Overgang thuiswerken naar op locatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fearn

Overgang thuiswerken naar op locatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-21 15:21

Hoi,

Zijn hier meer mensen die na (een langere periodr) thuiswerken weer zijn overgegaan naar op locatie werken? Bijv omdat dit weer mogelijk was, of door het starten aan een nieuwe baan etc..

En hoe ervaren jullie dit?

Ik heb zelf vanaf de eerste lockdown een jaar lang thuis gewerkt/gestudeerd. De afgelopen 3 weken ben ik begonnen op een stage, dagen van 9 tot 5 met 1 tot 1,5 uur reistijd. Ik moet zeggen dat het me wel nogal overvalt, en dan vooral fysiek gezien. Voornamelijk vermoeidheid die niet weg lijkt te gaan, ondanks goed slapen.

Ik ben benieuwd of anderen dit ook herkennen. En hoe jullie ermee omgaan :)

Matheno

Re: Overgang thuiswerken naar op locatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 15:34

Het lijkt me verschrikkelijk om straks weer fulltime in een kantoortuin te moeten werken.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-21 15:37

Matheno schreef:
Het lijkt me verschrikkelijk om straks weer fulltime in een kantoortuin te moeten werken.

Kan ik me voorstellen :) ik miste zelf thuis wel de dagstructuur en het sociale contact, maar fulltime op kantoor werken is weer het tegenovergestelde. Er zijn ook veel meer prikkels (allerlei mensen, geluiden om je heen) om te verwerken.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 15:39

Ik heb al die tijd wel deels op kantoor mogen werken, maar ik merk vooral dat die kantoordagen me zowel veel energie kosten (lichamelijk) als opleveren (mentaal). Ik kikker er van op, maar kom wel echt fysiek moe thuis :)

Wij mogen gelukkig ook in de toekomst 50-50 thuis en op kantoor blijven werken.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 15:39

Ik heb niet precies hetzelfde, maar wel een tijd thuis gezeten zonder baan en toen opeens fulltime gaan werken. Dat vond ik ook een flinke overgang. De hele tijd opletten, bezig, interesse tonen in iedereen, ik was kapot als ik weer thuiskwam. Na een paar weken ging dat al stukken beter en had ik de luxe om te kiezen voor minder uren, waardoor er iets meer balans kwam :). Maar ik kan me het goed voorstellen!
Mag/kan je helemaal niet thuiswerken met deze nieuwe baan? Ik zou sowieso proberen tijdens het reizen echt te rusten, voor zover dat kan. En geef jezelf de luxe om de eerste weken wat vaker kant en klare maaltijden te nemen, dat geeft thuis rust :D.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 15:43

Oh men, ik hoop echt dat dat nooit meer hoeft. Hier ook nu bijna een jaar thuis aan de slag, en het bevalt me prima. Ik heb ook 1,5u reistijd enkele reis, en ik zie nu al op tegen weer naar kantoor moeten. :') Al zal dat nog wel een hele poos duren. Een dag in de week lijkt me prima maar echt niet meer. Gelukkig was thuiswerken bij ons al gewoon goed mogelijk.

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 15:52

ik wil ook echt niet meer elke dag naar kantoor. Wat is het heerlijk thuiswerken.
Tuurlijk mis ik soms de sociale contacten en het makkelijk kunnen overleggen van moeilijke dossiers. Maar uiteindelijk komt dat ook altijd wel weer goed.

volgens mij willen ze bij ons terug naar 50/50 werken op kantoor als het weer mag/kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 15:57

Yes, ik :) Ik heb van half maart tot half juli volledig thuis gewerkt, en daarna gefaseerd weer opgebouwd. Op dit moment werk ik zo'n 80% van mijn diensten vanaf kantoor. Ik werk in een essentiële beroepsgroep en het is door een switch in functie ook echt nodig voor mij om die dagen op kantoor te zitten.

Ik vond het de eerste paar weken echt ontzettend wennen. Ineens weer telefoons die overal afgaan, rekening moeten houden met reistijd en ander randzaken in mijn schema. Vond het thuiswerken echt niet zo erg, al is mijn werk heel erg gebaseerd op overleggen en verliep dat via Whatsapp lang niet altijd even prettig/handig. Nu vind ik het wel weer heel prettig om op kantoor te werken, maar geniet ik ook van die 20% die ik nog gewoon thuis doe.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 15:59

hier andersom, ik werk al die tijd op kantoor en verveelde me al kapot toen we verplicht 4 dagen gesloten waren vorig jaar..pfff
Gelukkig kán ik niet thuis werken ( fabriek / facilitair) dus geen idee hoe ik dat moest doen een jaar lang...

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 16:02

Ik werk al sinds 2010 plaats- en tijdsonafhankelijk. Dat wil zeggen dat als je agenda en functie het toelaat je het zelf in kan delen. In praktijk ben ik dus minimaal een dagdeel op kantoor en meer voor eventuele afspraken. Maar werk ik dus ook bijna dagelijks wel een paar uur vanuit huis.

Ik zou echt nooit meer een baan willen hebben waarin ik van 9 tot 5 op kantoor moet blijven. Zo heerlijk om de vrijheid te hebben.

