Peuter met weinig haar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aranel

Peuter met weinig haar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-21 12:23

Mijn dochter is nu bijna 2,5 jaar en heeft heel weinig haar.
Ik kan nu met met veel moeite met de kleinste mini elastiekjes twee pieterpeuterige staartjes maken. Ze heeft dan bijna geen haar meer verder op haar hoofd als ik dat doe :')

Laat ik voorop stellen: ja ik ben bij dat ik een gezond kind heb.

Ik vraag me alleen af of er meer bokkers zijn met kinderen bij wie de haargroei pas laat op gang kwam en hoe dit op latere leeftijd eruit zag.

Anoniem

Re: Peuter met weinig haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 12:25

Misschien een beetje kort door de bocht, maar als ze zo weinig haar heeft dan hoeven er toch helemaal geen elastiekjes in?

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 12:26

Ooh bij die van ons ook! Vond dat zo jammer. Mijn dochter is nu 4 en ik kan nu pas wat leuks met haar haren, vooral aan de voorkant zat zo weinig. Dat is nu nog dunnig. Ik deed altijd maar kleine speldjes en haarbandjes anders werd ze vaak jongen genoemd. :(:) zelfs met roze jas en ballerina’s.

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 12:28

Als ik foto's van mezelf terugkijk, was ik met 2 jaar nog volledig kaal zo ongeveer.
Nu heb ik een enorme bos met haar dus wanhoop niet ;-)

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 12:30

Mijn dochter ( nu 35 ) had precies hetzelfde. Ook was ze daarbij nog eens blond, dus leek het nog minder dan het al was. Vanaf een jaar of 4 begon dat te veranderen en is nu gezegend met een behoorlijke bos haar.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 12:38

Annikab schreef:
Als ik foto's van mezelf terugkijk, was ik met 2 jaar nog volledig kaal zo ongeveer.
Nu heb ik een enorme bos met haar dus wanhoop niet ;-)

Hier hetzelfde. Enorm veel en dik haar nu waar mijn kapper altijd jaloers op is.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 16-03-21 12:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Mooblie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 12:40

Ik had dit vroeger ook inderdaad! Ik was vroeger ook heel licht blond wat het er niet beter maakte -O-
Bij mij is eens helemaal afgeschoren zodat het beter zou terug groeien.

Mijn haar is nu nog steeds vrij dun/fijn. Eerder droeg ik het altijd vrij kort in laagjes, dan lijkt het wat meer. Nu heb ik het vrij lang op één lengte, vind ik vooral makkelijker.

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 12:40

Hier begint het haar nu ook pas een beetje te groeien en dikker te worden (2 jaar en bijna drie maanden). Als ik foto’s terug kijk van haar zus dan had die hetzelfde en die heeft nu hele mooie krullen dus ik hou hoop haha!

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 12:46

Ik was ook tot mijn 3de zo goed als kaal, dit heeft zich nu geresulteerd in een flinke bos dik haar tot over mijn billen.

Het komt goed! :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 12:49

Ik ging op mijn 4e pas voor het eerst naar de kapper. En ik heb nu echt veel en lang haar! :D

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 12:51

mijn dochter had idd ook praktisch geen haar die eerste jaren en die kwam wél iets tekort. Ze was verder ook heel huilerig, sliep slecht en haar gewicht bleef achter. uiteindelijk bleek ze last te hebben van glutenintolerantie waardoor haar lichaam ook andere belangrijke voedingsmiddelen niet opnam.

Ze heeft lang speldjes en 1 of 2 kleine staartjes gehad idd. En veel jurkjes :+

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 13:09

Mijn oudste had ook weinig haar, ik heb het kort gehouden tot ze drie en half was en nu heeft ze een prachtige bos haar.
Zou me niet teveel zorgen maken.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 13:12

Ik had hetzelfde als peuter.
Als babay was het zelfs alsof ik kaal was. Had heel weinig, dun en spierwit haar dus viel helemaal niet op.

Nu heb ik nog steeds fijn dun haar en volume mis ik echt wel.
Afbeelding
Afbeelding

Als baby'tje

Afbeelding

Nota, mijn beide zussen hebben wel een mooie bos haar. Zelfs met krullen terwijl ik plat haar heb.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 13:17

Mijn zoon had dat ook, is voor je gevoel misschien wel anders dan voor een meisje.. Vanaf 3-4 jaar werd het wat en nu (11 jaar) moet het om de 5 weken geknipt én uitgedund worden omdat hij zoveel haar heeft. Dus het kan goedkomen.

Nickietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 13:20

Dochter van 10 heeft haar tot op de poep...toen ze 2 was zag je erdoor zo dun en kort was het toen. Komt helemaal goed met tijd en boterhammen. :+

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 13:58

Komt goed!
Mijn zoon werd kaal geboren en bleef ook heel erg lang weinig haar hebben en enorme inhammen, het leek net een oud mannetje.
Maar mijn dochter werd met een flinke bos haar geboren, viel ook niet uit en met 3 maanden moest ik een speldje in haar haren doen omdat het voor haar ogen hing.
Mijn zoon is nu 9 jaar en nu hebben ze beide ongeveer even dik haar.

Hier was mijn dochter 2 jaar
Afbeelding

En hier was mijn zoon 2 jaar, zie het verschil maar. Het valt hier nog redelijk over zijn kale inhammen maar het was echt een bosje van niks.
Afbeelding

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 17:35

Ik ben ook de eerste 3 jaar vrijwel kaal geweest icm blond haar. Trok op niks, zo'n dikke kale peuter :+ Maar is helemaal goed gekomen hoor, had al snel daarna een deftige bos haren.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 21:06

Mijn dochter had ook weinig haar en heel dun. Leek nergens op. Heb het ook redelijk kort gehouden tot zeker 6 jaar, daarna ging het groeien en is het steeds voller geworden. Nu is ze 14 en heeft heel dik en lang haar. Komt goed dus.

Omany

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 21:39

Ik vraag mij ook dikwijls af of het bij mijn baby normaal is -O- . Ze is 14 maanden en ze heeft zo goed als geen haar :'). Als ik kindjes van haar leeftijd zie, is het echt al een mooi kopje haar meestal.

Al vind ik het totaal niet erg hoor, zo ziet ze er wat langer baby uit O:)

Afbeelding

nowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 22:15

Hier heeft de oudste van bijna twee ook heel dun haar. Terwijl haar broertje van 10 maand veel dikker en best wel een koppie haar heeft vergeleken met haar.

Afbeelding

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 22:32

Het verschilt gewoon enorm per kind. Mijn oudste had ik klein staartje toen ze 2 was en mijn nu 3 jarige heeft een soort duitse mat :') vooral de voorkant wil niet bepaald groeien. Komt allemaal goed hoor :D

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 22:36

Mijn dochter hetzelfde. Nu bijna 3 en kan er nog geen staartje mee maken hoor. Daarnaast krijgt ze krullen dus toont het ook kort, achja.

Ikzelf ben ook tot bijna mijn 3e kaal gebleven, maar ik heb een mega bos gekregen. Wordt ook mooi lang en dik dus no worries, komt goed! :Y)

Afbeelding

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-22 10:49

Even een update, ik heb vandaag een doorverwijzing gekregen van de huisarts naar de dermatoloog.
Inmiddels zijn we bijna een jaar verder en heeft mijn dochter nog steeds minimale haargroei waarbij het op sommige plekken juist dunner ipv voller lijkt te worden.

Zijn er toevallig bokkers die ervaring hebben met het bezoeken van een dermatoloog met een peuter? De wachttijd is anderhalf tot 2 maanden dus we hebben nog wel even..

Omany

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 16:55

Aranel schreef:
Even een update, ik heb vandaag een doorverwijzing gekregen van de huisarts naar de dermatoloog.
Inmiddels zijn we bijna een jaar verder en heeft mijn dochter nog steeds minimale haargroei waarbij het op sommige plekken juist dunner ipv voller lijkt te worden.

Zijn er toevallig bokkers die ervaring hebben met het bezoeken van een dermatoloog met een peuter? De wachttijd is anderhalf tot 2 maanden dus we hebben nog wel even..

Hier ook nog steeds een peutermeisje van net 2 jaar en amper haar :roll: . Geen idee hoe het komt, al de andere kindjes van haar leeftijd lopen nu al met staartjes rond, ik krijg er amper een speltje in :x

Ben benieuwd wat de dermatoloog gaat zeggen ....

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 17:42

Haha, frustrerend hè...
Ik kon het er wel uit trekken bij mijn dochter, daar begon het ook pas iets te worden rond haar 3e...
En nu is ze 7 met melkboerenhondenhaar tot net over haat schouders, het wil gewoon nog niet echt langer worden... ik ben allang blij dat er iets op zit :D