Zoals we allemaal weten zijn de kapsalons op dit moment natuurlijk gesloten
Nou was die 5 weken lockdown uit te zingen qua haardracht, maar mijn haar vertelt me dat de 'tijd voor de kapper' klok inmiddels behoorlijk tikt en nu met de verlenging van de lockdown zit dat er voorlopig even niet in. Ik heb lang blond haar in laagjes, dat inmiddels lekker begint te slierten en slap om mijn gezicht heen hangt. Als ik het in de krul draai komt het nog enigszins oké uit de verf, maar naast dat dat best even een werkje is, vind mijn haar dat op een gegeven moment ook niet meer zo grappig.Absoluut een first world problem dit, maar ik merk dat het mij mentaal goed doet om evengoed een beetje florissant voor de dag te komen. Zeker omdat ik voor mijn werk ook vaak moet beeldbellen en dan vind ik het wel fijn om er gewoon verzorgd uit te zien in plaats van Ma Flodder met een sliertengordijn.
Wellicht hebben jullie inmiddels lifehacks ondervonden voor jouw haartype en struggles waar je nu tegen aanloopt, die we met elkaar kunnen delen?

maar dat doe ik altijd onder de 10 graden. In huis los of rommelige knot
ben ooit begonnen met een hoge staart indoen en deze knippen (unicorn cut) dat is erg simpel en een makkelijk begin mocht je laagjes hebben en (half) lang haar. Inmiddels knip ik het wat uitgebreider. YouTube filmpjes zijn er altijd wel handig bij