Afvalschema

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Photograph

Afvalschema

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-21 16:53

Hee Bokkers,

Weet iemand waar ik een afvalschema kan vinden om uit te printen waar ik bij kan houden hoeveel ik afval?
Dus zeg maar dat je steeds een stip moet zetten bij het aantal kilo’s en dat elke dag, en ziet hoe de lijn omhoog/omlaag gaat.

Alvast bedankt

marleen_88

Re: Afvalschema

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 18:27

Dat klinkt heel simpel zelf te maken? Grafiek tekenen en klaar ben je?

Of denk ik nu te simpel.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 18:32

marleen_88 schreef:

Of denk ik nu te simpel.

Dacht ik ook. Je hebt alleen ruitjes papier nodig. Of dagelijks wegen overigens heel zinvol is vraag ik me af?

VivianHesen
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 18:59

Ik woog me in het verleden wekelijks. Nu val ik af met begeleiding van een diëtiste en weeg ik me alleen tijdens de bezoeken aan haar, eens per 2 maanden.
Ik ben nu veel meer gefocust op een gezonde levensstijl en je voelt je niet meteen rot als je een dag wat zwaarder bent dan de vorige.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 19:03

Daar heb je toch apps voor, zijn er 1000en van..

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 19:09

Qimm schreef:
marleen_88 schreef:

Of denk ik nu te simpel.

Dacht ik ook. Je hebt alleen ruitjes papier nodig. Of dagelijks wegen overigens heel zinvol is vraag ik me af?

Dit voelt als een generatiekloof, ik dacht ook meteen 'grafiek'.
En dagelijks wegen heeft inderdaad weinig zin, vocht vasthouden kan zo een of twee kilo schelen.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 19:24

Heel veel apps..
Bijvoorbeeld My Fitness Pal

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 20:02

Monitor je gewicht ?

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 20:05

Liniaal en potlood?

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 20:12

0091 schreef:
Heel veel apps..
Bijvoorbeeld My Fitness Pal

Ik gebruik op het moment deze app (weer :') )

Heel erg tevreden over!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 20:13

Excel? Kolom voor de datum, kolom voor het gewicht en grafiek maken.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 22:40

anca schreef:
Monitor je gewicht ?

Deze app gebruik ik ook, simpel in gebruik en krijg je een grafiek met 3 lijnen. 1 voor je eigen gewicht, 1 met lijn volgens het doel en een lijn volgens de huidige trent.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 23:11

Ik gebruik MyFitnessPal.

Wat betreft dagelijks wegen zie ik het probleem niet zo, zolang je je er idd maar bewust van bent dat gewicht schommelt. Ik weeg mezelf vaak wel elke dag/om de dag maar noteer alleen het gewicht lager dan het vorige laagste gewicht. Soms zit daar een halve week of een week tussen, soms ook 2 of 3 weken afhankelijk van mijn hormonen, voeding en beweging.
Het is ook maar net wat voor jou werkt. Bij mij zou elke week/om de week 1x wegen niet werken. Ik zou geheid het laagste punt missen en als ik dan wel een keer wat meer schommel waardoor het lijkt alsof ik geen progressie heb geboekt, zou dat voor mij een negatievere invloed hebben dan mij er bewust van zijn dat mijn gewicht dagelijks schommelt waarbij ik wel zie dat ik om en nabij dezelfde 2kg fluctuatie blijf. En het dus ook direct zie als ik een lager gewicht heb dan de 1/2/3/tig dagen daarvoor.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 09:44

Elke dag wegen heeft geen zin, een weekgemiddelde is beter.

Ik weet dat ik nu bijvoorbeeld meer weeg dan gisteren, ondanks dat ik gistermiddag 17km heb hardgelopen. Waarom het gewicht meer is? Vocht.

Je kan jezelf ook opmeten met een meetlint. Dus omtrek heupen, taille, borst, benen en armen. Maar dat is mogelijk alleen interessant in combi met sport.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 10:43

Tiggs schreef:
Dit voelt als een generatiekloof, ik dacht ook meteen 'grafiek'.
En dagelijks wegen heeft inderdaad weinig zin, vocht vasthouden kan zo een of twee kilo schelen.

