Dit is 1,5 jaar geleden, met een halve staart in

Dit is ook 1,5 jaar geleden

Nou is ze in een fase waarbij ze het liefst haar haar los heeft, ze wil ook graag glad haar, maar ook niks meer van mij aannemen, want ik heb wel wat tips en ideetje maar ‘het is mijn haar dus!’

Momenteel is het dus elke dag zo. Ze heeft het vanmorgen netjes gekamt toen het droog was en twee dagen geleden gewassen. Een knipbeurt wil ze niet want ze wil het nog langer laten groeien, maar ik wil deze week wel even de puntjes doen.

Nu in plaats van mijn tips proberen, smeert ze soms stiekem mijn kokos haarolie op de bovenkant van haar haar

Heeft iemand tips qua producten om haar haar iets meer tot hun recht te laten komen als het los is? Vast wil ze het namelijk niet (ik mag het niet doen en zelf lukt het nog niet helemaal). Ze wast twee x per week met De Tuinen shampoo, we hebben ook wekelijks Weleda haver conditioner geprobeerd maar dat maakt niet echt verschil. De kokos haarolie heb ik ook een tijdje elke ochtend door de onderkant van haar haar geborsteld maar dat werkt ook niet echt.
Ik ben vooral bang dat als dit zo blijft (de laatste foto), ze straks misschien gepest gaat worden op school (als die weer open zijn). Daarnaast wil ik haar ook niet het idee geven dat ze niet mooi is als ze er niks aan doet, ze is namelijk altijd een prachtmeid. Ik weet dus even niet wat te doen, en niets doen is volgens mij ook niet handig.
Als iemand haartips in combinatie met opvoedtips heeft, graag