Hoofdpijn gaat niet weg

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fearn

Hoofdpijn gaat niet weg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-20 15:46

Hallo,

Ik heb een afspraak gepland met de huisarts, maar dit duurt nog een week (omdat het zo druk is) dus ik hoop in tussentijd wat tips te vinden.

Ik heb nu al bijna een week lang non-stop hoofdpijn. Het gaat niet weg door rust nemen, door beweging, door medicatie, en ook na een nacht goed slapen is het er nog.

Soms is het aan de voorkant maar ook achter en ik voel soms druk achter mijn oren. De HA vermoedt misschien oren die dicht zitten?

Heeft iemand ervaring met soortgelijke symptomen? Of tips wat ik kan doen om het iets te verminderen? (Zodat ik de komende week een beetje door kan komen..)

Alvast bedankt :)

tamary

Re: Hoofdpijn gaat niet weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 15:52

Drink je genoeg?

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 15:53

Helaas herkenbaar. Verschillende dingen komen bij me op:
- Corona begon bij mij met forse hoofdpijn (gevolgd door spierpijn en lichte keelpijn)
- Hormonale hoofdpijn
- Onvoldoende drinken
- Veel in de kou geweest
- Vastzitten van je schouders/nek: druk zelf langs je schouderbladen, je spieren over je schouder naar je oren of in je nek/tegen je schedelrand aan of laat iemand dat doen. Als je hoofdpijn drukkender voelt, is de kans groot dat daar ergens spanning en/of beknelling zit.

Als het dat laatste is, heb ik wel wat tips voor je!

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 15:54

Jeetje wat vervelend. Ik kan echt niet functioneren met hoofdpijn. Heb je ook al een coronatest gedaan? Een kennis van mij heeft ook erg veel last van hoofdpijn gehad toen hij corona had. Wat voor medicatie slik je op het moment en hoeveel?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 15:54

Herkenbaar, hier is de oplossing: naar de osteopaat!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 15:55

Brr, hoofdpijn, vreselijk vind ik dat..
Heb je een bril, of een bril nodig misschien? Moet je soms met je ogen knijpen als je tv kijkt of iets wil lezen?
Is er genoeg ventilatie in huis? Bij mij scheelt het soms als ik de raam 's nachts op een kiertje open laat.
Ben je wat verkouden, neus die dicht zit?
Heb je stress gehad?
Hoofdpijn kan er ook voor zorgen dat je je nekspieren niet goed kan ontspannen, wat dan weer de hoofdpijn verergert. Een fysiotherapeut zou misschien kunnen helpen.

Als de huisarts je oren wil uitspuiten; druppel van tevoren dan een paar dagen met olijfolie. Dan komt het oorsmeer er veel makkelijker uit.

Ik hoop dat je er snel vanaf bent.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 16:00

Misschien heb je Corona?

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 16:02

Heb je ook veel last van stress?

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 16:13

Daar kan je ook flink hoofdpijn van krijgen. :(

Wel lastig hoor. Er kunnen zoveel oorzaken zitten aan hoofdpijn. Ik hoop voor je dat je huisarts erachter kan komen waar het precies door komt :)

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-20 16:15

Oh misschien ook wel goed om te zeggen, ik heb regelmatig dat mijn hoofd een beetje "doof" aanvoelt (net als wanneer je voet slaapt ofzo) wanneer ik heb gelegen en opsta, ditzelfde gebeurt ook als ik mijn achterhoofd of nekspieren aanraak.

Soms ben ik er ook niet helemaal bij, dan kan ik me nergens op focussen..

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-20 16:16

Maureen95 schreef:
Daar kan je ook flink hoofdpijn van krijgen. :(

Wel lastig hoor. Er kunnen zoveel oorzaken zitten aan hoofdpijn. Ik hoop voor je dat je huisarts erachter kan komen waar het precies door komt :)

Ja inderdaad :( zo lastig om te zeggen. En het heeft invloed op alles wat je doet, concentratie is gewoon veel minder..

Ik hoop het ook! Hoop zeker niet op corona..

In ieder geval bedankt voor de reacties alvast.. :)

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 16:17

Wat vervelend voor je!
Je huisarts heeft niet geadviseerd eerst een corona test te doen? Er zijn meer mensen met alleen het symptoom hevige hoofdpijn namelijk.

Mocht het toch komen van spieren die vast zitten dan kan je je aanraden om Voltaren te smeren. Dat helpt bij mij heel goed als ik hoofdpijn heb door spieren die vast zitten.
Als ik het niet meer weggesmeerd krijg ga ik naar een manueel therapeut. Daarna blijft het zeker een paar maanden weg.
Nu heb ik de laatste maand geen last meer gehad van hoofdpijn. Ik denk dat het komt doordat ik nu iedere ochtend 5 km wandel voor ik thuis ga werken. Dan ontspannen mijn schouders en nek helemaal.

