Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Suzanne F. schreef:Verzekeren per 1 januari 2021 en dan pas starten met het traject.
Citaat:De meeste verzekeraars hanteren een wachttijd van een jaar voor orthodontie. Dit betekent dat je eerst een jaar bij de verzekeraar verzekerd moet zijn, met het aanvullende pakket voor orthodontie. Pas na dit jaar kun je gebruik maken van de vergoeding voor een beugel. Dit geldt gelukkig niet voor alle zorgverzekeraars.
Citaat:Wachttijd en medische selectie
De belangrijkste twee criteria waar je mee te maken kunt krijgen bij het kiezen van een zorgverzekering met dekking voor orthodontie is een wachttijd of medische selectie.
Wat betekenen deze termen?
Bij een wachttijd moet je een jaar (of langer) wachten voordat je gebruik kunt maken van de orthodontie-dekking uit de verzekering. Ondertussen betaal je wel 12 maanden lang premie.
Bij een medische selectie krijg je meerdere gezondheidsvragen voor je kiezen. Aan de hand daarvan bepaalt de verzekeraar of je wordt geaccepteerd of geweigerd voor de dekking. Je kunt wel raden dat een weigering voor handen ligt als je kind op korte termijn een beugel nodig heeft.
Brainless schreef:Boompje1985 schreef:En een mooi gebit kan als de beugel er weer uit is ook weer veranderen dus hou er rekening mee dat het nog niet klaar is na de eerste beugel.
Daarom krijgen ze een spalkje achter de tanden om de goede stand te behouden.
Brainless schreef:Zertab schreef:En tegenwoordig ook van die bitjes mee voor de onder en bovenkaak.
Mijn kinderen (vorig jaar) nog niet.
Mss bij een bepaalde correctie?
Brainless schreef:Boompje1985 schreef:En een mooi gebit kan als de beugel er weer uit is ook weer veranderen dus hou er rekening mee dat het nog niet klaar is na de eerste beugel.
Daarom krijgen ze een spalkje achter de tanden om de goede stand te behouden.
Amber_anne schreef:Zelfs met een spalkje kunnen de elementen licht veranderen. Als je ouder wordt veranderen je kaken weer maar dat duurt nog wel even voor je dochter.
Ik zou zelf ook aanraden om een bitje te nemen die pakken de hele mond ipv alleen de voortanden
Brainless schreef:Amber_anne schreef:Zelfs met een spalkje kunnen de elementen licht veranderen. Als je ouder wordt veranderen je kaken weer maar dat duurt nog wel even voor je dochter.
Ik zou zelf ook aanraden om een bitje te nemen die pakken de hele mond ipv alleen de voortanden
Gaat niet alleen om mijn dochter maar ook over mijn zoon..
De kaakchirurg raadde een bitje volledig af (hij is ondertussen ook alweer 21).