Massage gun of vergelijkbaar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Muze

Massage gun of vergelijkbaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-21 12:19

Omdat ik soms wat last heb van mijn spieren en verklevingen na operaties ga ik normaal vaak naar de chiropractor of de osteo of soms sport massage.
Alles zit nu dicht en ik dacht... zijn er geen producten die ik kan gebruiken om zelf mijn spieren en fascia wat los te krijgen.

Heeft iemand ervaringen met bijvoorbeeld een massage gun of iets anders?
Het gaat om onderrug, nek en arm..

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 13:30

Ik heb toevallig net een paar keer de terragun pro kunnen proberen. Duur, maar super! Was gelijk 3 dagen pijnloos :)
Deze heeft verstelbare kop (waardoor je geen rare hoek hoeft te draaien om je nek te doen bijvoorbeeld) en 2 standen 1750 en 2400. Wat heftig eerste keer, maar te reguleren door de afstand wat aan te passen. Ik overweeg nu zelf een goedkopere variant :)

Muze

Re: Massage gun of vergelijkbaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-21 13:31

Ja het mag voor mij een simpel ding zijn. Maar zelf met m’n handen krijg ik het niet lekker los..

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 13:33

En met een tennisbal tegen een muur? Want dat kan dan voor rug misschien ook al wat effectiever zijn.

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 13:33

Mijn vriend heeft een massage gun aangeschaft laatst. Ideaal ding vind ik het vraag regelmatig of die het wilt mee nemen na een zware werkdag. Zelf zit ik helemaal vast in me schouders en nek en merk dat de dagen erna veel minder pijn ervaar.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 15:00

Vanaf aanstaande woensdag komt er eentje bij de Aldi voor 25 euro.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-21 15:01

Zag ik. Daarom was ik benieuwd of mensen er ervaringen mee hebben

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 15:08

In de folder online bij de app folderz staat bij die massage gun heel groot niet verkrijgbaar!!

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 15:14

Ik lees even mee, heb zelf een massage kussen wat voor mijn rug heel fijn is maar niet mijn schouders raakt

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 15:42

Yep wij hebben er 1. Goud waard dat ding. Voor spierpijn, hoofdpijn, (vaak toch spieren die vastzitten op dat moment bij ons.), voor het sporten, na het sporten enz enz enz. Kostte ik geloof €90,-. Verschillende opzet stukken en accu gaat lang mee ook. Hoeven hem niet vaak op te laden.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-21 15:45

Welke heb jij?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 15:57

Creatas schreef:
En met een tennisbal tegen een muur? Want dat kan dan voor rug misschien ook al wat effectiever zijn.

Die inderdaad en back on track spul om in te slapen.

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 16:16

Ik heb er een van medisana, helpt super, echt fantastisch ding.
Net nog eentje gekocht om de paarden te masseren. Bij bol.com, 65,-, verschillende opzetstukken, ook echt super. Paarden vinden t ook erg fijn :D
Ik vind zelf een heel lang handvat fijn, dan kan je je eigen rug masseren.

Myou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 16:27

Ik heb toevallig van de week ook eentje besteld, de booster E voor 60 euro. Ben benieuwd of het wat is! :o

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 16:48

xxxmh schreef:
In de folder online bij de app folderz staat bij die massage gun heel groot niet verkrijgbaar!!

Klopt.

Aanstaande woensdag pas.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 16:49

Denk helemaal niet verkrijgbaar

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 17:15

Muze schreef:
Welke heb jij?

Heb net even gekeken of ik een merk kon vinden.... maar staat er nergens op. Mijn man heeft hem een tijd geleden besteld. Zal geen bekend of officieel merk zijn denk ik.
Afbeelding

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 17:31

Oh dit klinkt echt ideaal!! Maar met die massage gun moet je dus wel iemand hebben die dat bij je doet? Ik zou zelf iets wat ik zelf kan doen handiger vinden.

Mijn osteopaat had het ooit over een thera cane. Zelf geen ervaring mee maar zo kom je wel makkelijker zelf bij moeilijke punten.
https://www.bol.com/nl/p/flokoo-thera-c ... oductTitle
Laatst bijgewerkt door miccamaaike op 02-02-21 17:33, in het totaal 1 keer bewerkt

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 17:33

Ik heb ook de theracane, is ook handig, meer voor diepere druk op specifieke drukpunten.

