zonnebrand zeer gevoelige huid

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Evocative

zonnebrand zeer gevoelige huid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-21 19:23

Nu zo langzaamaan de zonnige dagen weer hun intrede doen, ben ik op zoek naar de perfecte zonnebrand voor mijn gezicht. Ik heb echter een ontzettend gevoelige huid, waardoor de meeste zonnebrandcrèmes van vooral de populaire merken gauw prikken en irriteren. Dat biedt natuurlijk slechte bescherming, aangezien de huid dan twee dingen tegelijk te verduren krijgt. Toch blijf ik het ontzettend lastig vinden. Ik heb er al aardig wat geprobeerd, maar er is er nog geen geweest die een blijvertje is. Daarom dat ik jullie even wil raadplegen!

Mijn huidproblemen:
-eczeem door hooikoorts (ik slik hier medicatie voor)
-ontzettend droge huid (altijd schilfers, overal)
-snel geïrriteerd en rood
-niet veel acne van nature, maar wel vaak bultjes wanneer ik producten gebruik
-ik verbrand redelijk snel

Welke zonnebrand ik al geprobeerd heb:
- Vichy spf 30 en 50 (meerdere varianten, ook van jaren geleden) prikken, irritatie, brandend gevoel
- ladival spf 50 voor het kindergezicht verstopte de poriën met veel bultjes en acne als resultaat
- dr jetske ultee suncover 30 brandend gevoel bij aanbrengen, veel bultjes en acne door verstopping van poriën
-dr jetske ultee dagcrème met spf 15(?) ging goed, maar niet voldoende bescherming en koste veel
- dr leenarts voor gevoelige huid spf 30 zeer licht brandend gevoel bij eerste keer aanbrengen, veel bultjes en acne door verstopping van poriën
-nivea prikken, irritatie, brandend gevoel
-iets met Island ofzoiets in de naam, vaseline-achtige substantie met spf 50 te vet voor voorhoofd en wangen-->acne
(verder denk ik nog wel een aantal andere merken maar die kan ik mij even niet voor de geest halen)

Het grootste probleem is dus dat het niet moet prikken, maar ook geen acne moet veroorzaken...
Wie o wie heeft de gouden tip? Het moet wel betaalbaar blijven, ±20 euro is de max voor een klein/middelmaat flesje.

Ontzettend bedankt alvast!!

anjali

Re: zonnebrand zeer gevoelige huid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 19:32

Dat is toch heel persoonlijk,want waar de een goed tegen kan is de ander weer allergisch voor.En als je een hoge beschermingsfactor nodig hebt ,heb je ook minder keuze.Ik heb Nivea factor 50, maar jij geeft aan dat je niet tegen Nivea kunt.De natuurlijke middelen zoals van Weleda zijn meestal goed te verdragen maar met minder hoge factor.Het wordt toch uitproberen denk ik.

CaptainJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 19:34

Ik zweer bij vision zonnebrand. Mijn huid is heel erg gevoelig en ik ben ook half albino dus verbrand heel snel. Maar, met vision spf 50 niet.

Valerie_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 19:38

Eucerin Pigment Control SPF50 al geprobeerd? Ik heb vrij veel last van zonneallergie en deze werkt top!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 19:38

Vision idd :j (parfumvrij, o.a. te koop bij het Kruidvat)
. Als ook- hooikoortspatient doet mijn zeer zeer gevoelige huid doet het hier zeer goed op. :D

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 19:42

Hij is in Nederland slecht te verkrijgen, ik heb hem ooit in spanje bij de apotheek meegekregen omdat ik helemaal onder de zonneuitslag zat. Maar zo fijn als deze kom ik nergens meer tegen. Via internet kun je hem wel bestellen.
Piz buin allergy.

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 19:51

Heliocare 360 Mineral Tolerance Fluid:

https://www.newpharma.nl/heliocare/6411 ... -50ml.html

De Anthelios lijn van La Roche Posay doet het vaak ook heel goed. Moet je wel het liefst eentje nemen met een fysisch filter, deze zal minder snel irritatie uitlokken op je huid dan een chemisch filter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 19:55

Nivea protect and hydrate. Is een nieuwe formule zonder schadelijke stoffen voor het koraal. Deze geeft mij ook geen irritaties. Andere zonnebrand wel altijd.

Evocative

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-21 20:20

anjali schreef:
Dat is toch heel persoonlijk,want waar de een goed tegen kan is de ander weer allergisch voor.En als je een hoge beschermingsfactor nodig hebt ,heb je ook minder keuze.Ik heb Nivea factor 50, maar jij geeft aan dat je niet tegen Nivea kunt.De natuurlijke middelen zoals van Weleda zijn meestal goed te verdragen maar met minder hoge factor.Het wordt toch uitproberen denk ik.