Juist wel. Juist omdat het zo schommelt. Dan zie je iig een trend.
Geloof dat de app happyscale dat heel mooi aangeeft.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 10:44

Winged schreef:

En hoe krijg je die? Door elke dag te wegen en daar het gemiddelde van te nemen. :D

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 11:31

Needje schreef:
Winged schreef:

En hoe krijg je die? Door elke dag te wegen en daar het gemiddelde van te nemen. :D

Of je weegt op een vaste dag in de week.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 11:34

Winged schreef:
Needje schreef:

Of je weegt op een vaste dag in de week.

Maar dat is geen gemiddelde. Als je echt een weekgemiddelde wil pakken zal je toch elke dag moeten wegen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 11:35

Veel wegen frustreert alleen maar, als je voor jezelf weet dat je goed bezig bent dan is dat toch goed.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 11:42

Tsja. imo zou je je beter helemaal niet wegen gezien veel mensen gewoon geen gezonde gedachten hebben bij gewicht.
Beter zou je elke maand progressie foto's maken en je borst-, buik- en heupomvang meten.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 12:11

Marjo schreef:
Maar dat is geen gemiddelde. Als je echt een weekgemiddelde wil pakken zal je toch elke dag moeten wegen.

Verkeerde woordkeuze van mijn kant. Wat ik probeerde te zeggen: Meet jezelf hooguit 1 keer per week. En wat ik ook al zei: Meet jezelf gewoon op. Stel je gaat flink sporten dan moet je in het achterhoofd houden dat spieren zwaarder wegen dan vet bijvoorbeeld. Om mijzelf als voorbeeld te nemen: Ik woog zomer vorig jaar 58 kilo. Inmiddels ben ik 61 kilo, maar ik mis wel centimeters in omtrek (5 op de heupen, 4 in de taille).

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 12:12

marleen_usar schreef:
Veel wegen frustreert alleen maar, als je voor jezelf weet dat je goed bezig bent dan is dat toch goed.

voor sommigen werkt het juist heel goed, om elke dag te beginnen met 'waar doe ik het voor' en als reminder

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 12:52

Winged schreef:
Marjo schreef:

Verkeerde woordkeuze van mijn kant. Wat ik probeerde te zeggen: Meet jezelf hooguit 1 keer per week. En wat ik ook al zei: Meet jezelf gewoon op. Stel je gaat flink sporten dan moet je in het achterhoofd houden dat spieren zwaarder wegen dan vet bijvoorbeeld. Om mijzelf als voorbeeld te nemen: Ik woog zomer vorig jaar 58 kilo. Inmiddels ben ik 61 kilo, maar ik mis wel centimeters in omtrek (5 op de heupen, 4 in de taille).

Spieren wegen niet zwaarder dan vet. Een kilo spier is even zwaar als een kilo vet. Alleen nemen spieren veel minder ruimte in dan vet. Spieren hebben minder volume :)

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-21 15:46

Relaxed schreef:
Daar heb je toch apps voor, zijn er 1000en van..

Ik hou niet van digitaall

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 16:34

Photograph schreef:
Hee Bokkers,

Weet iemand waar ik een afvalschema kan vinden om uit te printen waar ik bij kan houden hoeveel ik afval?
Dus zeg maar dat je steeds een stip moet zetten bij het aantal kilo’s en dat elke dag, en ziet hoe de lijn omhoog/omlaag gaat.

Alvast bedankt

Ik wil je graag even waarschuwen dat je moet oppassen met elke dag wegen en afvallen. Zeker op jou leeftijd. Afvallen is niet zo simpel als de meeste mensen denken en het is ontzettend belangrijk dat je dit op de juiste manier aanpakt. Ik zou als ik jou was mij zo goed mogelijk verdiepen in gebalanceerd eten, dus eten wat je lekker vindt en matigen met de 'minder' gezonde dingen. Hierbij professionele hulp bij zoeken zou zeker ook niet verkeerd zijn, want het eetstoornis-pad wil je echt niet bewandelen. Heel veel succes!