Last van hevige haaruitval.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

Last van hevige haaruitval.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-20 12:38

Hoi bokkers,

Sinds ongeveer juni/juli heb ik echt gigantisch last van haaruitval, tenminste voor mijn doen is het hevig. Ik heb wel eens vaker last van haaruitval maar dit komt door het seizoen en duurt hooguit een week of 2. Deze haaruitval houd veel langer stand en is behoorlijk hevig!

Als ik onder de douche sta en ik was de conditioner uit dan heb ik echt mijn hele handen vol met haar. Als ik vervolgens mijn haar ga föhnen en ik doe er een crème in heb ik weer behoorlijk wat haar in mijn handen, hier heb ik ook een foto van zodat jullie een idee hebben van hoeveel het is.

Gek genoeg heb ik ondanks mijn haaruitval niet echt het idee dat ik een zielig bosje haar heb. Ik heb zelf al een tijdje geprobeerd te wassen met Alpecin dit werkt niet maar omdat mijn haar er wel mooier door zit blijf ik deze shampoo wel gebruiken. Ook slik ik nu zo'n 2 weken 2 Biotine pilletjes per dag, hier merk ik ook geen positief effect van.

Ik ben 1.5 jaar gestopt met hormonen omdat ik die troep niet in mijn lijf wil hebben. Nu hoorde ik wel vaker dat je hier haaruitval van zou kunnen krijgen. Maar gezien dit voor mij al 1.5 jaar geleden is denk ik zelf niet dat het er wat mee te maken heeft. Daarnaast ben ik mijn haar aan het laten groeien, ik ben van extreem kort haar nu net een paar centimeter onder de oorlel gegaan en het is de bedoeling dat het tot de schouders gaat komen.

Ik ga liever niet naar de huisarts ivm corona en de kapper heeft ook geen idee hoe het komt.

Afbeelding

SharonIndezz

Re: Last van hevige haaruitval.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 12:41

Afgaande op de foto vind ik het meevallen.... ik verlies veel meer haar, maar bij twijfel gewoon ff huisarts bellen

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 12:43

SharonIndezz schreef:
Afgaande op de foto vind ik het meevallen.... ik verlies veel meer haar, maar bij twijfel gewoon ff huisarts bellen

Inderdaad stelde ik me bij je verhaal iets heel anders voor!

Ygritte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 12:47

Misschien is het toch verstandig naar de dokter te gaan, of in elk geval de dokter te bellen.

Kan het zijn dat je (vitamine) tekorten hebt in je voeding? Ik heb een zwaar B12 tekort gehad en toen had ik ook last van haaruitval, en kende ook mensen die zelfs kale plekken kregen van een zelfde soort vitamine tekort. Toen ik vitamines kreeg om dit tekort tegen te gaan ging dit weg. Andere vitamine en voedingstekorten kunnen ook een oorzaak zijn van haaruitval. Misschien heb je ook andere symptomen, zoals je moe of energieloos voelen? Of heb je veel stress?

Maar ik zou toch echt naar de dokter gaan, het kan een boel dingen zijn (ook helemaal niks) maar dat wil je denk ik wel graag uitgezocht hebben. Met een masker op naar de huisarts voor een bloedtest is niet zo'n groot risico als bijv. naar een drukke winkel gaan.

En inderdaad, zoals mijn voorgangers zeiden, op de foto ziet het er nog niet zo dramatisch uit. Maar als je het gevoel hebt dat het niet goed is: bel de huisarts en leg het uit, ook dat je liever niet langs de huisarts gaat. Er zijn oplossingen te bedenken, zoals een video consult bijvoorbeeld.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 12:48

Afgaande op de foto is mijn reactie: is dat alles? Dat valt echt nog reuze mee hoor! :) Ik verlies meer haar als ik gedoucht heb.

En als je twijfelt inderdaad de huisarts bellen en vragen om een telefonisch consult? Misschien kan je foto's opsturen naar de huisarts, zodat hij/zij ook een beeld heeft.

Flower033

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 12:48

Oh, dat heb ik ook. En in het voorjaar nog erger. Dit lijkt mij redelijk normaal. Zeker als je veel haar hebt.
Als je heel kort haar hebt, valt het minder op dat er haar uitvalt. Kort haar valt er uit zonder dat je het ziet. Langer haar blijft hangen in de rest van je haar. Als je het dan kamt of wast, lijkt het of het er ineen allemaal uitvalt.

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 12:49

Ik vind het op basis van de foto erg mee vallen! Heb dit ook (meer dan) dagelijks in mijn spoelbak/douche liggen :P Zou me niet teveel zorgen maken, vooral omdat je zegt dat je geen zielig bosje haar krijgt. Maar als je je echt zorgen maakt kun je altijd de huisarts bellen! Veel dingen worden ook telefonisch opgelost, dan hoef je er niet eens heen :)

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-20 12:52

Nou ik ben heel blij dat jullie het mee vinden vallen dat stelt me al wat gerust. De haren op de foto is na het inbrengen van een leave in crème. Als ik aan het douchen ben verlies ik echt veel meer haar, daar kan ik alleen geen foto van maken helaas. :+

Voor mijn gevoel is het in elk geval heel veel, maar misschien komt het dan toch omdat het nu meer opvalt. :D

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 12:55

Dat is mijn inziens niet veel haar. Je wil niet weten wat voor bossen er bij mij loskomen :')

Zolang je niet merkt dat je haar(dichtheid) echt dunner wordt zou ik me geen zorgen maken.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 12:59