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 16:27

Gatver, wat vervelend! Maar heel herkenbaar helaas. Bij mij is dit ook vaak een week non-stop als ik stopweek heb van de pil.
Als het vanuit je nek komt kun je misschien een afspraak maken met de fysio, en in de tussentijd biofreeze smeren, helpt bij mij heel goed :j
Bij mij helpt Excedrin vaak ook! maar niet altijd :Y)

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-20 16:30

Sure_lee schreef:
Wat vervelend voor je!
Je huisarts heeft niet geadviseerd eerst een corona test te doen? Er zijn meer mensen met alleen het symptoom hevige hoofdpijn namelijk.

Mocht het toch komen van spieren die vast zitten dan kan je je aanraden om Voltaren te smeren. Dat helpt bij mij heel goed als ik hoofdpijn heb door spieren die vast zitten.
Als ik het niet meer weggesmeerd krijg ga ik naar een manueel therapeut. Daarna blijft het zeker een paar maanden weg.
Nu heb ik de laatste maand geen last meer gehad van hoofdpijn. Ik denk dat het komt doordat ik nu iedere ochtend 5 km wandel voor ik thuis ga werken. Dan ontspannen mijn schouders en nek helemaal.

Nee, HA assistente heeft niks over corona gezegd. Ik twijfel nu toch wel. Als het blijft aanhouden ga ik misschien toch even een test doen.

Het is niet het eerste waar ik aan dacht omdat ik sowieso heel snel hoofdpijn of migraine heb, maar deze hoofdpijn is wel veel langduriger en voelt ook anders dan normaal.

Ik denk dat spieren wel een rol spelen ja. Ik zal eens kijken voor die gel!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 16:38

Ik heb chronisch hoofdpijn. Komt bij mij vanuit mijn nek/schouders en dat komt weer vanuit mijn rug. Dus bij mij allemaal wel verklaarbaar. Wordt ook wel erger door stress of als het weer de tijd van de maand is. Voor dat alles is mijn chiropractor mijn redding.

Wat mij helpt is warme douche. Massage, ook gezichtsmassage is fijn, zeker als er wat stress achter zit. Een fijne olie (pepermunt olie is heerlijk!) of een ander smeerseltje wat je fijn vindt. En inderdaad, genoeg drinken en probeer je rust te pakken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 16:43

Ander hoofdkussen proberen?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 16:47

Ik heb ook enorme hoofdpijn gehad van mijn bril. Als je toevallig langs de opticien komt binnenkort, loop eens binnen en vraag of je bril nog goed staat. Dat was dus echt door de druk van de bril op mijn neus die op een bepaalde zenuw drukte ofzo.

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 17:02

bigone schreef:
Ander hoofdkussen proberen?

Dat is ook een goede tip! Heeft bij mij ook veel verschil gemaakt :j

Emj_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 17:03

Wat bedoel je met doof voelen? Tintelend? Ik heb wel eens een flink probleem met mijn holtes gehad wat en heel veel hoofdpijn gaf en lam gezicht (alsof je naar de tandarts bent geweest). Mijn huisarts was blij dat ik was gekomen. Is bij mij gelukkig grotendeels over gegaan na behandeling. Een week lang hoofdpijn is niet normaal, krijg je het eronder met pijnstillers?

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 17:08

Ben je al bij een fysiotherapeut geweest?
Die kan dan misschien al uitsluiten of het een zenuw/spierprobleem is, of misschien heb je een verkeerde houding.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-20 17:08

Emj_23 schreef:
Wat bedoel je met doof voelen? Tintelend? Ik heb wel eens een flink probleem met mijn holtes gehad wat en heel veel hoofdpijn gaf en lam gezicht (alsof je naar de tandarts bent geweest). Mijn huisarts was blij dat ik was gekomen. Is bij mij gelukkig grotendeels over gegaan na behandeling. Een week lang hoofdpijn is niet normaal, krijg je het eronder met pijnstillers?

Ik vind het lastig te omschrijven verder.. wel een beetje tintelend ja. Echt vooral achter mijn oren ook

Alleen hele sterke migraine medicatie helpt (sumatriptan), voor een paar uurtjes, daarna komt het weer opzetten. Paracetamol, ibuprofen, excedrin werkt allemaal niet.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 17:10

Kan van alles zijn, fysio of chiropractor kan ook goed werken. Misschien reageer je op voeding, of zitten je spieren vast.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-20 17:11

Bedankt voor alle reacties, ik lees het wel allemaal maar het is wat veel om op alles te reageren :)

Wat wel goed is om nog te vermelden dat dit echt van de één op de andere dag is begonnen, ik werd er afgelopen zondag ochtend mee wakker en sindsdien is het niet meer gestopt. In tussentijd geen gekke dingen gedaan, of gewisseld van hoofdkussen etc.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 17:20

IsaCalixa schreef:
Bedankt voor alle reacties, ik lees het wel allemaal maar het is wat veel om op alles te reageren :)

Wat wel goed is om nog te vermelden dat dit echt van de één op de andere dag is begonnen, ik werd er afgelopen zondag ochtend mee wakker en sindsdien is het niet meer gestopt. In tussentijd geen gekke dingen gedaan, of gewisseld van hoofdkussen etc.

Hm..

Geen duizeligheid, of ongevoeligheid in het gezicht?
Geen piep in de oren?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 17:23

Als je bukt wat voel je dan?