Gezocht: kleine glucosemeter!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonfish13

Gezocht: kleine glucosemeter!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-20 00:09

Zoals de titel al zegt zoek ik een zo klein mogelijke glucosemeter!
Ik heb deze dus zelden nodig, maar als hij nodig is is het van grote waarde.
Maar desondanks ben ik dat lompe ding in mijn tas dus best zat inmiddels.

Daarbij komt het issue erbij kijken die diabeten niet hebben, namelijk dat de teststrips over datum gaan.
En dan zit ik dus met een bijna vol potje stripjes die niks meer doen, maar nieuwe zijn dus mooi wel €30 per 50 stuks.
Mijn strips gaan nu over datum een deze weken dus ik ben aan het overwegen een andere meter te kopen.

Ik heb nu een denk ik vrij grote meter nog, vrij dik ook, ik heb een HT one TD Gluco nu.
Omdat ik hem zo zelden gebruik wil ik eigenlijk een hele kleine en er hoeven niet persé allemaal opties op te zitten als bluetooth ofzo.
Ketonen alarm hoeft voor mij ook niet.
Eis is wel dat hij snel meet, mijn eerste had 10 seconden nodig ofzo, nogal ergerlijk. :+

Is er iemand die tips heeft voor een heel platte compacte glucosemeter?
En bij voorkeur niet te duur met betaalbare strips?
Ebay wil ik niet meer, mijn eerste praatte chinees, heel grappig maar engels is wat handiger. :P
Ik vind de meter nu vrij veel ruimte innemen in mijn tas, waar meer in zit dan dat metertje.
Dus ik zou wel een hele kleine willen. :o
Hebben de diabeten op bokt tips?
En dikke no-go’s zoals meters die bij niks aan gaan, of een meter die af te raden is wegens peperdure teststrips of niet fijn werken in praktijk, hoor ik ook graag!
Dan kan ik die wegstrepen als optie. :D

En mocht iemand nou nog een supercompacte hebben die voor jezelf niet geschikt is of je hebt een nieuwe, wil ik hem eventueel overnemen.
Zonder diabetes moet je zelf zo’n ding kopen en ik denk dat ik vast weer een dure smaak heb. :+
Gebruiksschade vind ik niet erg, bij mij krijgt hij ook niet een heel erg lief leven in mijn tas.
Ik heb overigens een superfijne prikpen hoor, dus die hoeft er niet bij net als evt teststrips.
(Tenzij blijkt dat de startset spotgoedkoop is, mét 50 strips, dat gebeurt soms ook wel. Maar ik zie door de bomen het bos even niet meer. )

Wie helpt mij aan dé superduper tip voor een kleine meter die snel meet?
Ik wil denk ik echt een andere, ding is zo dik en investeren in strips moet ik toch. :)

Thanks vast voor de antwoorden, ook de no-go meters antwoorden worden zéér gewaardeerd.
Zonde van het geld als het niks blijkt te zijn.
Ter impressie, deze heb ik nu, en dat moet toch kleiner kunnen denk ik?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Onali

Re: Gezocht: kleine glucosemeter!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 00:19

Via je apotheek of diabetesverpleegkundige/ arts?

Zo halen wij in de thuiszorg de glucose meters.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-20 00:35

Ik ken die optie wel maar ik heb geen diabetes.
Maar ik moet vrijdag bij de huisarts zijn, dus ik kan dat opperen als ik hier niks vind.
De apotheken hier hebben amper voorraad dus ik kan ze niet bekijken helaas.
Deze huisarts is ook nieuw voor mij dus wie weet zegt ze oh geen punt, je mag best naar de diabetesverpleegkundige.
Dat zou ik ook sowieso wel willen omdat ik wat anders heb als diabetes, wat veel erop lijkt.
Maar ik zou best graag willen leren hoe ik goed voor een diabeet moet zorgen op een veilige manier, als ik er een op straat aantref.
Dus misschien moet ik dat maar eens vragen of zij me vertrouwd om mij dat uit te laten leggen.
Ik ken de waardes wel, maar ik zou bijvoorbeeld niet weten hoe het zit met de glucose injecties die sommigen bij zich hebben.
Of hoe ik veilig insuline moet geven of dat juist absoluut niet mag doen.
Dus dit is al een fijne tip die ik sowieso wil overleggen denk ik.
Het is zo zonde dat ik hypo’s en hypers ken, meten kan, en echt wat betekenen kan, maar niemand mij ooit uitgelegd heeft hoe ik medisch correct voor een diabeet zorg in nood.
Insuline is gewoon erg gevaarlijk dus zonder goede uitleg en toestemming van mijn huisarts zou ik het nooit in mijn hoofd halen.
Ik heb het zelf eens gekregen voor een stimulatietest en lag behoorlijk ver weg in coma.
Dus ik weet wel waar ik over praat. :=

