Crisis, WW en ook nog een paard!! Hoe dan??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarlonNaldo

Crisis, WW en ook nog een paard!! Hoe dan??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-20 22:05

Hallo lieve allemaal,

Ik wil even van me af typen want ik heb echt het dieptepunt bereikt vandaag! -O-

Een paar maanden geleden verloor ik mijn baan door het welbekende virus. Een leuke baan waar ik onwijs op m'n plek zat werd ineens thuis zitten zonder werk en dus in de ww.
Minder inkomsten, prima… voor heel even tenminste. _O-

Na een paar maanden druk solliciteren besloten om een opleiding tot buschauffeur te gaan volgen en ook direct het roer om te gooien qua gezondheid.
Ik heb wat blessures en ben hiermee naar de crossfitbox gegaan. Daarnaast ben ik begonnen met een gezondheidsreset en zo ondertussen al 19KG lichter. *\%/*

Afbeelding

Helaas kwam maandag avond het bericht dat de hele boel op slot gaat. En daarbij dus ook mijn opleiding. Dit betekend een uitstel van zeker 5 weken en dus ook 5 weken langer geen werk… Dit valt enorm zwaar.

Ik heb een onwijs lieve merrie waar in mijn hart heb verpand. Maar deze onwijs lieve merrie eet ook een deel van ons inkomen op zoals ik dat altijd zeg.

Nu heb ik vandaag de keuze gemaakt om te beginnen aan een plan B! Dit is niet in 2 dagen gerealiseerd, maar hier ga ik wel volle bak voor!! Financiële vrijheid creëren zodat me dit nooit nog een keer gebeurd!

Ik kan bijna niet geloven dat ik als enige in dit schuitje zit, en mijn vraag aan jullie is dus ook..
Hoe doen jullie dit? Hoe is dit voor jullie?

maralyn

Re: Crisis, WW en ook nog een paard!! Hoe dan??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 22:09

Ik zit niet in jouw schuitje, maar wil wél sturen... Kom op!!! Je kan dit!!!

Dikke knuffel!

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 22:28

Heb je een rijbewijs? Kun je niet voor de korte termijn pakketten gaan bezorgen?

gerlienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 22:43

Lopende band werk in een (vlees) fabriek? In mijn buurt zoeken zulke bedrijven altijd wel mensen.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 23:07

Knap dat je zoveel bent afgevallen. :) kun je niet tijdelijk in de productie aan het werk? Daar worden veel mensen in gezocht

ellentje0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 23:14

Respect dat je zoveel bent afgevallen! Knap hoor!
GGD zoekt ook mensen voor de test straat. Minimaal 24 uur. Misschien niet helemaal in jou richting maar wie weet kun je daar (tijdelijk) aan de slag?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 23:16

Lastig zeg!
Gelukkig is het maar voor vijf weken. Daarna kun je dus direct aan het werk? En krijg je nog ww tot die tijd? Hopelijk red je het dan door gewoon wat zuinig te leven.
Of bijvoorbeeld in je vrije tijd binnenkort eens wat opruimen thuis en wat spullen op marktplaats zetten, wie weet kun je daar nog wat mee verdienen, en je houdt er ook nog een opgeruimd huis aan over :D

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 23:18

Jasmijn159 schreef:
Heb je een rijbewijs? Kun je niet voor de korte termijn pakketten gaan bezorgen?

Dit kan helaas niet zomaar, dan wordt je een vervoerbedrijf en moet je een Niwo euro vergunning hebben en de eisen daarvoor zijn niet grappig als je in de ww zit.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 08:17

cissy schreef:
Jasmijn159 schreef:

Dit kan helaas niet zomaar, dan wordt je een vervoerbedrijf en moet je een Niwo euro vergunning hebben en de eisen daarvoor zijn niet grappig als je in de ww zit.

Hoezo? Ze kan toch gewoon solliciteren bij DHL/PostNL en concurrenten?

Je hoeft niet direct zzp'er te worden om pakketten te bezorgen.

Wij, DHL, staan trouwens te springen om mensen. Zo druk als het momenteel is is het nog nooit geweest.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 08:31

Ik zou inderdaad ook gaan kijken bij de post.
Ook in distributie centrums is het erg druk nu.

En de Corona lijn. Betaald niet ontzettend goed hoorde ik. Maar kun je vanuit huis doen.

Succes en sterkte.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 08:50

Het is echt bizar de omstandigheden met corona, als ik zie wat voor ongekend druk jaar wij hebben gehad, en aan de andere kant mensen die hun baan verliezen door corona.

Maar op dit moment is er best veel werk, alleen moet je dan niet kieskeurig zijn en het maar even doen met minder leuk werk tot je weer verder kan met je opleiding.
Heel veel succes

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 09:06

Froukje schreef:
Hoezo? Ze kan toch gewoon solliciteren bij DHL/PostNL en concurrenten?

Je hoeft niet direct zzp'er te worden om pakketten te bezorgen.

Wij, DHL, staan trouwens te springen om mensen. Zo druk als het momenteel is is het nog nooit geweest.

Klopt, ik kreeg echter de indruk dat het om zzp ging nav TS dr eigen bericht oa.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 09:23

Ik zou inderdaad ook zeggen pak wat je pakken kan! Alles is mooi meegenomen en ik denk dat de post en dergelijke die hier aangekaart worden zitten te springen om mensen!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 09:25

Idd de pakket en postbezorging, of werken in de kassen!
Nu met Corona komen ook zij veel mensen tekort omdat veel Polen etc niet beschikbaar zijn.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 10:04

Ik heb inderdaad al een paar ondernemers in onze vriendenkring gehoord die bovenstaande zijn gaan doen. Die willen graag hun personeel blijven behouden en hun zaak maar hebben geen mogelijkheid om dezelfde inkomsten te genereren als voorheen.

