Ik dwing mezelf om wel uit bed te gaan, me aan te kleden, te eten en in dat opzicht goed voor mezelf te zorgen. Maar verder ben ik heel lief voor mezelf. Ik verwacht weinig, want ik kan ook weinig.
En ik had daardoor ook depressieve klachten, en dan ga je toch twijfelen, ligt het dan toch aan mijn hoofd? Zit het tussen mijn oren? Maar sinds een paar weken ben ik met medicatie therapie begonnen voor de vermoeidheid en lijkt mijn stemming in mijn hoofd opperbest te zijn, ik heb een beetje mezelf terug

Natuurlijk is het met vlagen nog steeds ontzettend moeilijk, ik ben dagelijks verdrietig omdat het gewoon niet te doen is om je zo te voelen, maar deze gevoelens en emoties zijn 'terecht'. Het is gewoon zo heftig om je iedere dag zo te voelen, om iedere dag de strijd om te leven maar weer te moeten aangaan. Ik sta op standje overleven, en op een miraculeuze manier weet ik nog mijn stage en afstuderen mee te pakken. Want mijn brein doet het gelukkig wel redelijk goed, dat is een klein wonder. En dat geeft wat vreugde, dat ik toch nog ergens mee bezig kan zijn. Maar ik maak me wel zorgen, want als het nog slechter wordt, dan komt dit ook in de verdrukking...
Ik hoop zo dat de medicatie gaat aanslaan. Ik wil niet meer overleven, ik wil leven. Wat ik met dit topic wil is even van me afschrijven. Tips als 'heb je wel eens op '...' laten testen' of 'heb je dit wel eens geprobeerd' of 'van leuke dingen doen krijg je ook energie' zijn leuk, maar bij mij helaas al achterhaald. Want geloof me, ik heb al heel veel geprobeerd.

Ok, toch even een medische noot:
Ik loop bij een vermoeidheidskliniek, we zijn begonnen met medicatietherapie omdat er bij testen uit kwam dat ik veel krachtverlies heb. Ze denken dat ik een Mitochondriële aandoening heb. Inmiddels zijn de klachten dus zo heftig dat ik extreem moe ben, bijna geen kracht heb om inspanning te leveren, weinig kracht heb in mn spieren, om de haverklap spierpijn heb, inmiddels ook steeds hoofdpijn aan een kant wat heel erg heftig kan zijn en daarnaast nog talloze andere klachten.