09:33

meisje_ schreef:
Interessant topic, ik volg voor mijn man die er geregeld last van heeft. Mn bij stress rn verminderde weerstand.
Hij prikt de blaasjes door en dept met alcohol zodat ze iig niet meer besmettelijk zijn!

Volgens mij zijn zelfs de wondjes erna besmettelijk pas tot de huid genezen is.

Of heb ik dit mis? Is een (bloed) wondje wel/niet nog besmettelijk?

Ik heb m iedergeval besteld en straks de huisarts bellen

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 09:48

Oh die had je een jaar of 12 geleden al als Hypotherm geloof ik. Wordt echt even gemeen heet, je moet je reflex om hem weg te trekken even goed tegen zien te houden := Maar het werkte wel redelijk als je er snel genoeg bij was. Dus liefst nog voordat er een blaasje zichtbaar werd.

Wat voor mij het allerbeste werkt is Rhus Tox druppels van VSM. Kan je bij de apotheek bestellen :)
Wanneer ik een koortslip op voel komen (het bekende tintelende / branderige gevoel....) neem ik die druppels in en 9 van de 10 keer kan ik daarmee een doorbraak voorkomen +:)+

Ik neem er dan wel veel in hoor. Direct 15 druppels met een slok water, poosje in de mond houden zodat de slijmvliezen het op kunnen nemen en dan doorslikken. Uurtje later weer 15 druppels. Volgende keer plassen (staat in de badkamer :P ) weer 15 druppels. En dan nog 1 of 2 keer die dag 15 of 10 druppels, afhankelijk van het gevoel.

Als het goed is, is het gevoel dan al weg. Maar voor de zekerheid dag erna nog 3x 10 druppels.

Ben ik te laat en zit er al iets van een blaasje / blaasjes, dan smeer ik er Akolip op (ook bij de apotheek) want dat droogt de boel lekker uit.

Vroeger gebruikte ik Zovirax en dat haalde het ergste rotgevoel er wel een beetje vanaf, maar voor de rest deed het eigenlijk niet veel meer.