Droge en geïrriteerde handen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Peuk

Droge en geïrriteerde handen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-21 21:55

De omstandigheden waar we ons op dit moment in bevinden zijn niet geheel gunstig voor mijn handen. :(:) Ik ben erg gevoelig voor zeep/warm water waardoor mijn handen kapot gaan. Meestal blijft het bij rode vlekjes, maar nu de sneeuwvlokken uit de lucht vallen gaan mijn handen wel redelijk over de pis.

Ik gebruik koelzalf van de dokter, maar dit is overdag niet te gebruiken omdat het zo vet is.

Afbeelding

Ik werk met een laptop en dan smeer ik het hele toetsenbord en de muis onder.

Ik ben daarom op zoek naar tips voor een crème die snel intrekt zonder parfum of gekke toevoegingen. Aangezien je er op het internet mee dood gegooid wordt ben ik benieuwd naar tips/ervaringen voor een prettige crème.

iiSunshine

Re: Droge en geïrriteerde handen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 21:57

ooooh dit is zo herkenbaar. heb jij ook dat als je handcreme gebruikt het gaat prikken? ik gebruik nu glycerona, maar die trekt ook niet heel snel in en heb ook niet het idee dat het echt help. dus ik volg even

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 22:01

Ik heb een hele gevoelige huid en ook mijn handen zijn regelmatig stuk. Ik gebruikte eerst gewoon Purol Handcreme, maar dat was erg vet en prikkerig.
Ik heb onlangs O'Keeffe's WorkingHands gekregen en dat werkt echt als een trein. Het spul voelt een beetje gek, ook als het op je handen zit, maar als je er een nachtje mee slaapt heb je volgende dag weer superzachte handen! (en nee, ik heb er echt geen aandelen in.. :P )

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 22:03

Herkenbaar! Ik werk in een vrachtwagen werkplaats en was mijn handen God knows hoe vaak met ja helaas, grove garagezeep....

Toevallig vanavond mijn handen in een handenmasker gehad. Zijn een soort plastic handschoenen met een of andere handcreme er in. 10-20 minuutjes en mijn handen zien en voelen tot nu toe weer super fijn aan!

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 22:03

Zarqa handcrème, blijft niet vet maar is echt heel goed voor hele droge handen. En zonder parfum parabenen en rommel..

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 22:05

Rituels heeft een scrub die vettig is. En ik gebruik zalf van een struisvogelfarm. Die is ook erg fijn.

Evocative

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 22:06

Ooh, ik herken dit zo erg!
Ik ga al van kleins af aan voor mijn ontzettend droge handen naar de huisarts met dezelfde wensen. Snel intrekken en ook geen parfum. Ik kreeg toen vaak lanettecrème, trekte snel in en mijn huid deed het er erg goed op.
Verder heb ik voor 1,50 bij de Kruidvat handschoentjes gekocht (die hebben een naam volgens mij maar ik kan er even niet opkomen) die ik aan kan doen als ik echt meteen weer iets moet doen en ik niet alles vet wil hebben. Ik smeer mijn handen daarnaast 's avonds voor het slapengaan extra goed in.
Als ik nu naar buiten ga smeer ik mijn handen eerst met een lekker vette crème in en trek daaroverheen handschoenen aan. Dit lijkt ook wat te helpen.
Wat bij mij daarna goed helpt is om de handzeep van Dermolin te gebruiken, aangezien deze erg mild is maar wel een schoon gevoel geeft. Mijn handen worden aanzienlijk minder aangetast op deze manier.

Ik hoop dat je er wat aan hebt!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 22:06

Vaker met handschoenen aan zodat je minder vaak je handen hoeft te wassen? Dan bedoel ik wel van die wegwerp handschoenen

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 22:07

Wat vaak voor overdag voorgeschreven wordt is cetomacrogol crème is ook neutraal maar veel minder vet als de koelzalf.
Wat je ook nog kan doen ‘s avonds voor het na het naar bed gaan goed dik insmeren en dan verbandhandschoenem aan dan heeft het goed tijd om in te trekken

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 22:09

Zo vanaf de foto doet het me denken aan winterhanden. Wisselbaden kunnen uitkomst bieden, net als je handen warm houden (altijd handschoenen aan als je naar buiten gaat!) en vette crème gebruiken. Cetomacrogol is een neutrale crème die niet té vet is, maar wel geschikt voor droge huid.

Voor het invetten zorgen dat je handen goed warm zijn, helpt bij mij qua intrekken. Ook smeer ik alleen de bovenkant van mijn handen in, dan heb je dat probleem met 'alles wat je aanraakt wordt vet' niet.

SjakieXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 22:10

Extra crème van de Holland and Barett, zonder gekke dingen, heerlijk!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 22:16

O keeffes eindelijk eeen handcrème die werkt
Zelfs op mijn voeten smeer ik hem zodat die niet droog zijn

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 22:17

Ik zit hier ook altijd mee, de zogenoemde winterhanden inderdaad. in combinatie met allergie voor water is het bij mij. Ontzettend lastig maar als je eenmaal weet wat werkt voor jou kan je het goed onder controle houden.

