Het grote Ik haat ongesteld-zijn-topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mazida

Het grote Ik haat ongesteld-zijn-topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-20 23:12

Baaaaaaaaaaaaaaaaaaah, het is weer het feestelijke begin van een nieuwe cyclus. Buikkrampen, pijn in de onderrug, hoofdpijn en me de hele dag al verschrikkelijk voelen. Het liefst wil ik de hele dag huilen... Zodra ik ongesteld word, huil ik overal om: om Thomas die bewusteloos neervalt in The Bold & The Beautiful, het prachtige fluiten van een vogeltje in de tuin, de hond die zijn kop op mijn schoot legt ;( . Als ik ongesteld ben, word ik zo sentimenteel als een weekdier.

En dan de Rode Zee! Ik houd niet van tampons en niet van maandverband, maar ja, je moet toch kiezen tussen die twee :') . En dan heel de dag weer opletten dat je niet door lekt, ik haat het! En dan ben ik ook nog altijd een volle week ongesteld |(

En het ergste moet nog komen, als ik weer emotioneel ben vanwege iets kleins of boos omdat hij de was nog niet heeft gedaan, vraagt mijn vriend: Ben je weer ongesteld? -:(- . Ik haat die vraag! Ja, ik ben ongesteld, maar zeg dat gewoon niet, het is al erg genoeg -:(-

Mo_86

Re: Het grote Ik haat ongesteld-zijn-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 23:22

Girl, I feel you! Hier zijnde dagen voorafgaand aan de feestweek het ergst, labiel als de pest, pijnlijke voorgevel, half depressief. En moé! Het pms monster. Elke maand is het een ellende. En tegen hormonen kan ik niet, verschillende geprobeerd maar werd van alles zo ongeveer suïcidaal. Pms 20.0. Totaal nutteloos is het he! In mijn geval op echt alle fronten, want bewust kindles. Of kindvrij, hoe je het wilt noemen. En dan die eerste dag, krampen! Nu al zin in dit weekend. Heerlijk dit topic, even lekker het hart luchten!

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-20 23:27

O ja, die zere borsten was ik nog vergeten te noemen :Y)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 23:37

Jaaahhh. Ik haat het ook.

Buikpijn. Benen als elastiekjes.
Bah.

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 23:41

Oh ook een leuke: opblazen als een obese ballon. Lees: vocht vasthouden. Om vervolgens twee dagen voor aanvang weer leeg te lopen, kan dan bijna gewoon blijven zitten de hele dag. Doet ook weinig goeds voor de aanblik in de spiegel en daarmee samenhangend zelfbeeld, zeker in combinatie met de hormonen. En ik kan best aardig koken, maar verkl**t drie dagen per maand al m’n gerechten.

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-20 23:44

Ik zie altijd de eerste dagen van mijn menstruatie lijkbleek. Kan die vragen of alles goed met me gaat al niet meer uitstaan %) .

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-20 23:45

En nu moet ik alweer huilen ;( . Ik voel me onbegrepen en alleen ;( (en dat is standaard als ik ongesteld ben, daarna ben ik weer mezelf O:) )

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 23:59

Lang leve menstruatiecups. Ik hou ook niet van tampons en nog minder van maandverband, maar die cups vind ik echt een uitvinding. Heb daarnaast ook het idee dat ik sinds ik die gebruik minder last heb van krampen en ander ongemak en ervaar in zijn algemeenheid veel minder last van mijn ongesteldheid. Heb met perioden nog steeds wel veel krampen hoor want heb een hoge verdenking adenomyose dus zo nu en dan heb ik een cyclus waarbij ik compleet door de grond ga. Maar ik ervaar ongesteld zijn nu minder vervelend in vergelijking met de periode dat ik nog wel tampons etc gebruikte... :=

Alleen die moodswings en die onderhuidse ontstekingen mogen wat mij betreft wel foetsie -O-

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 00:03

Herkenbaar...
Ik heb relatief weinig pijnklachten. Maar ik menstrueer zo zwaar dat ik met tampons en maandverband in de nacht om de 3uur m’n wekker moet zetten om te verschonen. Het loopt er soms gewoon in straaltje uit :x Kan de eerste 3/4dagen eigenlijk niet lang van huis. Paardrijden al helemaal niet.
Ik heb hierom een mirena spiraal laten plaatsen. Ik was er klaar mee.

Overigens werd het bij mij na ieder kind erger. Voor m’n eerste zwangerschap had ik een hele normale menstruatie. Nu na 3 kinderen een absurde.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 00:33

Als ik jullie verhalen lees mag ik eigenlijk niet klagen, maar toch... O:) Ik vind het ook verschrikkelijk. Maandverbanden vind ik niet fijn omdat je het er na het naar de wc gaan meteen weer uit voelt lopen :+ . En tampons heb ik toch altijd het gevoel dat ie niet goed zit ofzo. Om nog maar te zwijgen over die vreselijke buikpijn en de gevoelige borsten. Maar zoals ik zei, met maar 5 dagen en niet zo'n heftige menstruatie mag ik niet klagen...

