kimmetje26 schreef:Heel herkenbaar!
Ik liep maanden te hoesten als ik wat had gegeten, ook precies toen Corona begon.
Ook omeprazol omhoog gegooid, maar werd niet minder. Doorverwezen naar kno arts, maar ook die zag niks verkeerd. Ook nog een slikfoto gemaakt met smerig spul.
Kwam allemaal niks uit en ondertussen nog steeds hoesten.
Uiteindelijk allergietest via bloed gedaan. Daar kwam uit allergie huisstofmijt.
Nieuwe neusspray gekregen. Dat werkt redelijk. Hoesten is niet helemaal weg maar wel minder
Met omeprazol ben ik grotendeels gestopt. Gebruik het nu alleen als er iets omhoog terug komt.
Allergie hou ik zeker in het achterhoofd
SincereQ schreef:Ik heb ook zulke klachten gehad na het gebruik van pijnstillers. Huisarts dacht toen een maagzweertje. Bij mij werden de klachten wel echt duidelijk minder door omeprazol. En verder minder grote porties eten en wat vaker op een dag hielp goed bij mij. Dus niet een heel volle maag of juist lege maag hebben. Als ik er ‘s nachts door wakker werd dronk ik vaak wat melk, dat neutraliseert een beetje.
Maagzweer staat ook in het lijstje, ook ook maagontsteking gehad. Omeprazol maakte de klachten ook wel minder hier, alleen na afbouwen weer ellende
Dieuwke_ schreef:Ik had soortgelijke klachten, voornamelijk mijn eten niet meer weg kunnen slikken en veel last van opkomende maagzuur. Scopie gehad en daaruit bleek een scheurtje in het middenrif en een voedselallergie. Ik slik nu een minimale dosering esomeprazol en pas een beetje op met producten waarvan ik weet dat ik last krijg en nooit geen klachten meer gehad.
Ik hoop inderdaad dat ze gewoon gaan kijken nu. Daar komt toch het meeste uit