Wat zou jij doen met onbeperkt zelfvertrouwen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Wat zou jij doen met onbeperkt zelfvertrouwen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 16:32

Dit is een vraag die door mijn hoofd speelt.

Stel; zelfvertrouwen is geen enkele belemmering in hoe je je leven inricht. Wat zou jij dan anders doen?

Let op! Je krijgt niet ineens meer geld/tijd/energie/intelligentie etc tot je beschikking. Het gaat er puur om (grote of kleine) dingen die je nu niet doet door gebrek aan zelfvertrouwen, niet om dingen die je om andere redenen niet doet.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 16:33

Haha, wat een leuke vraag. Geen idee, even over nadenken. Wat zou jij doen?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 16:34

Een eigen bedrijf beginnen.

En vaker de kleding aandoen die ik eigenlijk leuk vind.
Laatst bijgewerkt door zonnebloem18 op 09-02-21 16:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 16:35

Korte broeken dragen in de zomer. Dat is het enige wat ik kan bedenken eigenlijk. :') Verder heb ik schijt aan alles en ga gerust in mijn pyjama de straat op om boodschappen te doen bijvoorbeeld.

xRivaldo

Re: Wat zou jij doen met onbeperkt zelfvertrouwen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 16:36

Voorkomen dat ik misschien ooit een hartaanval krijg voor een tentamen. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 16:41

@Baileymix: Ik vind het best lastig, energie is bij mij een grotere belemmering dan zelfvertrouwen denk ik. Het is niet dat ik ineens aan een andere baan zou beginnen, ik draag al wat ik leuk vind qua kleding, ben wel eens alleen op vakantie gegaan, doe wat ik zelf leuk vind etc.

Wat wel invloed zou hebben is dat ik me minder zou aantrekken van commentaar van anderen, en beter mijn eigen grenzen zou aangeven. Ik doe nu wel wat ik zelf wil, maar heb nog wel “last” van de mening van anderen.

Naast kleine dingetjes zoals vaker springen met m’n paard.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 16:51

Niks anders dan wat ik nu doe. :)

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 17:01

Waarschijnlijk iets heel stoms hebben gedaan waarvan ik dacht dat ik het wel kon maar het kon niet. En dan doodgaan.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 17:04

Ik zou me wagen aan te gekke reizen of van die dingen wat ik nu nooit zou doen maar andere in benijd dat ze het wel doen zoals de Mongol Derby of zoiets.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 17:04

Palmera schreef:
Niks anders dan wat ik nu doe. :)

Gaaf :D

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 17:16

Ik zou me iets anders kleden (aantrekken waar ik zin in heb in plaats van wat ik 'veilig' vind voor anderen) en niet meer een complete zenuwinzinking krijgen bij een presentatie of andere gelegenheden waarbij je in het openbaar spreekt.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 17:20

Ik heb geen gebrek aan zelfvertrouwen, dus ik zou niets veranderen.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 17:30

_Lorette_ schreef:
en niet meer een complete zenuwinzinking krijgen bij een presentatie of andere gelegenheden waarbij je in het openbaar spreekt.

Dit!
Ik heb op gebied van werk best wel wat te vertellen, maar heb enorme podiumangst. Dus met al het zelfvertrouwen van de wereld zou ik op dat podium klimmen!

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 17:33

Oh best veel :x

- naar de sauna
- zangles nemen (wat wss nog steeds niets wordt want k kan t echt niet, maar lijkt me toch leuk eens te proberen)
- vaker zonnen in de zomer, in bikini
- andere kleding misschien ook wel?
- solliciteren (oké doe k nu ook wel, maar sta doodsangsten uit :+ )

Thorn2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 17:38

Veel zelfvertrouwen in toetsen/examens. Dat zou helemaal geweldig zijn. Maar ook dit wordt al beter, gelukkig.
Verder helemaal niks, doe ik het best goed voor mezelf en partner.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 17:39

Wat een interessante vraag.

Ik zou er heel onaardig van worden denk ik. Juist enige mate van onzekerheid zorgt ervoor dat je blijft toetsen of je gedrag ok is en binnen de grenzen van de maatschappij valt. Niet dat we eenheidsworst moeten worden, zeker niet, maar bepaalde dingen passen nu eenmaal niet.