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 00:40

Ik haaaat het ook, voornamelijk omdat de migraine dan zo erg is dat de medicatie (triptanen) niet goed werken en ik me ziek moet melden.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 00:42

Ohjjaaaa, mede lot genoten.... Ik laat er dinsdag een spiraal in knallen en hopelijk word het dan allemaal beter. Moet het dus nu ook worden :+

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 00:47

Blegh herkenbaar. Ik neem mn pil voor de verandering eens door en sla een over, hierna wil ik spiraal proberen. Ik zit helemaal in de knoop met hormonen. Neem ik geen pil dan ga ik zo n beetje dood van de pijn (iets met endometriose), neem ik wel een pil, dan minimaal een of 2 rondes migraine, waardoor alles van slag raakt, misselijk als geen ander en gewoon niet meer functioneren. En inderdaad na kind werd het een groot feest. Dus nu endometriose weer rustig gemaakt en hopen dat er straks een spiraal in kan waar ik wel op functioneer. :\

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 00:49

Oooooh echt topic voor mij...
Ik leef de 1ste 2 dagen echt op paracetamol, en daarna gaat het wel weer...
Maar pfff.... Ik snap wat mannen voelen als zij de griep hebben.

Gelukkig op een na laatste dag *\o/*

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 00:51

Ik haat het zo erg, dat ik gewoon de pil doorslik. Nu ipv 12x per jaar dat gedoe, nog maar een keer of 3 a 4.

Zoveel "last" heb ik niet vergeleken met jullie, op de 1e dag wat krampen, die zich prima met een paracetamol laten dimmen en verder 4 dagen flink ongesteld.

Maar heb er gewoon een godsgruwelijk hekel aan.

Killed

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 00:51

Daarom neem ik de pil steeds door, kan volgens mijn gynaecoloog geen kwaad.
Een paar keer per jaar laat ik het toch doorkomen omdat ik heel soms toch bloedingen krijg. Die paar keer vind ik al verschrikkelijk

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 00:54

En dan perongeluk met je bovenlijf (lees: borsten) tegen een deur oid aanlopen. Autsch.

justmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 01:02

Ughhh zooo herkenbaar!! Ben tot mijn 15e maandelijks ziek geweest (lees, bijna 40gr koorts) en enorme krampen, vreselijk was dat. Gelukkig blijft mijn humeur hetzelfde, alleen de chocola en vreetbuien zijn wat erger. _O-

Sinds mijn 16e aan de pil en slik ik op advies van de huisarts 3 maand door.. naar man man man de laatste tijd. |o
Kreeg lichamelijk altijd wel een seintje als het eraan kwam, maar stond laatst met een vriendin ergens en zonder enige aankondiging :') . Mocht flink hard naar huis rijden..

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 01:33

Killed schreef:
Daarom neem ik de pil steeds door, kan volgens mijn gynaecoloog geen kwaad.
Een paar keer per jaar laat ik het toch doorkomen omdat ik heel soms toch bloedingen krijg. Die paar keer vind ik al verschrikkelijk

Kan ook zeker geen kwaad.

Maar de pil op mijn leeftijd met een zittend beroep kan wel kwaad.
Ik heb hem zelf ook 20 jaar geslikt en altijd 5 maanden achter elkaar. Heerlijk.
Helaas nu geen pil meer voor mij

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 02:12

Lang leve teunisbloemolie en magnesium! Sinds ik dat de twee weken voor mijn menstruatie slik, heb ik zo goed als geen buikpijn meer :D Voor die tijd ging ik door de grond van de pijn. Alleen aleve feminax hielp wat als ik geluk had. Nu heb ik geen pijnstillers meer nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 02:33

Sinds ik een koperspiraal heb vind ik het totaal geen ramp meer. Voel het aankomen. Eventjes paar keer wat kramp en verder niets. Voorheen had ik echt last van hormoonschommeling enzo tot depressief aan toe

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 08:19

Ik slik de pil door. Geen bloedgedoe. Ik was ook echt klaar met de pijn, het smerige gevoel en het misselijk voelen.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 08:23

Wat ik vooral merk is dat ik slapper benen heb. Vooral met autorijden voelt dit niet fijn.

In mag helemaal niet klagen vergeleken bij jullie klachten en heftigheid. Ik ben met 1,5 dag ongesteld en super licht. Ben nog nooit doorgelekt oid. Ik merk het altijd op tijd, gebruik de kleinste tampons en ben niet aan de pil, nooit geweest ook.

Wat moet het voor de mensen die zo lang ongesteld zijn en zo heftig dan een belemmering zijn. Toen ik jonger wad vond ik menstruatie ook verschrikkelijk, maar ik weet nu hoeveel erger het kan.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 08:36

Vroeger had ik er veel meer last van. Echt buikpijn en veel meer bloedverlies. Nu heb ik er echt amper nog last van. Misschien is dat omdat ik ouder word ofzo? Merk er nu weinig van en weinig bloedverlies. Ik doe nu ook 2 maanden doorslikken en dan stoppen dus ben ook minder vaak ongesteld. Vind het wel prima zo.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 09:12

Verschrikkelijk vind ik het. Klachten beginnen een week van tevoren al. Knallende koppijn, moe, onrustige/pijnlijke benen en emotioneel.

En dan tijdens het hele feest houden de buikpijn en rugpijn nog lekker even aan. :roll:

Helaas is de pil geen optie voor mij. :n