Nu al bijna een jaar volledig thuis. Ik vind dat niet fijn en zou weer graag naar het oude willen. Maar ik denk inderdaad dat ik dan wel weer even moet wennen aan +40 collega's om me heen en alles wat even tussendoor komt.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 16:03

IsaCalixa schreef:
Matheno schreef:

Kan ik me voorstellen :) ik miste zelf thuis wel de dagstructuur en het sociale contact, maar fulltime op kantoor werken is weer het tegenovergestelde. Er zijn ook veel meer prikkels (allerlei mensen, geluiden om je heen) om te verwerken.

Maar is dat niet gewoon omdat je op een nieuwe plek begonnen bent?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 16:05

Ik ga ongeveer 1 dag in de week naar kantoor maar ben inderdaad erg moe ‘s avonds dan. Vermoeider dan ik voorheen was. Ik hoop toch dat we nooit meer terug hoeven naar alle dagen op kantoor. 1 a 2 dagen is genoeg.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-21 16:06

Tiggs schreef:

Dat ook deels natuurlijk :) Het zijn allemaal nieuwe indrukken. Maar thuis kon ik altijd heel rustig en in stilte werken, nu gebeurt er wel heel veel om me heen. En ik zie veel mensen op een dag. Thuis soms dagenlang niet :)

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-21 16:11

Sting schreef:
Ik heb niet precies hetzelfde, maar wel een tijd thuis gezeten zonder baan en toen opeens fulltime gaan werken. Dat vond ik ook een flinke overgang. De hele tijd opletten, bezig, interesse tonen in iedereen, ik was kapot als ik weer thuiskwam. Na een paar weken ging dat al stukken beter en had ik de luxe om te kiezen voor minder uren, waardoor er iets meer balans kwam :). Maar ik kan me het goed voorstellen!
Mag/kan je helemaal niet thuiswerken met deze nieuwe baan? Ik zou sowieso proberen tijdens het reizen echt te rusten, voor zover dat kan. En geef jezelf de luxe om de eerste weken wat vaker kant en klare maaltijden te nemen, dat geeft thuis rust :D.

Ja dat eerste wat jij benoemt inderdaad. Je bent de hele tijd op modus 'actief'. Thuis nam ik wat meer de tijd om even uit het raam te kijken, even wandelen, rustig eten.. nu is allemaal wat meer gehaast ook.

Het is een stage en de meeste leerervaringen kunnen alleen op locatie opgedaan worden, vandaar dat ik er meestal 5 dagen per week aanwezig ben. Daarnaast wordt er ook verwacht dat je thuis nog aanvullende opdrachten gaat doen. Het is al met al dus best veel.

Ik probeer meestal gezond te koken dus dat kost wat tijd :') En dan is de avond ook zomaar voorbij, haha.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 16:17

IsaCalixa schreef:
Tiggs schreef:

Dat ook deels natuurlijk :) Het zijn allemaal nieuwe indrukken. Maar thuis kon ik altijd heel rustig en in stilte werken, nu gebeurt er wel heel veel om me heen. En ik zie veel mensen op een dag. Thuis soms dagenlang niet :)

Ik vind ergens opnieuw starten altijd wel vermoeiend hoor. Ik doe dat om de zoveel jaar en het overvalt me elke keer. De eerste week ben ik gewoon bekaf! :D Veel indrukken, zoeken, leren, etc.

Maar ik denk dat nu de overgang extra groot is. Je bent het ook gewoon niet meer gewend. De reistijd is ook niet niets trouwens. Hoop dat het snel beter gaat en je het daar naar je zin zult hebben. :(:)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 16:26

Matheno schreef:

Mij ook, ik heb dus ook aangegeven dit niet te willen.
Met de afspraak dat ik 1 dag per week naar kantoor ga, en dan een werkplek buiten de kantoortuin kies

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 16:33

Ik werk 1 dag per week op kantoor. En merk het duidelijk als het dan wat drukker is. Inderdaad erg veel prikkels en een stuk vermoeiender dan thuis werken.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 16:36

Na een tijdje thuis te hebben gezeten zonder werk ben ik sinds januari weer bezig. Een beetje op kantoor en veel thuis. Even schakelen (ook qua ritme en sporten) maar ik vind het wel heel erg lekker. Merk wel dat ik zo nu en dan 's avonds nog wel kapot ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 16:42

Wat voor banen hebben jullie (de mensen die mogen blijven thuiswerken)? :+
Ik wil dit ook voor een (groot) deel blijven doen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 16:44

brokjes schreef:

Ik werk bij de overheid

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 16:45

[***] inderdaad.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 16:46

brokjes schreef:

Semi overheid.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 16:55

Ik krijg juist meer energie van kantoor. Ik hoop straks max 2 dagen thuis te mogen werken (1 mocht ik sowieso al). Met een uur reistijd is het wel fijn als de files een beetje weg blijven

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 17:06

Ik krijg dus ook meer energie, focus en motivatie van kantoor.
Ik ben dan ook gigantisch blij dat ik dus amper tot niet heb hoeven thuis werken.
Mijn overgang was dus ook maar erg klein.
Al merk ik wel dat naar een nieuwe werkplek gaan met meer uren mijn vorig jaar wel een maand of 2 veel meer energie heeft gekost.

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 17:12

Ik zit in de accountancy