Alles van schoonmaak klussen = altijd handschoenen aan.
Buiten met water werken= handschoenen aan.
Temperatuur onder de 8 graden, regen of harde wind buiten? = handschoenen aan
Handen wassen: kies een milde zonder parfum & alcohol, je wast je handen enorm veel. Dit scheelt echt per merk enorm!
En..Meteen na handen wassen (een tube of pompflacon naast je handzeep) weer je handen insmeren.

Vaselinecetamacrogol creme is erg fijn voor deze klachten. Trekt in, niet te vet en doet zijn werk zonder dat het prikt of geïrriteerd raakt.

Als het bij mij te erg is, pak ik "Gloves in a bottle". Eerst insmeren, dan een laagje van de Gloves in a Bottle en dat helpt echt enorm om het weer wat op orde te krijgen met de irritatie en droogheid.

Maar, het credo blijft -> insmeren, insmeren, insmeren..

O'keeffes heb ik ook. Deze werkt ook echt goed.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 22:31

cbd olie *\o/*

lees je er goed over in, helpt enorm goed.

en verder je handen goed in pakken buiten.
bij stal werkzaamheden ook goede handschoenen aan doen.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 22:32

Ik gebruik de handcreme van Mane and Tale ( Geloof dat het zo heet). Is een fijne creme die heel snel intrekt en niet vet blijft. Die kun je dan voor overdag gebruiken, en dan s'avonds een goede vette creme voor je naar bed gaat. Beste nog om dan katoenen handschoentjes erover te doen

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 22:36

Hier helpt Balneum crème goed. Is niet alleen maar vet maar dringt ook echt goed in.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 22:39

Siersma schreef:
Ik gebruik de handcreme van Mane and Tale ( Geloof dat het zo heet). Is een fijne creme die heel snel intrekt en niet vet blijft. Die kun je dan voor overdag gebruiken, en dan s'avonds een goede vette creme voor je naar bed gaat. Beste nog om dan katoenen handschoentjes erover te doen

Die hoofmaker?
Vind ik ook erg fijn :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 22:44

Hier iemand met winterhanden en daarnaast sinds de corona bijna smetvrees niveau handen aan het wassen (sowieso altijd wel veel handen wassen maar nu nog net wat meer) dus ook kapot, heb al van alles geprobeerd maar het enige wat ik prettig vind tot nu toe is handcrème die bij de Aldi ligt van 2 euro. Heb nu één of andere van vaseline maar dat trekt snel in en dan is het vervolgens weer net zo snel droog als voor ik het insmeerde, heel irritant ook omdat ik steeds vergeet die van de Aldi weer te halen :+

kimmetje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 22:46

Een Noorse handcreme. Koop ik bij de drogist en heb je klein beetje van nodig.
Heb zelf ook winterhanden en dit is de crème die werkt. Hoef maar 2 x per dag te smeren

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 22:53

Same here. Veel zeep en wassen kunnen ze al niet tegen (allergisch voor veel handzepen), gezien ik elk kwartier klant/patient zie, moet io normaal net zo veel wassen, maar dat redden mn handen niet. Ik heb nu fijne handschoenen met aloe die ik regelmatig wissel. O keefes working hands werken hier fijn. Nu zijn ze in een dag weer droog, rood en inmiddels 2 kloven in mn duim. Net ingesmeerd en voor slapen nog een keer. Hopelijk morgen beter.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 22:56

Ik heb dezelfde gevoeligheden als jij, ts.
Mijn handen zitten nu onder de wondjes en houden vocht vast.
Qua gevoel prikken ze heel erg.

In de nacht gebruik ik vette uierzalf met daarover katoenen handschoentjes. Het voelt zo fijn.
Dan zien mijn handen er de volgende ochtend echt beter uit. De wondjes zijn dicht.

Om het niet zover te laten komen, voor dagelijks onderhoud, gebruik ik het liefst Eucerin handcreme met 5% urea voor zeer droge handen. Te koop bij de apotheek. Ideaal.

De SOS handcreme van Lidl is ook fijn. Een stuk goedkoper ook.
Laatst bijgewerkt door Boras op 12-02-21 22:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 22:58

1x is genoeg.

FemkeRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 23:01

Anne. schreef:
Ik heb een hele gevoelige huid en ook mijn handen zijn regelmatig stuk. Ik gebruikte eerst gewoon Purol Handcreme, maar dat was erg vet en prikkerig.
Ik heb onlangs O'Keeffe's WorkingHands gekregen en dat werkt echt als een trein. Het spul voelt een beetje gek, ook als het op je handen zit, maar als je er een nachtje mee slaapt heb je volgende dag weer superzachte handen! (en nee, ik heb er echt geen aandelen in.. :P )

De O'Keeffe's WorkingHands gebruik ik ook en dat werkt echt geweldig!

Yellowbird

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 23:07

Ik zou kijken voor een handzeep zonder parabenen of sulfaten, zonder parfum en onnodige toevoegingen.
Verder raad ik Dadi lotion en Dadi oil aan. Geheel natuurlijk, ruikt heerlijk en werkt super.

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 23:17

SOS handcreme van Kruidvat eigen merk

Afbeelding