Klopt zeker! Ik wil graag ook eens langs een dermatoloog, maar wacht hier liever mee tot de lockdown weer voorbij is om verschillende redenen. Tot die tijd moet ik toch mijn huid zien te beschermen (zeker nu het weer zonniger wordt). Ik hoop hiermee dus een beetje gerichter op zoek te kunnen naar wat mogelijk zou kunnen helpen, maar ik ben inderdaad met je eens dat dit voornamelijk op veel testen zal berusten. Weleda ga ik ook eens naar kijken, bedankt!

Evocative

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-21 20:26

Valerie_91 schreef:
Eucerin Pigment Control SPF50 al geprobeerd? Ik heb vrij veel last van zonneallergie en deze werkt top!

Daar had ik nog nooit van gehoord, maar denk dat ik deze even nader ga onderzoeken. Ziet er inderdaad goed uit, het enige wat mij zou tegenhouden is het parfum. Zit er een erg nadrukkelijke geur aan?

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 20:27

CaptainJS schreef:
Ik zweer bij vision zonnebrand. Mijn huid is heel erg gevoelig en ik ben ook half albino dus verbrand heel snel. Maar, met vision spf 50 niet.

Deze idd! Eigenlijk de enige waar mijn huid blij van wordt. En regelmatig in de aanbieding dus even in de gaten houden!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 20:28

Valerie_91 schreef:

:j

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 20:31

Heb je wel eens zonnebrandcreme voor kinderen geprobeerd? Dat heb je van nivea maar ook van naïf. En wel meer, maar naif doet weinig onnodige extra’s erin

Evocative

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-21 20:40

_Denise_ schreef:
Heliocare 360 Mineral Tolerance Fluid:

https://www.newpharma.nl/heliocare/6411 ... -50ml.html

De Anthelios lijn van La Roche Posay doet het vaak ook heel goed. Moet je wel het liefst eentje nemen met een fysisch filter, deze zal minder snel irritatie uitlokken op je huid dan een chemisch filter.

Oh daar had ik nog nooit van gehoord, maar is wel goed om te weten! Ik zal dan vaker op zoek gaan naar eentje met een fysisch filter. Ik ga eens kijken naar die van de link en naar de Anthelios-ijn van LRP. Ziet er zo op het eerste gezicht heel goed uit! Ontzettend bedankt!

Ik ga van het weekend die Vision maar eens proberen. Het spreekt mij aan dat het parfumvrij is, aangezien dit vaak beter werkt voor mijn huid. Bedankt iedereen die Vision aanraadde!

Pytje schreef:
Heb je wel eens zonnebrandcreme voor kinderen geprobeerd? Dat heb je van nivea maar ook van naïf. En wel meer, maar naif doet weinig onnodige extra’s erin

Ik heb hier er helaas al een paar van geprobeerd, maar dit zorgt bij mij snel voor acne, omdat het vaak wat dikkere zonnebrandcrème is en mijn poriën dan sneller verstoppen. Naïf heb ik wel eens bij mijn tante zien staan, dus ik zal toch eens vragen of ik die mag proberen. Bedankt!

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 22:13

kimmetje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 22:18

Biodermal.
De enige waar ik op dit moment tegen kan

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 22:21

Biodermal of vision. Ik heb ook eczeem en sla aan op alles maar deze twee niet gelukkig.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 22:22

Vision! Echt een aanrader.
Zelfs op een gevoelige huid door verbranding prikt het niet, alleen zorgen dat het niet op je lippen komt, want vies is het wel :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 22:29

Ik vind die van zwitsal erg fijn!

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 22:36

Inna zwangerschaps zonnebrand! Deze is speciaal voor vlekken enz tegen te gaan maar werkt perfect. Ik ben 2 jaar terug op vakantie in Egypte geweest met een stralend wit(type je geef licht) huidje en heb mij hier mee in gesmeerd, kwam in precies dezelfde kleur terug :+. Veel in de zon gelegen maar totaal niet verkleurt of verbrand, voor het hele mooie voelde hij iets vettig aan. Verder geen acnee of iets van gekregen :)

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 22:38

RoC gezichtszonnebrand is echt mijn favoriet. 1 van de weinigen waar mijn huid niet op reageert.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 14:55

Ik gebruik SPF van the Ordinary.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 15:35

Matheno schreef:

Hoe bevalt die?
Glimt/plakt het?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 15:40

P20 krijg ik echt uitslag van, ook meteen een geirriteerde huid bij veel producten, Biodermal nergens last van. Ik verbrand bij deze zon ook al binnen een kwartier.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 16:59

brokjes schreef:
Matheno schreef:

Hoe bevalt die?
Glimt/plakt het?

Werkt goed op mijn acné gevoelige huid, en wordt niet zo'n vette bende. Laat alleen wel een "waas" achter eerste kwartiertje.
Antipodes Immortal SPF 15 bevalt me nog het allerbeste, maar qua prijs is die van the ordinary fijner.