Die massagegun is gewoon lekker, kan je je hele lijf mee doen. Ik heb die massagegun die Loez ook heeft.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 17:34

Ik vind het wel interessant, want zit door bechterew heel erg vast in mijn nek en schouders. Fysio helpt me niet echt afdoende.

Hoe weet je welke bewegingen je moet maken en of je alles wel "geraakt" hebt? Is het niet erg als je een plekje overslaat zeg maar? Of als je verkeerde kant op gaat etc?

Fysio is trouwens wel gewoon open en kan natuurlijk ook masseren.

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 23:25

Bij de terra gun zit een app, bleutooth koppelen, juiste kop erop en start. Pre en post workout, wellness, specifiek op klachten, alles staat er in.

boris_rakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 23:35

Wij hebben van de week deze aangeschaft:
https://www.bol.com/nl/p/sanbo-massage- ... uctPageUrl

Na wat uitzoekwerk blijkt dat de goedkopere soms niet krachtig genoeg zijn als je wat meer druk wil uitoefenen. En deze heeft 30 standen ipv 2 of 6 bijvoorbeeld. Op sommige knooppunten moest ik echt wel even slikken en wennen en dan is een hele lage stand wel prettig totdat de boel wat meer ontspant. Ook ervaren ik en mijn vriend verschil tussen grote spieren zoals op je bovenbeen of kleine, dan is het fijn dat je een grote range aan sterktes hebt.

Je spieren gaan echt in zijn geheel “drillen” dus de kans dat je een stukje spier vergeet is er niet. Er zijn ook filmpjes te vinden over hoe te gebruiken. Ik doe soms mijn eigen rug (kan overal bij ermee) maar laat het ook wel door mijn vriend doen. Beide heeft z’n voor- en nadelen.

Over dat zelf je rug doen: ik ben niet mega lenig maar als ik op de bank zit zoek ik de juiste plek op en gebruik dan de rugleuning ter ondersteuning. Dan hoef je niet het hele gewicht met je hand te dragen maar gebruik je die alleen om te sturen. Gaat prima vind ik. Nek kun je bij met je arm gewoon via de voorkant en apparaat over je schouder heen.

Waarschuwing uit de filmpjes, nooit de massagekop aan de voorkant van je hals gebruiken, iets te kwetsbaar aan die kant.
Laatst bijgewerkt door boris_rakker op 02-02-21 23:39, in het totaal 1 keer bewerkt

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 23:37

Storm schreef:
xxxmh schreef:

Klopt.

Aanstaande woensdag pas.

Nee. Gewoon niet verkrijgbaar. Staat er letterlijk doorheen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 23:37

Mijn man had een paar weken geleden erge spierpijn /pijnlijke "beknelling" in zijn rug/heup door grote inspanning. Hij was bij vrienden en hij heeft ongeveer 20 minuten zo'n massagestaaf gebruikt en hij was van de pijn af. Hij vond het fantastisch.
Zelf heb ik ernstige kanaalstenose en daardoor vaak zenuwpijn vanuit de nek naar armen.
Toen de staaf in de buurt van mijn nek op mijn huid werd geplaatst, toen kreeg ik erge prikkels en werd ik eng. Dat heb ik ook met fysio, ik kan weinig hebben in de buurt van mijn nek.
Voor mij is het apparaat dus niet geschikt.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 13:31

miccamaaike schreef:
Oh dit klinkt echt ideaal!! Maar met die massage gun moet je dus wel iemand hebben die dat bij je doet? Ik zou zelf iets wat ik zelf kan doen handiger vinden.

Mijn osteopaat had het ooit over een thera cane. Zelf geen ervaring mee maar zo kom je wel makkelijker zelf bij moeilijke punten.
https://www.bol.com/nl/p/flokoo-thera-c ... oductTitle

Op een enkele plek op mijn rug na, kom ik overal zelf bij!

Benen getraind? Ding op mn benen voor ik naar bed ga. Biceps getraind? Zelfde verhaal. Heerlijk!