Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jolien87 schreef:Wat lastig zeg.
Heb je al eens aan Personal bodyplan gedacht? Hierbij werk je samen met een online coach en wordt er ook aandacht geschonken aan je mindset.
Gineke schreef:Ik liep onlangs bij een orthomoleculair therapeut, die adviseerde mij een hoop supplementen zoals visolie en magnesium en vitamine D3.
Daarnaast een dieet van natuurlijke voeding, niet te veel en volkoren koolhydraten, veel groenten, weinig fruit, max 3 tot 4 keer per dag eten. Ook geen kaas, lactose, gluten etc.
Die supplementen slik ik nog steeds, maar van haar dieet (ik kwam op zo’n 1600-1700 kcal per dag) kwam ik niet alleen aan (hoe dan??) maar ik werd ook nog eens flink ziek. Ik heb het twee keer geprobeerd met een tussenpoze van 2 maanden, om te kijken of het geen virus was oid.
Ik verbrand gemiddeld genomen over een week ongeveer 2500-2600 kcal per dag (fitbit).
Mijn complicaties:
- ik heb histamine-intolerantie, dat is met de juiste voedingsmiddelen en supplementen onder controle
- Ik ben erg ontstekingsgevoelig, ik kan geen krachttraining doen of zelfs maar een normale bh aan want ik krijg er meteen ontstekingen in mijn spieren van
- Ik heb bekkeninstabiliteit waardoor ik moeilijk meer kan sporten dan ik nu doe.
Esther_ schreef:Wellicht komt het door en combinatie van je zwangerschap en de hormonen.
Kijk bijv. Eens naar https://www.dehormoonfactor.nl/hormonen-in-balans
En inderdaad kijk naar de hoeveelheid vet in je voedsel. Bij vrouwen is vaak de hoeveelheid vet een boosdoener. Ook al eet je gezond, dan kan het vet nog te hoog zijn.