Meer HG’ers die na bevalling begonnen zijn met genieten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JoyceLa

Meer HG’ers die na bevalling begonnen zijn met genieten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-20 16:48

Hallo,
Na een pittige HG zwangerschap met meerdere ziekenhuis opnames ivm uitdroging en aan het eind nogal wat overnachtingen in het ziekenhuis kan ik met trots zeggen dat ik moeder ben geworden van mijn wolk van een dochter Joëlle <3

En zoals iedereen weet vergeet je alle ellende heel snel weer :D
Inmiddels is ze alweer drie weken oud.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zijn er nog meer HG’ers die nu na alle ellende ook eindelijk zijn begonnen met genieten na de geboorte van hun hummeltje?

Blue_Eyes

Re: Graag stel ik jullie mijn trots voor; dochtertje Joëlle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 16:52

Gefeliciteerd! Ik had bij mijn oudste ook wel extreem veel last van misselijkheid, maar gelukkig nog net geen HG. Ik hoefde ook niet opgenomen te worden.

Fijn dat je je nu beter voelt en wat een knap kindje <3

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 17:28

Wat is een HG zwangerschap? Als ik op de afkorting HG google krijg ik alleen de schoonmaakproducten van HG.

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 17:40

vilheide schreef:
Wat is een HG zwangerschap? Als ik op de afkorting HG google krijg ik alleen de schoonmaakproducten van HG.

Je bent niet de enige :+

Rox87

Re: Meer HG’ers die na bevalling begonnen zijn met genieten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 17:42

Ik had hetzelfde. Google leverde mij dit op.

“ Hyperemesis gravidarum: extreme misselijkheid”

Britt_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 17:43

Hyperemesis gravidarum = zwangerschapsbraken.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 17:43

HG staat voor hyperemesis gravidarum.

Bij sommige mensen is het zo erg dat ze niet eens hun drinken binnen kunnen houden en zelfs opgenomen moeten worden in het ziekenhuis

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 17:44

Dat weet toch iedereen? :D :D :D

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 17:46

Gefeliciteerd, en geweldige foto met die schapies!

Rox87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 17:48

Inderdaad, wat een snoepie en wat een schattige foto’s!

Fijn dat je nu kunt gaan genieten en je niet meer zo ziek bent.

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-20 18:25

Rox87 schreef:
Ik had hetzelfde. Google leverde mij dit op.

“ Hyperemesis gravidarum: extreme misselijkheid”

Inderdaad. De extreme misselijkheid is 1 van de meest bekende symptomen. En het veelvoudig braken, dag en nacht. Zo vaak dat je buik en keel er zeer van doen. Letterlijk niks binnenhouden inclusief drinken waardoor je dus ook vaak uitdroogt inderdaad. En als de medicatie helpt kan je alleen maar hele kleine beetjes eten of drinken. Het duurt vaak tot de helft van je zwangerschap of je hele zwangerschap. Waar de meeste vrouwen aankomen val je met HG juist af. De kleine in je buik pleegt roofbouw op jouw lijf. Gelukkig krijgt die over het algemeen alles binnen wat nodig is, helaas wel ten koste van jou.

In mijn geval zat ik dan ook vanaf week zes van mijn zwangerschap in de ziektewet en een week later volgde mijn eerste ziekenhuis opname omdat ik erg was uitgedroogd. Naast de fysieke ongemakken die het met zich meebrengt kan het ook mentaal op momenten heel zwaar zijn. Het is heel tegenstrijdig; Je bent blij dat je baby het goed doet, maar baalt dat je zelf fysiek nergens toe in staat bent en constant lamlendig voelt.

Dank jullie wel voor de reacties!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 18:31

Ik had dat ook maar moet zeggen dat ik die ellende nog steeds niet vergeten ben. Van sommige geuren moet ik nog steeds kotsen als ik ze ruik := en heb soms flashbacks van de nachtmerries die ik in mijn delirante periode had.

Mijn kinderen zijn inmiddels 1,5 en 4.

Mijn hele lijf was wel ontregeld na al dat gekots.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 18:56

Gefeliciteerd met je mooie dochter. Kan me voorstellen dat je nu pas echt weer kan genieten.