Petrichor schreef:
Nou ik ben heel blij dat jullie het mee vinden vallen dat stelt me al wat gerust. De haren op de foto is na het inbrengen van een leave in crème. Als ik aan het douchen ben verlies ik echt veel meer haar, daar kan ik alleen geen foto van maken helaas. :+

Voor mijn gevoel is het in elk geval heel veel, maar misschien komt het dan toch omdat het nu meer opvalt. :D

Bij mij zit het doucheputje ook altijd vol. En hoe vetter het haar, hoe meer je verliest.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 13:00

Hier ook iemand die niet schrikt van het plukje haar op de foto, ik haal er wel 3x zoveel uit als ik even een cremepje in m'n haar smeer := Al is mijn haar wel een heel stuk langer dan dat van jou.

Heb je helemaal niet het idee dat je haar op enige manier dunner aan het worden is?
Verder zeg je dus dat je je haar laat groeien op het moment, het kan ook zijn dat het haarverlies je nu ineens gaat opvallen omdat je haar ook langer aan het worden is.

Qua voedingspatroon of medicatie ben je ook niet veranderd?

Als je het gevoel hebt dat het niet goed zit, gewoon de HA bellen. Telefonisch consult of e-consult zijn vaak ook een optie tegenwoordig en helemaal coronaproof :D

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 13:10

Kan door het weer komen ook :D
Ik vind je foto iig reuze meevallen!
Heb dit ook dagelijks en soms nog wel dubbel zoveel.

Bij twijfel kun je altijd naar de ha gaan. De mijne raadde mij toen vitamine B forte aan. Heeft toen voor mijn gevoel wel iets geholpen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 13:12

welke leave in gebruik je?
soms kan het daar ook nog van komen
en het was toch zo dat verlies 50 tot een 100 haren per dag normaal is? en langer haar valt meer op dan korte haren.
en voor haargroei zou ik eerder kijken naar vitamine B :j

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 15:46

Heb je je haar vaak vast? Als dat het geval is lijkt het ook meer uit te vallen dan wanneer je het vooral los draagt. Tenminste bij mij is dat wel zo.

En ook ik vind de hoeveelheid zo wel meevallen vanaf de foto ;)

Wiske2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 15:52

Hou oud ben je? Je mag ook via pb reageren.
Ik heb wel een idee wat het ook kan zijn.
Heb je nog andere klachten?

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 19:03

Naast de verandering in hormonen is er nog meer veranderd? Ben je anders gaan eten bijvoorbeeld?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 19:32

Kan van alles zijn van een schildklier probleem tot een vitamine tekort zoals d of b. Slik je vitamines?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-20 19:45

Ik gebruik de Leave in van Loving Blends, maar die gebruik ik sinds kort dus dat heeft niks met haaruitval te maken.

Ik ben 27 jaar. :)

Ik ben in februari bij de reumatoloog geweest en had toen vitamine D te kort, ik geloof iets van 26 ofzo. Ik heb daar toen een stootkuur voor gehad maar toen brak Corona uit en is nooit getest of het goed is gekomen. Echter is de haaruitval pas begonnen ruim na de vitamine D kuur.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 20:02

Stress? Ander eetpatroon? Vitamine B tekort? Hormonen?
Lijkt me zinvol om toch nog eens bloed te prikken. Ik heb tijdens de eerste lock down iets van drie keer bloed gerprkt, ging gewoon allemaal door.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 20:05

Vind het zo op de foto best meevallen. Ik heb meer haar in mn hand als ik mn hand even door mijn haar haal.

Zou me er niet direct zorgen om maken. Heb je verder geen klachten? Gevoelige hoofdhuid, jeuk, vermoeidheid oid?

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 20:13

Is het niet gewoon dat het veel meer opvalt dat je ze verliest nu ze langer worden? Zelf (man) ben ik van ~3 centimeter naar ~24 gegaan en sindsdien is elke douchebeurt weer een kleine hartverzakking maar ook dat komt puur door de lengte denk ik. Gelukkig groeit er in veruit de meeste gevallen weer een nieuwe haar terug, don't worry. :D

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 20:45

Ik vind het ook wel meevallen aka herkenbaar op de foto. Je verliest ongeveer 100 haren op een dag. Maar als het naar jouw idee erger is dan voorheen, zou ik gewoon even bloed laten prikken..

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 20:47

neem je nog wel vitamine D?
anders eventueel even terug naar je arts om je waardes nog even te laten checken :j

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 20:49

Heb ik ook een tijd gehad. Bloedprikken kwam niks uit. Ik ben het toen wat beter gaan verzorgen. Niet meer zelf verven maar alleen bij de kapper en 2 X per jaar. Elke avond een pompje olie in de punten en lengtes. 1 of 2 X per week wassen, niet meer. Goede shampoo en conditioner gekocht van Moroccanoil. Ook 1 X per maand een masker voor het wassen.
Toen knapte het zienderogen op en het haarverlies stopte. Nu neem ik ook sugar bears om het weer op lengte te krijgen. Het groeit nu wel sneller dan eerst.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 20:49

ellepel schreef:
neem je nog wel vitamine D?
anders eventueel even terug naar je arts om je waardes nog even te laten checken :j

Dat zou ik ook doen. Zeker als het voor jou niet normaal is.

Zelf herken ik het eigenlijk niet. Ik vind het op de foto niet echt heftig, maar ook niet weinig.