Dat gezegd hebbend.. met wat meer zelfvertrouwen zou ik denk ik minder snel opgeven. Nu stop ik met hardlopen omdat ik in mijn hoofd heb dat ik het "toch niet kan". Terwijl als de mindset anders is, het waarschijnlijk een peulenschil is.

@CastaMickey :') . Haha. Levensgevaarlijk dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 17:45

Ik zou mijn ouders zeggen hoe ik over hun denk, melden dat ze de pot op kunnen en voor altijd vaarwel zeggen.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 17:50

Sterven? Volgens mij is "onbeperkt" zelfvertrouwen levensgevaarlijk. Je beperkingen kennen is belangrijk.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 17:54

Wat meer proberen qua wedstrijden rijden en uitjes maken en paarden overal mee naartoe slepen.

Maar voor de rest zou ik wel doen wat ik nu ook doe.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 18:00

Dan was ik nu op z'n minst een BN'er geweest :D

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 18:02

Nóg meer genieten van het leven en niet nadenken over de eventuele dood. Dit is helaas een ''angst'' van me.

Verder helemaal niks; ik heb al goede vertrouwen in mezelf/omgeving/familie/partner/werk etc. etc. en zou daar verder niets aan willen veranderen. Voordeel van lekker in je vel zitten? ;)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 18:18

assie schreef:
Wat een interessante vraag.

Ik zou er heel onaardig van worden denk ik. Juist enige mate van onzekerheid zorgt ervoor dat je blijft toetsen of je gedrag ok is en binnen de grenzen van de maatschappij valt. Niet dat we eenheidsworst moeten worden, zeker niet, maar bepaalde dingen passen nu eenmaal niet.

Dat gezegd hebbend.. met wat meer zelfvertrouwen zou ik denk ik minder snel opgeven. Nu stop ik met hardlopen omdat ik in mijn hoofd heb dat ik het "toch niet kan". Terwijl als de mindset anders is, het waarschijnlijk een peulenschil is.

@CastaMickey :') . Haha. Levensgevaarlijk dus.

Als je lijf geen pijntjes heeft kun je prima hardlopen. Hup, aan die schoenen en gáán! Enne, al loop je 1 kilometer hard, dat is toch al 1 kilometer. En dat tempo? Dat maakt helemaal niks uit. Hoe langzamer, hoe meer tijd je hebt om van de omgeving te genieten ;)

Als ik meer zelfvertrouwen had dan zou ik mij minder van andermans mening aantrekken. Maar ik denk dat dat misschien ook wel weer door zal slaan in arrogantie en dat is dan weer niet de bedoeling.
Verder doe ik eigenlijk al heel veel dingen... Misschien zou ik ook mijn hematofobie de nek omdoen en dan niet zo opzien tegen die coronaprikken. En qua partner: misschien ook wel wat zelfverzekerder in mijn 'zoektocht' zijn als in 'reken maar dat ik echt wel heel erg leuk ben!'

Zoiets?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 18:31

Kuggur schreef:
Sterven? Volgens mij is "onbeperkt" zelfvertrouwen levensgevaarlijk. Je beperkingen kennen is belangrijk.

Hahaha, oké zo had ik hem niet bekeken. Ik ga er van uit dat je nog wel enigszins blijft nadenken en niet denkt “oh, van deze brug af springen, dat kan ik!” :))

Mooie antwoorden ook van anderen. Vind het erg interessant :j

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 18:31

Weet je, ik ben heel erg blij dat ik geen onbeperkt zelfvertrouwen heb. Een onsje meer zou leuk zijn, dan kan ik wat losser flirten met vrouwen zonder dat zij het eng vinden, en dan kom ik de deur uit zonder mezelf te moeten dwingen om uit te gaan. Maar onbeperkt? Dan zou ik echt een grenzeloze banketstaaf worden.

Er is een woord voor mensen met onbeperkt zelfvertrouwen. Dat woord is: narcist.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 18:35

mijn levensmotto is van Pippi Langkous:
Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan :D

Ik probeer alles waar ik zin in heb en dat brengt me soms op gave plekken, gave ontmoetingen, nieuwe inzichten en soms niet.

Dus ik zou niets veranderen.