Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
niet zo zeer een hele slechte slaper (slaap makkelijk in), maar een hele lichte. Ik word echt van alles wakker. Een tijdje oordoppen geprobeerd maar daar werd ik zo zenuwachtig van dat ik nog slechter sliep

Helaas geraken mijn pilletjes stilaan op, dus ga vragen voor een slaaponderzoek. 
En als ik wel laat naar bed ga, ben ik standaard rond 5.00u wakker. Met een paar van die nachten ontwikkel ik dus een enorm slaapgebrek. Ik kan dus geen ploegendiensten draaien, dat wordt levensgevaarlijk. Ik zorg savonds dus altijd dat ik niet langer dan 30 minuten in de auto hoef te zitten, dus ik carpool, ga met ov of blijf slapen. Daar hou ik rekening mee. Als ik überhaupt al afspreek savonds, want ik val gewoon in slaap terwijl we in gesprek zijn
(alleen in de winter ivm vroeg donker).
Nimber schreef:Ah wat een herkenbare verhalen zeg! Wat fijn om te lezen dat ik niet de enige ben.
Ik sliep als baby al dramatisch. Daarna heb ik altijd prima geslapen tot een jaar of 7/8 geleden. Toen veel gaan reizen voor werk en veel last van jetlags gehad en sindsdien is het echt niet zo best.
Ik heb een sterke biologische klok. Donker= bekaf. Ik ga in de winter t liefst rond 21 u slapen.
In de zomer pas na 23 u. Ik ben altijd rond 6.00 klaar wakker alleen in de zomer rond 5 uur.
Ik slaap in blokjes van ongeveer 2 uur en dan word ik wakker. Soms draai ik me om en slaap ik weer rond de 2 uur, vaak lig ik een half uurtje te draaien en dan val ik weer in slaap vóór een blokje van 2 uur. Als ik pech heb ben ik klaar wakker en was het dat voor de rest van de nacht.
Eens in de zoveel tijd heb ik een hele nacht dat ik doorslaap echt zo genieten! Overdag gaat t wel meestal krijg ik tegen de middag hoofdpijn. Ik heb een redelijk goed ritme gevonden tussen genoeg koffie om de dag door te komen zonder er nachts last van te hebben.
Verder alle bekende tips met verlichting, wel geen telefoon wel niet wandelen voor t naar bed gaan wel of geen rustgevende thee,pillen,muziekjes etc etc geprobeerd maar t inslapen is nooit een probleem. Ik kan overal slapen en ik slaap ook snel in maar dat door slapen
enige toevoeging is dat soms in slaap vallen ook niet lukt tot een uur of 4 in de ochtend of gewoon helemaal niet.
en mijn blokken slaap wisselwn tussen 1,5 en twee uur. Alleen slaap ik wel duidelijk slechter dan met zijn tweeen. Alsof ik onbewust in waakstand sta of zo. En de nachten dat ik goed slaap kan dat rustig 10 uur of meer zijn.
terwijl ik wel veel slaap nodig heb.
.
de rest is weinig aan te doen.
ellepel schreef:interessant dit.
zijn er hier ook mensen die een algeheel bloedonderzoek hebben laten doen waarbij ook echt alle organen en alle vitamines zijn bekeken?
welke supplementen hebben jullie al geprobeerd ?