Vriendin van mij had het bij alle 3 haar zwangerschappen. Is regelmatig opgenomen geweest omdat ze uitgedroogd was. Lag hele dagen op een stille en donkere slaapkamer omdat ze niets kon verdragen. Het was echt heel heftig. Het heeft nog maanden geduurd voor ze weer een beetje de oude was. Ik heb daar echt onwijs veel respect voor.

Ze heeft haar verhaal deels hier opgeschreven: https://www.puurmama.com/geboortereport ... k-verhaal/

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-20 19:07

zonnebloem18 schreef:
Gefeliciteerd met je mooie dochter. Kan me voorstellen dat je nu pas echt weer kan genieten.

Vriendin van mij had het bij alle 3 haar zwangerschappen. Is regelmatig opgenomen geweest omdat ze uitgedroogd was. Lag hele dagen op een stille en donkere slaapkamer omdat ze niets kon verdragen. Het was echt heel heftig. Het heeft nog maanden geduurd voor ze weer een beetje de oude was. Ik heb daar echt onwijs veel respect voor.

Ze heeft haar verhaal deels hier opgeschreven: https://www.puurmama.com/geboortereport ... k-verhaal/

Dank je wel!

Dat is zeker heftig! Ik ben ingeknipt en dus gehecht. Doordat mijn lijf een achterstand heeft duurt het herstel wat langer. En ik ben er ook nog niet helemaal maar voel me ondanks de extreme vermoeidheid (die ik de hele zwangerschap al had en elke moeder net na bevalling heeft) toch stukken beter!

Ik ga haar verhaal lezen!

Verootje het laat inderdaad zijn sporen achter. Er zijn dingen waar ik ook nog steeds kotsmisselijk van wordt en hoogstwaarschijnlijk nooit meer hoef te eten of drinken. Maar het verschil met hoe tijdens de zwangerschap was, is zo inmens groot!

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 23:35

Gefeliciteerd met je mooie dochter.

Mijn zoons zijn nu 11 en 12 jaar en bij de eerste en tweede zwangerschap 6 of 7 keer in het ziekenhuis gelegen.
En bij de laatste keer de waarschuwing gekregen dat ik bij een volgende keer tot einde zwangerschap opgenomen zou worden. Tijdens de ziekenhuisopnames in prikkelarme kamers neer gezet.
Alleen mijn man mocht op visite komen, mijn schoonmoeder werd letterlijk de kamer uit gezet.
Ik heb vanaf dat moment dat ik 's nachts rond 4uur wakker wordt en dan 2 uur wakker lig.
En om dan in slaap te vallen en om dan om 7uur niet uit bed te kunnen komen.
Diverse dingen maken me nog steeds misselijk.

renate5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 12:48

Heel herkenbaar helaas! Ik zit nu ziek thuis met hg verschijnselen. Vanmorgen 6x overgegeven en ik weet even niet waar ik het zoeken moet Iemand tips? Medicatie heb ik al..

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-20 17:36

renate5 schreef:
Heel herkenbaar helaas! Ik zit nu ziek thuis met hg verschijnselen. Vanmorgen 6x overgegeven en ik weet even niet waar ik het zoeken moet Iemand tips? Medicatie heb ik al..

Welke medicatie gebruik je?
Vaak wordt Emesafene standaard gegeven maar die werken vaak niet. Je kan ook tijdelijk Pimperan vragen om de scherpe randjes af te halen. Dit is wel heftig spul en wordt vaak maar vijf dagen geadviseerd. Dit krijgen mensen ook tegen de misselijk tijdens een chemo kuur.

Ik heb tegen het uitdrogen van de gynaecoloog als advies gekregen om Aquarius Lemon te drinken. Veel topsporters drinken dit ook om het vocht tekort aan te vullen. Na vier keer uitgedroogd te zijn geweest heeft dit mij echt geholpen! Ik hield echt niks binnen maar dat gek genoeg wel.