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 00:50

Via de thuiszorg winkel of de apotheek is een glucose meter echt best heel betaalbaar, daar zou ik eens rondkijken.

Met toedienen medicijnen zou ik heel erg oppassen, het is niet voor niks dat je daar een poosje voor moet leren. Ik ben zelf medisch hulpverlener maar ik mag buiten werktijd om echt niet zomaar medicatie toedienen en dat ben ik ook niet van plan. Als iemand met een hypo nog aanspreekbaar is gaat er limonade of jam in en als ze dat niet meer kunnen slikken of niet aanspreekbaar zijn dan bel k de collega's van de ambu. Zeker bij een voor mij vreemde zal ik nooit iets geven, denk dat je dat als burger ook niet moet willen eigenlijk.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-20 01:10

Dat zijn dus dingen waar ik dus graag gewoon eens goed uitleg over wil Polly!
Ook zoals de jam-tip, hoe doe ik dat het beste.
En wanneer kan je daar dan effect van hebben.
Hoe kan ik iemand helpen zodat ik diegene heel houdt zolang de ambulance er niet is.
En hoe snel kan iemand zonder zorg overlijden, zulke vragen heb ik.
Diabetes komt steeds meer voor dus als ik met de meter uitzoeken daar ook wat uitleg over kan krijgen lijkt me dat wel fijn.
Ik weet dat er zo al op stal drie diabeten rondlopen. :)
En voor mij is het antwoord niks mee doen ook prima, maar dan heb ik dus van een prof in de zorg antwoord. :j
Het is geen moeten voor mij, maar net als leren reanimeren wat ik geleerd heb.
Om je gerust te stellen in dat ik echt never zomaar medicatie toedien.
Maar ik ben zo handig met suiker meten, als ze zeggen je kunt meten en dan dit of dit zus en zo doen, en daar veilig heel veel mee betekenen, vind ik dat fijn om te weten.
Ik ken er best wat met diabetes, dus zo heel gek is dat ook weer niet.
Ik ga dat gewoon eens voorleggen, en dan is het aan de huisarts wat ze er mee doet. :j

Fid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 01:43

Ik heb er laatst eentje gekocht bij Etos. 25 euro incl. 50 teststrips. Hij is iets kleiner dan die bij jou op de foto. Er zit een Nederlandse beschrijving bij wat wel fijn is.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 01:44

Maar het meten is ook totaal niet moeilijk. Daar hoef je niet handig voor te zijn. Mocht er iemand met diabetes onwel raken is het gewoon een kwestie van 112 bellen en instructies opvolgen. Je kunt aangeven dat je een glucosemeter bij de hand hebt en vragen of je moet/mag meten. Maar ik zou nooit iets op eigen houtje doen. Iemand die zich niet lekker voelt kun je vragen/stimuleren zelf even het glucosegehalte te prikken. Dit kun je dan overleggen met de HAP of 112. Zij zullen je ook adviseren wat je op dat moment het beste kunt doen. Iedere situatie is anders, dus in zo'n geval gewoon bellen en instructies opvolgen ipv zelf dingen uit te gaan proberen. Dat je het herkent en zodoende belangrijke info door kunt geven is al enorm veel hulp!!!

Ik denk niet dat een ha je doorverwijst naar een diabetesverpleegkundige voor uitleg hoe je een ander met diabetes kan helpen mocht deze onwel raken.

