Reisziekte dreumes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gwenvd

Reisziekte dreumes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-20 09:51

Hoi allemaal,

Mijn zoontje van 14 maanden is heel erg wagenziek. Al vanaf baby af aan maar toen twijfelde ik nog. Inmiddels weet ik het zeker, soms al na 5 minuten met spugen tot gevolg. We hebben hem al in een grotere autostoel gedaan zodat hij vooruit kan rijden maar helaas helpt dat niet.

Super zielig, ik heb het zelf ook heel erg en ben er nooit over heen gegroeid.

Nu heb ik sea band bandjes gekocht om toch iets te kunnen proberen, er staat alleen op de achterkant dat je ze pas vanaf 3 jaar mag gebruiken. Weet iemand waarom dit is? Ik kan er niks over terug vinden behalve dat reisziekte op zulke jonge leeftijd eigenlijk niet voorkomt.

VenoSnorlax

Re: Reisziekte dreumes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 09:57

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 09:58

Wat een vervelend probleem. Ik heb het ook altijd al gehad en ben er nog steeds niet overheen gegroeid, en mijn dochter precies zo. Zij gebruikt bandjes, die helpen deels, maar begon er pas mee toen ze al een jaar of 10 was, daarvoor waren ze onbekend. Ik denk dat bij kleine kinderen de druk te groot is.

Ik zou zeker geen reistabletten gebruiken, ook niet een stukje, die dingen zijn verschrikkelijk sterk.

Veel frisse lucht, vaak stoppen en rustig rijden, maar je weet het zelf wel. En meestal is het wel zo dat de misselijkheid op een lange rit na een paar keer overgeven wel minder wordt.

het schijnt te helpen als je zorgt dat het kind geen lege maag heeft, maar ook zeker niet vol zit.

Sterkte!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 10:01

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 10:03

Idd strip kan veel schelen

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-20 10:05

Dank je wel, gaan we die ook bestellen.

Druk te groot zou kunnen!

Frisse lucht, gevulde maar geen volle maag proberen we alllemaal. Het is vooral dat hij dus met korte afstandjes ook misselijk wordt. Zo zielig en het weerhoud ons ervan te gaan rijden.

Pillen geef ik de komende jaren zeker niet. Als hij groter is wellicht als we op vakantie gaan maar dat duurt nog jaren.
Man wat vond ik die altijd vies.

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 10:05

Die strip heb ik inderdaad ook goede verhalen over gehoord.

Heeft hij het ook als hij voor in de auto zit?

Ik denk dat die bandjes vanaf 3 jaar zijn vanwege het bolletje wat erop zit. (Kleine onderdeeltjes) En misschien dat ze ook nog gewoon te groot zijn. Maar goed ik ken ze verder niet.
Laatst bijgewerkt door wyoming op 18-07-20 10:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 10:05

snorkel1986 schreef:

Hielp bij ons niets. Wat wel hielp, maar dat is wel een mijl op zeven, is een andere auto. In stug geveerde auto's, waarin je hoger zit, hebben we allemaal veel minder last. Bijvoorbeeld een Volkswagenbusje. Hoe stugger de vering en hoe hoger en ruimer de zit, hoe minder last.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 10:07

Ik had er als kind veel last van.
Mijn dochter heeft het sinds haar vijfde.

De polsbandjes doen niets bij haar.

Wij gaan de ouderwetse strip proberen.

Verder zorgen we voor frisse lucht in de auto en dat ze van tevoren wat gegeten heeft. En heel belangrijk: rijgedrag aanpassen!
Laatst bijgewerkt door Boras op 18-07-20 10:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 10:07

Mag ik vragen wat zo'n strip precies doet?
Ikzelf ben tot mijn 18de reisziek geweest en nog wel eens last van in mindere mate.

Hier hielp slapen of muziek luisteren met mijn ogen dicht het beste.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 10:11

Je doet het bandje om je pols met het knopje aan de binnenkant van de pols, tussen de twee pezen in. De lichte druk op dit polspunt zorgt voor evenwicht in het lichaam en voorkomt misselijkheid tijdens het rijden, vliegen en varen. De wagenziek bandjes werken tegen verschillende vormen van misselijkheid en geven geen bijwerkingen.

Deze zachte polsbandjes werken op basis van de Chinese geneeskunde (Acupressuur) en helpen de geblokkeerde energiebanen vrij te maken. Het zogenoemde “P6 accu punt” controleert alle vormen van misselijkheid en reisziekte.

Aldus een verkoopsite.

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 10:18

Heb je al geprobeerd om een frisdrank fles half gevuld met water bij hem op de grond te leggen?
Blijkbaar helpt het geklots er van ook.
Voor mijn zoon was dat een deel van de oplossing. Naast droge dingen eten zoals soepstengels.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 10:41

Hier ervaring met de tip dat als je links bent je in je rechteroor een watje moet stoppen en andersom. Heeft ook met evenwichtsorgaan te maken. En baat het niet dan schaadt het niet.

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-20 10:43

wyoming schreef:
Die strip heb ik inderdaad ook goede verhalen over gehoord.

Heeft hij het ook als hij voor in de auto zit?

Ik denk dat die bandjes vanaf 3 jaar zijn vanwege het bolletje wat erop zit. (Kleine onderdeeltjes) En misschien dat ze ook nog gewoon te groot zijn. Maar goed ik ken ze verder niet.

Voorin had hij het ook maar in de maxi cosi moet hij achteruit rijden.

Dat van die knopjes zou inderdaad kunnen.