Succes!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 17:51

Je kan idd om primperan vragen, je mag dat prima ook langer gebruiken dan 5 dagen. Je kan het ook combineren met emesafene.
Ik had emesafene, primperan en zofran/ondansetron. Had een soort schema dat ik elke 2/3 uur een pil had.
En zorgen dat je buik niet leeg is. Sowieso zorgt dat voor minder overgeven en als je moet overgeven is dat fijner met een volle buik dan met een lege.
Als je veel overgeeft, nooit aan gembercapsules beginnen, als je daarna moet overgeven ben je echt niet blij.

renate5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 19:00

Bedankt voor jullie tips! Eten lukt echt niet vandaag. Ik heb net een beetje kippenbouillon kunnen drinken. Ik heb inderdaad Emesafene gekregen. Dit leek de eerste dagen wel te werken, maar misschien helpt het minder goed bij langer gebruik? Aquarius Lemon zal ik even laten halen door mijn man. Bedankt voor de tip!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 19:10

Ook ik had hier enorm last van. Bij Levey en Stacey vanaf het moment van de bevruchting echt dag en nacht kotsmisselijk en bij beiden na de geboorte spontaan niet meer
misselijk :+

Ik had veel baat bij de sea bands, wellicht een optie?

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 00:24

Ik had heel erg veel baad bij een acupuncturist.
En ben op advies van de gynaecoloog cola gaan drinken.
Nadeel van de cola is wel dat ik er verslaafd aan ben geraakt.
Drink ik het een dag niet, snak ik er gewoon naar. En heb ik de volgende dag hoofdpijn.
En als ik het s avonds drink, dan slaap ik veel later dan normaal door de cafeïne.

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 00:31

Wat qua pillen bij mij helpt is Suprimal en is gewoon bij een Kruidvat/apotheek te krijgen. Meerdere pillen geprobeerd waaronder ook primperan maar Suprimal is voor mij het fijnste.

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 00:48

Ik doe even een korte zwaai en ga morgen alles even lezen :wave: . Ik ben vandaag 34+3 weken zwanger van ons tweede kindje en helaas is dit weer een HG-zwangerschap. Weet er alles van dus en kijk ernaar uit dat de misselijkheid stopt..

Enne, gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! <3 Mooi meisje, mooie naam!

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-20 01:45

Het jammere vind ik dat huisartsen nogal van mening schelen.Primperan kreeg ik niet standaard naast de Emesafene, pas na mijn eerste ziekenhuis opname door uitdroging kreeg ik het recept van het ziekenhuis mee. Daarna heb ik hem regelmatig herhaald maar elke keer voor 5 dagen omdat mijn huisarts bang was voor de gevolgen bij de baby.

Verloskundigen en gynaecologen ook trouwens. Ik heb de laatste twee maanden wekelijks een nacht per week in het ziekenhuis doorgebracht om te kunnen slapen. Ik was echt op maar kon niet slapen. Ik kreeg dan een cocktail van slaapmiddel en pijnstilling. Was goed spul! Was dan echt helemaal wappie en kon goed slapen. Mijn verloskundige was hier fel op tegen heeft ze meerdere keren aangegeven. Terwijl de gynaecoloog mij vertelde dat het geen kwaad kon voor de baby. Ik werd bij binnenkomst en de volgende dag voor vertrek een half uur aan CTG gelegd om haar extra te monitoren. Pas als ze goed had bewogen mocht ik naar huis. Alleen is morfine natuurlijk hartstikke verslavend dus mag je het niet te vaak gebruiken. Ik had echt alles wat kon al geprobeerd; van de homeopathische middelen van de Kruidvat tot de verschillende pammetjes (oxazepam, methapam) en pillen die vroeggeboorte tegen gaat en bij IVF behandelingen wordt gebruikt, van de huisarts en gynaecoloog. De cocktail van het ziekenhuis was het enige wat bij mij werkte, maar dat is bij iedereen anders.

Het is voor iedereen uitproberen wat het beste bij jou werkt.

Op Facebook is een groep waarbij je je vragen en frustraties kwijt kan. Het heeft mij veel geholpen.

Heel veel sterkte en succes dames. Het is een hel, ik weet het. Maar jullie kunnen het! En gelukkig gaat het over en houd je er iets heel moois aan over!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 06:43

Wat stom dat je huisarts niet meewerkte :(

Bij mij gingen al die medicatie via de gynaecoloog, deed de Ha niks mee. De gyn schreef steeds de recepten. De richtlijnen van de ha en gyn zijn anders. Ha mag bij zwangerschap bepaalde medicatie niet voorschrijven.