30+ en blij vrijgezel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mandarijn12

30+ en blij vrijgezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-21 08:50

Ik wist even niet of dit nou LZP moest zijn, of Mensenwelzijn. Maar aangezien ik m'n mentale gezondheid onder mensenwelzijn vind vallen, heb ik hem hier maar gezet ;)

Ik wilde graag even van me afschrijven omdat ik merk dat het in mijn kringen, waar mensen me kennen, soms toch een lastig onderwerp is omdat mensen gauw een oordeel hebben en dat onze vriendschap of relatie beïnvloedt. Ik ben namelijk bijna 33 jaar en blij vrijgezel.

De reden dat het onderwerp van gesprek wordt, is omdat ik een huis heb gekocht recent. Volgende week begint de verbouwing en dan komt de opmerking weer: "je wilt toch kinderen, blabla". Iets met kinderkamers, mannen en weet ik veel wat voor dingen mensen ter tafel brengen.

Ik heb een goede baan, ben gek op m'n vrijheid, heb twee honden en een leuk paard en volgende week dus ook eindelijk m'n grotemensenhuis. Ik weet dat ik in m'n handjes mag knijpen. M'n vriendenkring is ook fantastisch, inclusief vrijwillige zaaddonor. Ik klaag soms door corona, maar eigenlijk valt het allemaal wel mee.

Het mannenverhaal... sja, een goed voorbeeld qua relaties heb ik niet echt gehad. M'n ouders waren liefdevol, maar voor mijn gevoel vooral functioneel samen. Ik heb drie langdurige relaties gehad waarbij ik echt dacht: als ik dit moet blijven doen, ben ik liever alleen. Man, wat saai. Ze pasten overigens goed bij de levensfase waar ik toen in zat hoor. Vervolgens nog twee 'relaties' gehad die wel toekomstpotentie hadden wat mij betreft, maar daar zaten wat kinken in de kabel.

All fine. Aan mezelf gewerkt, blij. Tuurlijk mis ik soms fysiek contact of lekker met iemand op de bank kruipen. Maar ik hoef echt geen relatie meer als het niets aan m'n leven toevoegt.

Ik ben flink sensitief, dus voel heel gemakkelijk situaties en sferen aan. Zoveel mensen die zo ongelukkig zijn in hun relatie maar daar toch in blijven hangen. Wat ik me dan afvraag: is de connectie met een ander hebben dan belangrijker dan je eigen geluk? Je eigen identiteit? Tuurlijk is dit niet generaliserend bedoeld.

Als ik dit zo typ, denk ik, wat zeur je? Je weet het allemaal prima. Maar toch vind ik het lastig als omstanders erover beginnen. Omdat zij er regelmatig anders in staan. En iets met denkpatronen en verwachtingen. "Huisje, boompje, beestje. Op je 33e hoor je toch gesetteld te zijn?" Sommigen geloven bovenstaand niet: "iedereen wil toch een partner?" Ja tuurlijk wel, maar wel eentje waar ik iets aan heb. En dan vraag ik me af of mijn lat niet te hoog ligt, of ik zelf misschien niet toegankelijk ben of dat ik gewoon écht iets mankeer... }:0

Daarom: ik zoek blije vrijgezellen boven de 30. Niet om mee te daten ( :') ) maar om verhalen te kunnen lezen. Ervaringen. Negatief. Positief.

Ineke2

Re: 30+ en blij vrijgezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 09:10

Ik ben 39 en vrijgezel. Ik denk hetzelfde als jij. Als ik een partner heb moet die wel wat toevoegen en nee ik hoef geen kinderen. Dat vinden de meeste mensen ook maar raar.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 09:12

Mandarijn12 schreef:
En dan vraag ik me af of mijn lat niet te hoog ligt, of ik zelf misschien niet toegankelijk ben of dat ik gewoon écht iets mankeer... }:.

