Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
verootjoo schreef:Waarom moet ie per se melk drinken? Mijn oudste zoon heeft zichzelf vanaf 12 maanden afgespeend en drinkt sindsdien geen melk meer. Hij groeit prima, alleen het CB vindt idd dat ie melk moet drinken.
De jongste is nu 21mnd en drinkt nog borstvoeding (1 a 2x per dag) en wil ook geen gewone melk.
Mijn man en ik vinden koemelk allebei niet te drinken dus ik denk dat het iets genetisch is
Gem schreef:Mijn zoon is nu een gezonde student van 20 jaar. Zichzelf afgespeend van de melk zo gauw hij tanden kreeg.
Alle consultatiebureau - wijsheden genegeerd, blijkbaar wist het manneke het zelf veel beter wat goed voor hem is.
(Okee als je zoon gaat praten en zegt dat alleen big macs, witte bolletjes met chocopasta, marshmallows en cola goed voor hem zijn ... dan heeft hij ook leren 'f#cken'.)
Saskia9 schreef:Wat mijn voorgangers ook zeggen. Geen melk meer. Kinderen en mensen kunnen zonder. Wel met een gezond eet patroon dan verder.
Wij drinken allemaal geen melk hier
Maflinger_S schreef:Even een heel andere insteek en als het antwoord "nee" is, ligt daar je oplossing.
Is je kind een kalfje?
secricible schreef:#dietist
Hij krijgt gewoon zuivel binnen met 2x dd borstvoeding. Als je bv in de fles geeft, hoeveel drinkt hij dan ongeveer? Advies is (iig in NL) 500-300ml zuivel per dag. Borstvoeding is ook gewoon zuivel. Maar griekse yoghurt of de pap die je geeft is ook zuivel (de pap kun je voor ongeveer 1/2 tellen als zuivel) dus je zit echt wel prima in de hoeveelheden.
Ik vind overigens wel dat een kind van 11 mnd nog melk moet krijgen en mijn advies zou zijn die 300-500ml aan te houden. Dat hoeft zeker geen koemelk te zijn, in tegendeel, borstvoeding is het allerbeste. Maar voor een kind is zuivel wel nog essentieel en 11mnd is nog ruim onder de natuurlijke speenleeftijd, dus ik kan me niet vinden in een advies “geen melk”. Dus als je stopt met borstvoeding zou ik echt streven naar 300-500ml zuivel via de griekse yoghurt e.d. Eventueel kun je ook soyamelk nog proberen.
Tel op hoeveel borstvoeding hij (ongeveer) per dag krijgt, vul dat aan met griekse yoghurt en/of pap en opgelost. Geen frustratie bij hem, en niet bij jou. Beetje roomboter of een avocado voor de vetten en dan overleeft hij de fatfree variant ook nog wel
Gem schreef:Mijn zoon is nu een gezonde student van 20 jaar. Zichzelf afgespeend van de melk zo gauw hij tanden kreeg.
Alle consultatiebureau - wijsheden genegeerd, blijkbaar wist het manneke het zelf veel beter wat goed voor hem is.
(Okee als je zoon gaat praten en zegt dat alleen big macs, witte bolletjes met chocopasta, marshmallows en cola goed voor hem zijn ... dan heeft hij ook leren 'f#cken'.)
wyoming schreef:qHier zijn we gek op melk en op kaas, yoghurt, vla, kwark en noem maar op, producten waar we dus ook die melk van die koe (schaap, geit) voor nodig hebben, toch voel ik mij geen kalfje of lammetje. Ik vind het gewoon lekker en mijn kinderen ook.