Opzoek naar de juiste sportbroek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Giolli
Zeg maar Ber!

Opzoek naar de juiste sportbroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-21 22:09

Ugh, ik ben sinds anderhalf week op dieet na 4 jaar lang mijn lijf te verwaarlozen.
Alsof dat nog niet erg genoeg is kan ik ook niet de juiste sportkleding vinden. :+

Ik ben op zoek naar ‘gewoon’ een fijne sportlegging maar ik heb het idee dat ik deze niet aan kan/niet bij mijn figuur past? Ze zakken áltijd af bij mij, ik kan ook nooit een broek dragen waar geen riem in kan. Het zit vaak bij mijn boven benen te strak en bij mijn buik te los waardoor het afzakt.

Wie heeft er een goede tip of misschien een zelfde soort figuur als mij en weet een goed merk? Het is nu lastig om te passen natuurlijk dus ik bestel liever niet 5/6 soorten broeken en dan weer terug sturen.

Bedankt. :)

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 22:33

Heb je geen sportzaak in de buurt? Wij hebben een sportwinkel waar ik vanochtend een afspraak had, ik zeg wat ik wil en hij pakt het. Binnen 5 minuten stond ik weer buiten met goedpassende spullen :)

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 22:42

Ik heb sinds een tijdje 2 broeken van Asics en ik ben grote fan! Ze zitten hoog in de taille en hebben een touwtje zodat ze zeker niet afzakken :) Ik heb wat dikkere billen met een smalle taille, maar deze zit echt heerlijk! Ik kan mijn exacte broek niet vinden, maar deze lijkt er erg op! Ze zijn vrij prijzig, bij mij waren ze toen toevallig in de korting :) https://m.bikester.be/asics-tokyo-highw ... 16794.html

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-21 22:50

Kairos schreef:
Heb je geen sportzaak in de buurt? Wij hebben een sportwinkel waar ik vanochtend een afspraak had, ik zeg wat ik wil en hij pakt het. Binnen 5 minuten stond ik weer buiten met goedpassende spullen :)

Nee helaas! Onze sportwinkel is failliet gegaan een poosje geleden, het zal dus echt een internet bestelling moeten worden.

TrIjNiE__ schreef:
Ik heb sinds een tijdje 2 broeken van Asics en ik ben grote fan! Ze zitten hoog in de taille en hebben een touwtje zodat ze zeker niet afzakken :) Ik heb wat dikkere billen met een smalle taille, maar deze zit echt heerlijk! Ik kan mijn exacte broek niet vinden, maar deze lijkt er erg op! Ze zijn vrij prijzig, bij mij waren ze toen toevallig in de korting :) https://m.bikester.be/asics-tokyo-highw ... 16794.html

Bedankt! Een touwtje klinkt al beter dan niks. :D
Ik heb eerder ook broeken met een hoge taille gekocht maar toch zakt het altijd af. Ik heb dit ook met hoog model spijkerbroeken. Ik heb nog nooit een broek boven mijn navel kunnen houden. :=

Mama3

Re: Opzoek naar de juiste sportbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 22:55

De decathlon, voor betaalbare goed zittende sportlegging, met een zak aan de zijkant voor je telefoon.

En anders asics, under armour, adidas

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-21 22:59

Mama3 schreef:
De decathlon, voor betaalbare goed zittende sportlegging, met een zak aan de zijkant voor je telefoon.

En anders asics, under armour, adidas

Maar zijn dit gewoon goede merken/sportbroeken of ook geschikt voor het probleem dat ik schijn te hebben? :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 23:24

Fusion, ik heb hetzelfde probleem. Ze zakken altijd af.. ook bij gewone broeken altijd een riem nodig.
Fusion zit perfect, ik loop er marathons en lange trails mee. Ik hoef zelfs het touwtje dat erin zit niet aan te trekken. Mijn vriend heeft er nu ook een tight van en die vindt hem ook superfijn.
En je telefoon past in de zijzak.
Ontzettend veel trailrunners lopen in fusion broeken. Niet voor niks.

Asics, zakt af bij mij. Nike ook, decathlon zit niet goed voor zulke lange afstanden.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 23:25

Ik heb ook goede ervaringen met Fusion :-) de rest zakt af bij mij.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 23:27

Zelfde probleem hier, ik draag tegenwoordig gewoon een joggingbroek met elastiek en een touwtje. Zit heerlijk, zat bewegingsruimte.