Pluisje meldt zich en wil met je op date! Nee geintje ;) ik herken me in je verhaal. Hier 32 en precies hetzelfde. Single en er eigenlijk oké mee. Tuurlijk zou ik heel graag met iemand samen zijn maar dan moet het wel een meerwaarde zijn ten opzichte van mij alleen. Ik neem geen genoegen met “minder” en er zijn weinig mensen die op dat level communiceren of samen leven. Een relatie 2.0 Zegmaar. En ja misschien stel ik te veel eisen of ga ik dat nooit vinden. So Be it. Ik “weiger om te leven met minder (zingeving,mindfullness,verbinding ed) om daarmee te kunnen voldoen aan het plaatje. Ik heb zelfs nog nooit een relatie gehad en op den duur ga je inderdaad soms twijfelen of er niet echt iets mis is met je. Maar dat komt eigenlijk door de verwachting van de buitenwereld waaraan je dan niet voldoet. Als de buitenwereld er niet zou zijn was ik er helemaal oké mee hoe het is. Dat is best bijzonder. Ook ik ben hoog sensitief net als jij dus misschien heeft dat best invloed op je visie en op de manier waarop je in het leven staat en wat je zoekt in je eigen leven maar ook in je relatie.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 09:16

Ik ben 39 en vrijgezel...en dat ben ik al 39 jaar ook. :')
Ik sta er een beetje dubbel in...vrijgezel zijn bevalt prima maar ik mis idd wel eens het knuffelen met iemand, je ei kwijt kunnen en leuke dingen doen samen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 09:18

Hoewel ik zelf heel gelukkig ben in een relatie vind ik je houding hartstikke gezond hoor TS! Een relatie ga je aan omdat je er gelukkiger van wordt, en als je er niet gelukkiger van wordt dan is het logisch om single te blijven. Ik kwam mijn eerste vriend ook pas op m’n 30e tegen (en voor die tijd alleen een heel enkele date), was vooral met vrienden, familie en paard bezig en dat paste prima bij me toen. Dat mensen dan van alles op je projecteren is irritant. Soms kan je het van je af laten glijden, maar dat dat niet altijd lukt vind ik heel normaal. Ik heb ook wel eens getwijfeld of ik te kieskeurig was, nou, niet dus :D

En weet je, mensen projecteren altijd. Vriend en ik zijn nu ruim 3 jaar samen en de vragen over kinderen beginnen steeds serieuzer te komen. Terwijl ik helemaal geen kinderen wil, van mezelf althans, kinderen van mijn vriend zijn leuke meiden. Maar heel blij dat zij al twee leuke ouders hebben en ik alleen bonus ben O:) Dat is blijkbaar ook onbegrijpelijk, nouja, dat zij dan zo. Ik wil liever een puppy dan een baby, en op dit moment vind ik een puppy al teveel vrijheid wegnemen ;)

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-21 09:37

Jullie paar berichten maken me al helemaal blij haha. Dat projecten is inderdaad lastig. Ik krijg soms zelfs heel overtuigd de opmerking dat ik wel ongelukkig móet zijn. Of dat 'als je met z'n tweeën was had je een groter huis gehad'. Wtf?

@ pluisje88: ik had letterlijk hetzelfde kunnen typen. Dat 2.0 inderdaad...

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-21 09:37

Blijheid schreef:
Ik wil liever een puppy dan een baby, en op dit moment vind ik een puppy al teveel vrijheid wegnemen ;)

Hahaha heerlijke quote dit.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 09:40

Ik ben ook bewust relatie- en kindvrij. Zou niet anders willen. Mijn huis is mijn rustpunt, daar wil ik geen gezeur en gejengel van anderen hebben. Ben snel overprikkeld dus een plek die echt alleen van jezelf is is heilig.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 09:43

Bellatrix schreef:
Ik ben 39 en vrijgezel...en dat ben ik al 39 jaar ook. :')
Ik sta er een beetje dubbel in...vrijgezel zijn bevalt prima maar ik mis idd wel eens het knuffelen met iemand, je ei kwijt kunnen en leuke dingen doen samen.

Hier kan ik mij bij aansluiten. 35 en eigenlijk altijd al single. Op een paar korte pogingen (max was half jaar) na.