En voor jezelf... Als het medisch noodzakelijk is of aan te raden is, dan zal de HA er zo één aan je voor schrijven. Ik zou het gewoon even vragen aan hem/haar!!! Ik heb zelf de one touch verio gehad en vond het een mooi compact apparaatje. Ik heb hem gekregen toen ik zwangerschapsdiabetes bleek te hebben.
Laatst bijgewerkt door Vayo op 23-06-20 01:48, in het totaal 2 keer bewerkt

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 01:47

Maar waarom zou je dat willen? Iemand anders controleren op glucose :?

Ik zou me daar als leek juist helemaal niet mee bemoeien.
Wat voor de één te laag is hoeft voor een ander niet zo te zijn.

Bel gewoon een ambulance, zij prikken zelf ook.

Ik ben ook zorgmedewerker maar ik ga echt niet in mn vrije tijd rondlopen met een meter om anderen te controleren.

Wat Delphi zegt, bel de HAP/ 112 en volg hun instructies op.
En iemand met diabetes weet zelf vaak prima wat te doen.
En nee ze vallen niet meteen dood neer. In Nederland is de aanrijdtijd van een ambulance 15 minuten.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-20 02:32

Delphi schreef:
Maar het meten is ook totaal niet moeilijk. Daar hoef je niet handig voor te zijn. Mocht er iemand met diabetes onwel raken is het gewoon een kwestie van 112 bellen en instructies opvolgen. Je kunt aangeven dat je een glucosemeter bij de hand hebt en vragen of je moet/mag meten. Maar ik zou nooit iets op eigen houtje doen. Iemand die zich niet lekker voelt kun je vragen/stimuleren zelf even het glucosegehalte te prikken. Dit kun je dan overleggen met de HAP of 112. Zij zullen je ook adviseren wat je op dat moment het beste kunt doen. Iedere situatie is anders, dus in zo'n geval gewoon bellen en instructies opvolgen ipv zelf dingen uit te gaan proberen. Dat je het herkent en zodoende belangrijke info door kunt geven is al enorm veel hulp!!!

Ik denk niet dat een ha je doorverwijst naar een diabetesverpleegkundige voor uitleg hoe je een ander met diabetes kan helpen mocht deze onwel raken.

En voor jezelf... Als het medisch noodzakelijk is of aan te raden is, dan zal de HA er zo één aan je voor schrijven. Ik zou het gewoon even vragen aan hem/haar!!! Ik heb zelf de one touch verio gehad en vond het een mooi compact apparaatje. Ik heb hem gekregen toen ik zwangerschapsdiabetes bleek te hebben.

Dankjewel voor je positieve reactie. :)
Oja tuurlijk, 112 loodst je ook overal door.
Stom dat ik daar niet aan denk zeg, maar het komt zo vaak voor, eigenlijk heel logisch!
En zomaar op eigen houtje wil ik sowieso niet.
Anders had ik het mijn huisarts al niet overwogen te vragen.
Maar ik had het gedaan als ik daar meters mocht kijken bij een diabetesverpleegkundige hoor, niet speciaal gericht dus.
Dan had het dubbel winst geweest zeg maar.
En Onali, een diabeet knock out kan zelf niks meer regelen.
Ik weet van mijn aandoening perfect wat ik doen moet, maar eenmaal knock out ga ik zonder hulp toch echt hartstikke dood.

En een diabeet die totaal de weg kwijt is, dat kan ook best ver gaan.
En jij zegt ik ga echt niet met een meter lopen om anderen te controleren..
Sorry maar dat ding is medisch noodzakelijk gewoon altijd in mijn tas toch al aanwezig.
Dat staat ook duidelijk in de OP?
En jij zegt ze vallen niet meteen dood neer, nou wat is er dan mis met eens informatie vragen?

Ik heb zelf een aandoening waarbij snel handelen nodig kan zijn, en kan het oprecht waarderen als iemand in mijn directe omgeving vragen stelt over hoe of wat.
Het is een prettig idee dat er enkele lopen die wat meer weten dan helemaal niks.
Nu weten ze geen rocketsience dingen, maar ik waardeer het enorm dat ze voor mij willen zorgen in nood.

