Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bamisalami schreef:Wat ook werkt zijn l-lysine pillen. Als ik er eentje heb, neem ik er 6 op n dag. 2 bij ontbijt, twee bij lunch en twee bij avondeten. Wordt ie minder, dan bouw ik af en als ie weg is, neem ik er 1 per dag. Heb al heel lang geen koortslip meer
Zijn trouwens joekels van pillen, je moet dus wel pillen kunnen slikken. Ken ook mensen die daar moeite mee hebben.
colette40 schreef:Ik heb regelmatig koortslippen.
Tis echt heet en even doorzetten tot hij piept.
Werkt wel , maar uiteindelijk pakte ik toch de pads voor mijn lip.
Ik heb van de huisarts Valaciclovir 500 gekregen.
Bij een opkomende koortslip twee maal daags , en daarna onderhield ik hem met een maal daags ,en dat deed ik een maand of twee.
Blijft een lastig iets, heb al zoveel geprobeerd , homeopatisch
bamisalami schreef:Wat ook werkt zijn l-lysine pillen. Als ik er eentje heb, neem ik er 6 op n dag. 2 bij ontbijt, twee bij lunch en twee bij avondeten. Wordt ie minder, dan bouw ik af en als ie weg is, neem ik er 1 per dag. Heb al heel lang geen koortslip meer
Zijn trouwens joekels van pillen, je moet dus wel pillen kunnen slikken. Ken ook mensen die daar moeite mee hebben.
ellepel schreef:of spirulina!
ik had er ook altijd last van, sinds ik spirulina neem niet meer.
ik hou dan de laagste dosering aan, en om de dag en dan gaat het goed.
zit ook lysine in
Roquen schreef:bamisalami schreef:Wat ook werkt zijn l-lysine pillen. Als ik er eentje heb, neem ik er 6 op n dag. 2 bij ontbijt, twee bij lunch en twee bij avondeten. Wordt ie minder, dan bouw ik af en als ie weg is, neem ik er 1 per dag. Heb al heel lang geen koortslip meer
Deze ja! Ik had regelmatig een koortslip, soms tot wel 1,5 cm in doorsnee en ook op mijn wang. Maar sinds ik op bokt over L-lysine werd getipt heb ik bijna nooit meer last. Ook mensen in mijn omgeving zweren er nu bij.
colette40 schreef:Ik heb regelmatig koortslippen.
linoleum schreef:colette40 schreef:Ik heb regelmatig koortslippen.
Ik heb ook 2 jaar Valaciclovir 250 geslikt, op recept van de huisarts. Daarvoor vanalles geprobeerd en niks hielp. Ik had minstens twee keer per maand een gigantische koortslip die meestal mijn hele onderlip bedekte. Erg pijnlijk en heel lelijk.
Toen op recept Valaciclovir gekregen. In begin één keer daags, als er nog een ontsteking was 2x daags. Op termijn overgegaan naar 4x per week, later 2x per week en inmiddels slik ik al een jaar helemaal niet meer en nog geen enkele koortslip weer gehad.
Dus mijn aanrader is om bij huisarts afspraak te maken en dit te vragen, misschien klachten iets overdrijven om noodzaak aan te geven
Hutcherson schreef:Ik heb twee herpotherms, 1 liep heel snel leeg (de batterij) en die krengen zijn duur.
Als ik hem voel aankomen en ik pak mn blieper, dan kan ik hem vaak enorm beperken. Ipv volledige uitbraak wordt het dan een klein plekje wat je gelijk kapot brandt.
Je maakt gelijk het virus dood maar als je te laat bent heeft het geen zin meer.
Dan pak ik mn compeed pleisters. Zalfjes etc werkken echt heel slecht en geven vaak en gele uitslag en dat ziet er ranzig uit.
Dus of mn blieper, of mn compeed pleister (die knip ik door de helft).
meisje_ schreef:Interessant topic, ik volg voor mijn man die er geregeld last van heeft. Mn bij stress rn verminderde weerstand.
Hij prikt de blaasjes door en dept met alcohol zodat ze iig niet meer besmettelijk zijn!