Ergens prima, moet er niet aan denken nu dat er elke dag iemand thuis op mijn wacht. Maar soms mis je wel het fysieke contact en ik merk wel dat ik door het vrijgezel zijn in een andere levensfase steeds zit dan mijn vrienden wat het lastig maakt de connecties tussen hen fijn te houden. En ik loop tegen praktische dingen soms op, zoals een huis kopen. Dat is hier in je up niet te doen. Maar goed, om daar nu een partner voor te nemen haha.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 09:49

Klopt, ik kan ook niet kopen nu. :n

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 09:50

Ik ben 39 en al 14 jaar single. En dat blijft ook zo zoals ik er nu insta.
Ik heb dan wel een dochter maar over alleenstaande moeders zijn ook veel vooroordelen hoor. Die zijn over het algemeen genomen ‘zielig’, sneu dat ze alleen zijn en geen man hebben, en ze zullen zeker wel achter jouw man aanzitten. :roll:

Devic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 09:57

Ik doe er nog een schepje bovenop: 40+ en vrijgezel :+ Wel 2 serieuze relaties gehad, zelfs jaren samenwonen, maar de sleur... onbeschrijfelijk. Hij wilde kinderen, ik niet, einde verhaal.

Voordeel aan 40+ en vrijgezel is dat ze niet zeuren over kinderen krijgen. Verder mis ik totaal geen man in mn leven. Ik denk wel, dat naarmate je langer vrijgezel bent, je een soort van egoïstischer wordt en het dus wel lastiger wordt om je weer aan iemand te binden. De vrijheid die ik nu heb, zou ik nooit willen inleveren. En vooral ook de onafhankelijkheid niet.

Mensen denken ook vaak dat je eenzaam bent, als je vrijgezel bent. Maar ik ben alles behalve eenzaam. Ik doe genoeg leuke dingen met vrienden en ik kan er echt van genieten om savonds alleen op de bank te zitten onder een dekentje.

Ik merk wel dat mensen het op een of andere manier raar vinden.

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-21 10:01

Oooo ik geniet van jullie reacties. De fase alleenstaande moeder ga ik denk ik ook nog krijgen. M'n BF is gay en die wil als zaaddonor functioneren, dat wordt vast een verrassende periode HAHA.

Dat 'egoisme' herken ik wel ja. Maar hé, juist daarvan word je blijer met jezelf.

Inderdaad, alles behalve eenzaam. Ik was eenzamer met iemand in huis die me m'n vrijheid niet gunde.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 10:06

Ik ben 42 en vrijgezel. Inderdaad nu eindelijk van het gezeur over kinderen af. Daar vinden ze me nu blijkbaar te oud voor. Ik heb nooit kinderen gewild maar dat leek niemand te geloven.

Ik heb wel serieuze relaties gehad, maar nu al een tijd alleen. Ik sta er ook niet meer zo voor open nu. Ik heb een leuk leven en weer een man in m’n huis om rekening mee te houden... ik denk dat ik dat niet meer wil. Een lat-relatie misschien nog wel.

En ja, de vooroordelen die genoemd worden zijn mij ook bekend.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 10:08

Ik voel me soms best alleen hoor...heb wel een paar goede vrienden maar weinig tot geen contact met de weinige familie die ik heb. Ben mijn baan kwijt sinds gisteren dus dat is dan best zwaar...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 10:10

Ik ben 37 en al een tijd alleenstaand. Zie het zelf niet zo zitten om nu nog tijd en energie te steken in een nieuwe relatie.
Maar ik denk dat ik ook bindingsangst heb. Weet het wel zeker aangezien ik het in het begin het chatten heel leuk vind maar in de loop der dagen word het minder...
Ik mis wel dat als ik op het werk iets meemaak ik het niet kan delen. Of gewoon die arm om je heen

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 10:10

Bellatrix schreef:
Ik voel me soms best alleen hoor...heb wel een paar goede vrienden maar weinig tot geen contact met de weinige familie die ik heb. Ben mijn baan kwijt sinds gisteren dus dat is dan best zwaar...