Misschien heb je daar je antwoord ook wel op waarom ik dit vraag.
Antwoord: ik ben de mensen om me heen die op me passen zo dankbaar, dat ik iemand met dabetes in de problemen dit ook gun.
Ik weet hoe het is hulpeloos te zijn, en hoeveel veiliger je je voelt als er iemand bij je is die goed voor je zorgt die je aandoening snapt.
Iemand die je gerust kan stellen, ik heb dat dus als heel fijn ervaren.
Diabetes is weinig anders hierin qua gevoel en hulpeloosheid, dus ik hoop dat ik diegene tot steun en hulp kan zijn op de juiste wijze.

En al is het maar mentaal: ook dat telt echt voor mij zwaar mee hoor.
Ik heb bij een flinke crisis het vreselijkste gevoel van de wereld, en ik heb dan óók hypo’s.
Voor mij zou dan iemand bij mij met verstand van de aandoening echt helpen, en zeker iemand die me gerust kan stellen in die rotsituatie.
Ik zou dan een berg angst schelen en ik zou me veel beter kunnen ontspannen.
Dat zal voor een diabeet vast niet anders zijn, en wie voelt zich niet veiliger met de garantie dat iemand je durft te prikken zonodig?

Maar zoals ik het zo hoor is 112 echt top met diabetes, fijn om te weten!
Dat is dus ook nieuw, dit zijn ook nuttige antwoorden waar ik veel aan heb.
Ik ga het de huisarts ook gewoon vragen.
Ik vraag haar gewoon hoe zij vindt dat ik het inclusief 112 aan moet pakken.
En ik wil haar wat voor haar hele simpele vragen stellen over diabetes.
Ik wil het horen van een arts, niet van google.
Naast dat ik uiteraard blind aanneem dat het via 112 goed komt van jullie hoor.
Niet dar jullie denken waarom in hemelsnaam gelooft ze dat niet. :') :+

Die ene glucosemeter schrijf ik vast op!
En de tip van vragen op recept ga ik proberen, maar zover ik weet krijg je enkel met aantoonbaar diabetes het vergoed.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 02:51

Eerste vraag lijkt mij 'hoe weet je of iemand klachten heeft door hypo, als je de persoon niet kent?'. Er zijn ook andere aandoeningen waarbij iemand knockout gaat of verward raakt.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-20 03:19

Dat is dus een van de vragen die ik heb ja!
Echt ik doe niet zomaar wat, juist daarom wil ik als een arts die mij kent en dat zinvol vindt er best eens met ze over praten.
Maar als ze zeggen hoeft niet, 112 is hierin echt fantastisch, ook prima hoor.
Belangrijkste is dat de diabeet goed geholpen wordt in nood voor mij.
Maar sowieso qua weten of iemand diabetes heeft, er zijn steeds meer mensen met een SOS/ICE armband/ketting om volgens mij.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 04:48

Afblijven, nooit zomaar een diabeet insulline geven omdat je kan prikken en de waardes uit je hoofd weet.
De hoeveelheid kan en mag alleen door een arts bepaald zijn en is niet altijd standaard. Je mag alleen 112 bellen en een diabeet valt echt niet zomaar ineens out daar gaat echt wel meer aan vooraf.

Ik vind het wel bijzonder dat je er zo mee bezig bent dat je zelfs met eens arts wil bespreken wat je moet doen.

Wbt jezelf, ga echt niet met een kastje van alie expres rommelen. Ze moeten nl ook gecheckt worden eena in de zoveel tijd.
Bespreek dit met een diabetesverpleegkundige zij kunnen je informerem welk materiaal je nodig hebt

Berriepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 06:15

Ik ben naast verpleegkundige ook EHBOer op festivals en evenementen. Helaas mag ik wat ik als verpleegkundige weet en kan niet altijd toepassen.
Als EHBOer is het enige wat je heel misschien mag geven paracetamol, voor de rest is het dus bij de patient blijven en hulpdiensten inschakelen. Tenzij de patient iemand is die je nadrukkelijke instructies heeft gegeven, bijvoorbeeld bij iemand met een allergie een epipen zetten.
Wat betreft je eigen situatie, ik zou toch aan je huisarts vragen of die je naar de diabetes verpleegkundige doorstuurt, zij kunnen je alles leren over waardes en ze kunnen je ook aan een glucmeter helpen!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 07:29

moonfish13 schreef:
Dat is dus een van de vragen die ik heb ja!
Echt ik doe niet zomaar wat, juist daarom wil ik als een arts die mij kent en dat zinvol vindt er best eens met ze over praten.
Maar als ze zeggen hoeft niet, 112 is hierin echt fantastisch, ook prima hoor.
Belangrijkste is dat de diabeet goed geholpen wordt in nood voor mij.
Maar sowieso qua weten of iemand diabetes heeft, er zijn steeds meer mensen met een SOS/ICE armband/ketting om volgens mij.

Er staat niet bij iemand op zijn voorhoofd dat hij diabeet is.
En je mag als iemand bewusteloos is ook niet op zoek gaan naar een ketting of armband.

Je hebt een nobel streven maar laat het los.
Ik heb van mijn 11de tot mijn 21ste EHBO gehad en werk sinds mijn 16de in de zorg.
De keren dat ik EHBO heb toegepast in mijn priveleven zijn op 1 hand te tellen.
Zijn vaker aanrijdingen en eventueel hartklachten dan dat een diabeet onwel wordt omdat ze, wat Gillbo zegt, niet zomaar knockout gaan.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 07:37

Berriepi schreef:
Ik ben naast verpleegkundige ook EHBOer op festivals en evenementen. Helaas mag ik wat ik als verpleegkundige weet en kan niet altijd toepassen.
Als EHBOer is het enige wat je heel misschien mag geven paracetamol, voor de rest is het dus bij de patient blijven en hulpdiensten inschakelen. Tenzij de patient iemand is die je nadrukkelijke instructies heeft gegeven, bijvoorbeeld bij iemand met een allergie een epipen zetten.

Helemaal waar, wij zijn als zorgprofessionals op een evenement eens ter plaatse gevraagd voor een hypo. Er was een collega vrijwilliger en die had de persoon aangetroffen, EHBO erbij groepen, die stonden daar met een rode kruis ambulance maar zelfs zij mochten geen glucose meteen.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 07:47

Eigenlijk zijn alleen echt lage waardes gevaarlijk. Tenminste acuut. Hoog op de lange termijn ook, maar daar heb je tijd genoeg voor om te handelen. Ook genoeg tijd om met een professional te overleggen.
Bij lage waardes is de marge veel kleiner en dien je snelle suikers toe.
Ik heb dit 2x in mijn vrije tijd meegemaakt. Beide keren was er geen meter voor handen en heb ik ze snelle suikers laten nemen en knapten ze onmiddellijk op. De 1 was een kind wat zelf dacht laag te zitten. De 2e was iemand die ik kende en waarvan ik zag dat ze vreemd begon te doen. Ook zij knapte onmiddellijk op.

Ikzelf heb ook een verio. Die zijn erg fijn. Ik gebruik hem ook niet vaak. Kreeg hem wel vergoedt trouwens. Mijn bloedsuiker worden hoog bij prednisongebruik.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 08:10

Een glucose meter heb je al heel goedkoop, ik heb er een van nog geen 20 euro. Mijn kat is diabeet.

Vwb het willen handelen, niet doen. Lekker aan de profs over laten, alleen bij een hypo kun je wat doen. Mensen worden shaggie, reageren sneller geïrriteerd maar hebben zelf vaak niet in de gaten dat ze dat doen. Je kunt dan vragen of alles goed gaat, of ze zelf even kunnen testen. Maar veel diabetici hebben tegenwoordig goede apparatuur die alarm slaat als ze te hoog of te laag komen.

https://www.diabetesfonds.nl/over-diabe ... -en-hypers Hier staat goede info, of doe een bhv of ehbo cursus, dat is altijd waardevol

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 09:07

Als het medisch noodzakelijk is worden die dingen toch gewoon vergoed? Ook als je geen diabetes hebt.