Zij, als eigenaren zitten dus vanaf vandaag in een PostNL bus en brengen pakketten rond en hun personeel is verantwoordelijk voor het bedrijf in de 'afhaaluren'.

Ik vind zulke dingen echt top!

00000000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 10:08

cissy schreef:
Jasmijn159 schreef:

Ik heb die vergunning en daar zorgt het post bedrijf voor, hoef je geen moeite voor te doen hoor.
Bij PostNL zijn ze dringend op zoek naar mensen

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 10:10

Bij de teststraat van de GGD schijnt het wel redelijk verdienen te zijn. Ze zoeken behoorlijk wat mensen en je wordt door hun opgeleid.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 15:30

Aah, en die gezondheidsreset verkopen is dan het idee voor financiële vrijheid ofzo?

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 15:35

Hier staan ze bij TWB e.d. te springen om mensen voor hulp in de huishouding. Ik was ook dringend op zoek naar inkomsten en heb online gesolliciteerd bij TWB, maar je hebt veel thuiszorgorganisaties. Tussen het moment van solliciteren en mijn eerste werkdag zat 2 weken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 15:45

sta je op een stal? kun je mogelijk wat werken om het stalgeld te verlagen

de teststraten van de GGD, zoeken veel mensen,

MarlonNaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-20 17:37

Hoi allemaal, bedankt voor het massaal reageren!!

@Maralyn: Dankjewel voor de opbeurende woorden!

@Jasmijn: Ik heb inderdaad een rijbewijs. Helaas is het niet zo makkelijk om tijdelijk pakketten te bezorgen. Mn vent is zelf pakketbezorger bij Post NL en je word ingewerkt en daarna moet je een examen doen. En hier gaan ze niet in investeren voor zon korte periode. Komt nog bij dat ik niet zo lang kan staan en lopen.. Dus onwijs bedankt voor het meedenken, maar dit is voor mij geen oplossing. Mede hierom ben ik druk bezig met een Plan B die voor iedereen super haalbaar is, helemaal ik deze tijd!

@Gerlienke: Kan dit zittend?

@OleJon: Dankjewel! Er ging een wereld voor me open :D Ik zie dit altijd voor me als een staande functie.. Of heb ik dit mis?

@Ellentje0: Dankjewel!! De GGD teststraat vacatures staat dat je lang moet kunnen staan.. en dat kan ik helaas niet.

@8nnemiek: Hmm, ik ben dus bang dat het langer is dan 5 weken. Zit zo ondertussen al 5 maanden thuis en dat doet alles niet ten goede. Na die 5 weken moet ik mn opleiding nog afmaken en dan maar hopen dat het OV niet compleet op zn gat ligt -O- Dus zekerheid op een baan is onwijs aan het afnemen. Vandaar dat ik als backup alvast ben gestart met plan B..

Spullen opruimen en te koop zetten heb ik al gedaan. We hebben zelfs de trailer al verkocht ;(

@Daantjuhh: De Coronalijn? Daar ga ik even naar kijken. Die had ik nog niet voorbij zien komen. Tnx!

@AmyJamess: Het is inderdaad heel raar. De ene branche loopt over en de andere sluit compleet.. Ik pak op dit moment alles aan, ik moet het echter lichamelijk wel kunnen..

@Matheno: Ik verkoop niks hoor. Dat zou betekenen dat ik iets moet inkopen en daar heb ik geen geld voor.

@Vayo: Wat onwijs fijn dat je zo snel iets hebt gevonden. Waar staat TWB voor?

@MCE: Bedoel je werken op de stal zelf?

Mochten mensen vragen hebben over mn prive situatie dan mag dat altijd over de Pb.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 17:50

Dat is de naam van de thuiszorgorganisatie waar ik werk. Maar overal hebben ze thuiszorgorganisaties. Als je googled op je woonplaats icm thuiszorg kom je vast al iets tegen!

Ik doe dit nu 11 weken. Misschien niet altijd het leukste werk (schoonmaken), maar het is dankbaar en helemaal in deze tijd. Mensen zijn soms erg eenzaam, deze periode hakt er bij veel van hen in. Ik vind het in dat opzicht soms ook wel zwaar, omdat ik naast ouderen (o.a. met dementie) ook cliënten heb met zware psychische problemen of verslavingsproblematiek. De mensen waar ik kom zijn vaak enorm blij met een praatje ... vaak daar nog dankbaarder voor dan de hulp in de huishouding. Je hebt ook een soort maatschappelijke functie. Ik moet ook wel eens aan de bel trekken als het met een cliënt niet goed gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 17:51

dat bedoel ik inderdaad, maar weet niet of je in pension,

MarlonNaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-20 17:54

@Vayo: Als ik het lichamelijk aan had gekund was ik het gaan doen. Klinkt als onwijs dankbaar werk!

gerlienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 19:06

Het ligt aan de fabriek of het staand is, voedsel aan de lopende band is vaak staan.
Als je bij een uitzendbureau om zittend werk vraagt is er vaak wel iets mogelijk. Ik heb meerdere productie baantjes gehad die zittend waren. Via tempo team/randstad. :)