:(:) sterkte, vooral in deze periode

Devic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 10:11

Jessix schreef:
Ik ben 42 en vrijgezel. Inderdaad nu eindelijk van het gezeur over kinderen af. Daar vinden ze me nu blijkbaar te oud voor. Ik heb nooit kinderen gewild maar dat leek niemand te geloven.
.

Ja dit dus! Als je als begin 30-er mensen vertelde dat je geen kinderen wilde dat ze dan zeggen: wacht maar, dat komt nog wel _O- Die discussie hoef je als 40-er niet meer te voeren

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-21 10:13

Sterkte Bellatrix! Dan is het inderdaad ff zwaar.

@ purny: maar misschien zijn dat dan ook niet de goede personen... Chatten is zoveel minder 'verbonden' dan echt contact.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 10:14

Ik ben nu 32 en ook al bijna 9 jaar vrijgezel.
Ik heb mijn huis alleen gekocht en het gaat allemaal prima.
Ik doe veel met mijn ouders en dat vult het gat van niemand hebben een beetje op.
Ik ben ook niet echt op zoek gegaan naar een vriend.
Ik heb tijdens dat ik me echt alleen voel. Zoals eind vorig jaar, de vader van een collega was positief getest en ik ging uit voorzorg alleen maar werken en niet meer naar mijn ouders. Of als ik weinig mensen zie ivm vakanties etc.

Al is er best een grote kans dat de status in de komende tijd gaat veranderen. Ik ben nu aan het appen met iemand die ik 5 jaar geleden heel leuk vond (maar die toen nog bezet was).

Maar ik heb wel geleerd dat ik rustig aan wil gaan doen en mezelf wil blijven.
Wordt het wat, dat is prima. Wordt het niets, dat is ook prima.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 10:15

Ik ben 49 en al 20 jaar single.
Ik mis kinderen totaal niet.
Heb een eigen huis, baan, paard en 4 katten en kan mij heeeeel goed reden alleen.
Maar toch mis ik wel de liefde, de intimiteit en het samen zijn.
Maar samen wonen? Hmmmm denk niet dat ik dat nog zou kunnen.

Rox87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 10:23

Hier half 30 en vrijgezel. Weinig relaties gezien of gehad waar ik onderdeel van wil zijn. Cru gezegd heb ik meer zelfrespect dan dat.

Zeg nooit nooit maar ik verwacht niet dat er ooit iets gaat veranderen aan de status. Dan moet die prins op dat witte paard wel verdomt perfect zijn.

Vermaak me goed zo, familie, vrienden, koophuis, fijne baan, geen kinderwens; ik ben tevreden.

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-21 10:25

Rox87 schreef:
Weinig relaties gezien of gehad waar ik onderdeel van wil zijn. Cru gezegd heb ik meer zelfrespect dan dat.

Volgens mij gaat dit topic wat mooie quotes opleveren. Hahaha, deze ook weer. *D

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 10:27

Dat mensen je altijd maar weer willen 'bekeren' tot huwelijk, kinderen en vaste relaties komt volgens mij vooral doordat mensen zich snel onzeker voelen. Door voor een vrijgezelle staat te kiezen wijk jij af van wat zij 'normaal' vinden en dat vinden veel mensen bedreigend, want kennelijk ben je het niet met hen eens. En als je het niet met hen eens bent kijk je dus op hen neer.
Dat is natuurlijk helemaal niet zo, maar ik heb vaak gemerkt dat het wel zo werkt.

Dat geldt overigens niet alleen voor het vrijgezel-zijn, maar voor eigenlijk alles wat niet strookt met de gangbare opvattingen. Zodra je van de kudde afdwaalt ben je al snel het zwarte schaap, want de eenheid moet koste wat koste bewaard blijven.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 10:30

Mandarijn12 schreef:
Sterkte Bellatrix! Dan is het inderdaad ff zwaar.

@ purny: maar misschien zijn dat dan ook niet de goede personen... Chatten is zoveel minder 'verbonden' dan echt contact.

Ik chat liever voordat ik iemand irl ga ontmoeten. Chatten of appen is toch de eerste stap vind ik