Hevonen schreef:
snorkel1986 schreef:

Hielp bij ons niets. Wat wel hielp, maar dat is wel een mijl op zeven, is een andere auto. In stug geveerde auto's, waarin je hoger zit, hebben we allemaal veel minder last. Bijvoorbeeld een Volkswagenbusje. Hoe stugger de vering en hoe hoger en ruimer de zit, hoe minder last.

Dit laatste is inderdaad 100% waar, was bij mij ook vaak de reden, net als de geur van de auto. Misschien een mijl op 7 maar wel een goede voor als we een andere auto gaan kopen. Zeker kijken naar een hoge auto met stugge vering en zo hoog als kan. Nu zou ik de Renault megane van mijn man krijgen maar dat is een hele lage... niet zo’n goed idee dus.

Reageer straks want moet nu met hem weg

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 10:43

rijgedrag is ook heel erg belangrijk. Met hoge snelheid door bochten, laat en dus stevig afremmen, da's een recept voor kotsen :(

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 10:49

Reispilletjes zijn inderdaad erg vies := Maar ook enorm sterk. Van een half pilletje ben ik de hele dag duf met watten in mijn hoofd.

Wat bij mij hielp is meekijken op de weg, vooral niet gaan lezen of hoofd buigen. Snelweg gaat ook beter dan een bochtige weg of veel rotondes.

Ik ben benieuwd of zo'n strip of watjes gaat helpen, ik lees even mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 10:51

Hoge auto, niet sportief rijden. Dat helpt bij mij! (Ik rij daarom altijd maar gewoon zelf haha)

Mn dochter is ook erg wagenziek en zoek ik alternatirf voor de pillen, dat is zo’n gevecht altijd.

nova_zodiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 10:52

Hevonen schreef:
snorkel1986 schreef:

Dit dus! Ik ben al zolang ik mij kan herinneren wagenziek en het verschilt echt per merk. In een Peugeot en Ford word ik vreselijk ziek maar in VW nooit.

Strip enz hielp mij nooit. Wel een niet te volle maag en geen zuur drinken zoals sinaasappelsap

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 11:02

Arm ventje.
Wagenziek zijn is zo vervelend.

Ik ben 44 jaar en nog steeds wagenziek.
Voorin zitten gaat goed. Lezen of opzij kijken niet. Tegen de rijrichting in zitten is ook drama.
Teveel parfum van medepassagiers is ook funest. Net als geurdingen in de auto.

Ik kreeg wel die vieze tabletjes. Voordeel was dat ik er van in slaap viel.

Ik zou de tips die hier gegeven worden gewoon proberen.
Als het werkt is het mooi meegenomen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 11:04

Hevonen schreef:
snorkel1986 schreef:

Ik heb het ook altijd gehad en nu nog steeds :7
Heb ook een hekel aan meerijden met iemand.
Als kind ging ik slapen op de achterbank. Dus echt platliggen. Dat hielp wel.

Een harde vering helpt veel. In een terreinwagen ( die harde solide bakken van vroeger dan :D ) heb ik het niet en ook nooit gehad. In een bestelwagentje ook niet.
Mercedes, Audi, BMW of autocars krijg je mij niet in :+

Succes ! Het is een heel vervelend probleem.

marschwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 11:06

Gember werd vroeger wel gebruikt tegen reisziekte.Daar kan je gewoon thee mee zetten en dit laten drinken.Mag volgens mij ook voor kleine kinderen gebruikt worden.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 11:10

Ach wat sneu! Ik ben er zelf nooit overgegroeid en toen ik nog jong was en wij naar frankrijk reden gaven mijn ouders een slaap tabletje :+ zal nu wel niet meer verantwoord zijn := maar slapen was het enige wat hielp. Mijn ouders hadden ook een busje gekocht toen der tijd en dat hielp wel. Ik word nu nog steeds wagenziek muv als ik zelf rij.

Hoe is het eigen rijgedrag? ik heb het vooral als mensen al dan niet onbewust toch veel afremmen

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 11:12

Ik was als kind ook altijd vreselijk wagenziek. Nog steeds ben ik er wel gevoelig voor als het warm weer is, iemand slecht rijdt of het een oude auto is. Ook word ik nog steeds snel wagenziek als ik zelf niet helemaal lekker ben ofzo. Dus meestal rijd ik zelf overal naar toe en er zijn maar weinig mensen waar ik naast ga zitten waarvan ik weet dat ze 'goed' rijden. Snel optrekken, hard remmen en plat door de bocht is vreselijk. Ben zo eens binnen 10 minuten spugend een bus uitgestapt omdat die chauffeur zo hard op trok en stopte overal.

Wat mij hielp/helpt: voorin zitten zodat ik naar de weg kan kijken, frisse lucht dus graag het raampje een stukje open, in nieuwe, schone auto's heb ik het veel minder, oude auto's die bijvoorbeeld naar rook of natte hond ruiken is drama.

Verder reistabletten (Primatour) helpen wel, maar zijn megavies en ik word er altijd onwijs slaperig van dus neem ze liever niet. Maar soms is het niet anders.

Armbandjes en strips hebben mij helaas nooit geholpen.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 11:12

Ik had er als jong kind ook al last van. En inmiddels nog steeds. Het is bij mij erger als ik last heb van m'n oren. Dus wellicht eens zijn oren laten checken? Want bij mij is het zo als ik wat last heb van druk op m'n oren en trommelvliezen, er blijkbaar ook druk op m'n evenwichtsorgaan komt.

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 11:19

Ach wat sneu, buiten de al genoemde punten zou ik het helaas ook niet weten.

Ik wilde wel even inhaken op die vieze gele Primatourpillen...bah! Maar Kruidvat heeft ze ondertussen ook van het eigen merk en dat zijn gewoon vrijwel smaakloze witte pilletjes. Werken bij mij ook prima :))