En je ziet niet alle vetjes zitten, vind ik ook een plus :')

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 23:35

Hier ook goede ervaringen met Fusion. Ik had ‘m een maatje te groot gekocht, bleek achteraf. Maar kon ‘m gelukkig nog ruilen voor een maatje kleiner. Was wel goed voor m’n ego. :))

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-21 23:37

Dat klinkt als een goed merk, top!

Ik wilde net vragen hoe hij valt, ik heb normaal XL/44, maar dan zit het bij mijn buik vaak te ruim, daar zou 42 goed zijn. Welke maat kan ik dan het beste bestellen?

Puera: Wat lekker zeg! :D

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 23:40

Wat ook een fijn merk is, niet afzakken, hoge taille is Ivy Park. Ik heb daar 2 lage en één hoge taillebroek van.

Binoche

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 23:55

sportbroeken van de H&M zijn niet duur, en blijven gewoon zitten waar ze moeten zitten :)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 23:58

Voor welke sport(en) wil je de broek gebruiken?

Suzanne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 00:17

Ik vind de sportleggings van Stronger erg fijn, die zakken bij mij niet af en daarvoor heb ik er al veel geprobeerd van h&m en Nike. Ze hebben deze broeken ook in grotere maten en verschillende patronen. Ik heb gewoon een simpele zwarte, maar hij doet veel goed voor mijn figuur. Ze zijn erg strak om aan te krijgen, maar eenmaal aan bewegen ze ook niet meer haha. Ik bestel wel een maatje groter dan mijn gewone broekmaat. Niet goedkoop, maar dan heb je wel wat.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 00:22

Een high waist kan soms ook fijner zijn dan een normale tailleband.

Ik heb verschillende broeken. De Fusion is een van m’n favorieten. Achteraf had ik die liever met hoge taille gehad. Maar ik heb ook een fijne broek van de Decathlon, Hünkemöller, Lidl en eentje van Puma. Die laatste blijft perfect zitten, wat je ook doet. Superfijn broekje.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 00:27

Ik ben zelf fan van Adidas en Under Armour en heb ook een paar setjes van Own Wear welke fijn blijven zitten :)

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 00:32

Suzanne_J schreef:
Ik vind de sportleggings van Stronger erg fijn, die zakken bij mij niet af en daarvoor heb ik er al veel geprobeerd van h&m en Nike. Ze hebben deze broeken ook in grotere maten en verschillende patronen. Ik heb gewoon een simpele zwarte, maar hij doet veel goed voor mijn figuur. Ze zijn erg strak om aan te krijgen, maar eenmaal aan bewegen ze ook niet meer haha. Ik bestel wel een maatje groter dan mijn gewone broekmaat. Niet goedkoop, maar dan heb je wel wat.

Dit! Echt fijn merk!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 07:43

Fusion zit wel laag op de heupen.
Ik heb zelf maat m, normaal maat 38.
Er staat wel een maattabel op de site. Die heb ik aangehouden en die klopt.
Ik heb inmiddels 2 korte tights en 2 lange en ze zitten allemaal supergoed.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 19:06

Gymshark <3

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 19:36

H&M (echt!) en Stronger

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 20:10

Zeker Gymshark! :D

Tweede optie Under Armour.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-21 20:11

Die gymshark hebben wel een betere prijs. :))

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 10:56

Ik heb hetzelfde probleem, en heb nu 3 sportleggings met zo’n touwtje in de tailleband! Dan passen ze om mijn benen, maar kan ik ze mooi vastsnoeren in mijn middel :+ Ik heb op Zalando gezocht op sportlegging verstelbare tailleband, dan staat het ook nog in de informatie eronder. Ik heb er 2 van evan&odd, die zijn niet duur, maar kwalitatief ook wat minder bij fanatiek gebruik (3x pw in mijn geval). En heb laatst een nieuwe besteld van under armour, maar die heb ik nog niet gebruikt.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 11:27

Ik heb met normale broeken hetzelfde probleem als jij (zelfde maat ook), maar de sportbroeken van de Action met hoge band blijven bij mij echt goed zitten. Kosten iets van €15 uit mijn hoofd.