Vandaag had ik de controle afspraak, weer nieuwe foto's gemaakt en gesprek met de traumachirurg.
Het is "mooi" recht doormidden gebroken. Maar wel verschoven ten opzichte van elkaar.
Hij liet aan mij de keuze of ik het wil laten opereren of wil afwachten of het zo geneest.
Zoals de chirurg zegt, het kan beiden even succesvol zijn. Maar ook met een operatie kan het zijn dan het niet goed vast groeit als je de pech hebt dat je lichaam het plaatje en de schroeven af wil stoten. Die kans is echter erg klein, net als dat het zonder operatie niet vast zou groeien..
Ben er nog niet overuit..
Opereren:
Risico op infectie, en zenuwbeschadiging.
Litteken en na een paar maanden opnieuw onder t mes om t plaatje te verwijderen.
Volledige narcose
Sleutelbeen staat wel weer netjes recht en mag iets eerder belasten.
Niet opereren.
Kleine kans dat t niet aan elkaar groeit, dan zou ik over 3 weken alsnog onder t mes moeten.
Houd er een bobbeltje en wat kortere schouder aan over.
Het kan wat langer gaan duren voor alles weer goed belastbaar is.
Zo'n operatie lijkt mij persoonlijk helemaal niks, ben dan ook nog nooit geopereerd geweest dus geen idee hoe ik op een narcose ga reageren. Vind t iig een doodeng idee.
Ben benieuwd naar jullie mening en ervaringen.
Foto is de rontgenfoto van vandaag. Die van vorige week heb ik niet, maar toen stond t nog veel verder uit elkaar, dus het is al wel bijgetrokken.