Nooit medicijnen geven als je mensen niet kent. Als er iets ernstig mis is met een persoon gewoon 112 bellen en indien nodig reanimatie, maar niet zomaar gaan spuiten. Als een hypo aan de hand is wat snelle suikers geven en probleem is dan meestal opgelost.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 09:38

Als je hier meer over wilt weten, raad ik je aan een EHBO cursus te doen. Dan leer je er het eea over. O.a. dat je iemand nooit, maar dan ook nooit!!!! moet behandelen. Diegene moet dat volledig zelf doen!

Berriepi schreef:
<knip>
Als EHBOer is het enige wat je heel misschien mag geven paracetamol, <knip>
zelfs dat mag niet toch? Gezien ze daar allergisch voor zouden kunnen zijn....

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 09:51

Als de waarde bij een type 1 diabeet gevaarlijk hoog zijn spreekt men van een ketoaccidose. Dan moet er inderdaad snelwerkende insuline gegeven worden.
Een typerend kenmerk daarvan is de naar acceton ruikende adem.
Laat dit vooral aan proffesionals over Je wil iemand niet in een hypo spuiten.

De het feit dat diabetes steeds vaker voorkomt maakt niet dat we heel veel vaker mensen zullen tegenkomen met een zeer hoge (gevaarlijke) hyperglycemie.

De grote toename van het aantal mensen met diabetes zit hem in de type II patienten(ouderdoms of overgewicht diabetes)
Een accuut gevaarlijke hyperglycemie bij deze patienten komt doorgaans niet voor omdat zij meestal nog wel wat insuline aanmaken(alleen niet meer voldoende)

Dus tenzij je werksituatie hier om vraagt zou ik om andere te helpen geen bloedglucose meter aanschaffen.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 10:15

Mijn moeder heeft geen diabetes, maar krijgt alles gewoon vergoed :j

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 10:17

Als ik het goed begrijp wil je een meter kopen als een uitbreiding van je EHBO tas. Dus als je op straat iemand tegen komt die zich slecht voelt dan kun je hun bloedwaarde meten om te kijken of het inderdaad hun suikerspiegel is.

Je had het over het zoeken naar een penning. Ik weet niet of je een EHBO cursus hebt gedaan? Bij mijn EHBO cursus werd namelijk aangegeven dat het een grote no-go is om bij iemand een penning te gaan zoeken op eigen initiatief. Dit moet je over laten aan de ambulance broeders of de huisarts.

Berriepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 10:34

iirrssjjee schreef:
Als je hier meer over wilt weten, raad ik je aan een EHBO cursus te doen. Dan leer je er het eea over. O.a. dat je iemand nooit, maar dan ook nooit!!!! moet behandelen. Diegene moet dat volledig zelf doen!

Berriepi schreef:
<knip>
Als EHBOer is het enige wat je heel misschien mag geven paracetamol, <knip>
zelfs dat mag niet toch? Gezien ze daar allergisch voor zouden kunnen zijn....

Ik heb geleerd dat je 1 tablet van 500mg mag verstrekken als de patient daar uitdrukkelijk naar vraagt, aanbieden is uit den boze..

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-20 11:03

DemDeempel schreef:
Als ik het goed begrijp wil je een meter kopen als een uitbreiding van je EHBO tas. Dus als je op straat iemand tegen komt die zich slecht voelt dan kun je hun bloedwaarde meten om te kijken of het inderdaad hun suikerspiegel is.

Je had het over het zoeken naar een penning. Ik weet niet of je een EHBO cursus hebt gedaan? Bij mijn EHBO cursus werd namelijk aangegeven dat het een grote no-go is om bij iemand een penning te gaan zoeken op eigen initiatief. Dit moet je over laten aan de ambulance broeders of de huisarts.

Lees nou eens goed.
Echt ik word doodmoe van dit soort reacties!
Ik heb er ZELF medisch noodzakelijk een bij me voor mezelf, altijd.
LEZEN graag voor je zulke reacties post!!!!!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 11:05

Maar als ie medisch noodzakelijk is wordt ie vergoed, dan zou ik er niet zelf een kopen :)

Kan natuurlijk wel, dan heb je meer keuze. Ik vind die van jou al aardig klein trouwens, weet niet of ze nog kleiner zijn.