Ik ben hier vooral voor een grote schop onder de kont en enkele tips! Ik wil graag sporten , alleen ik vind de motivatie niet , of ik weet niet wat ik moet doen.
Ik ben een tijd lid geweest van een fitness sportschool. Ze hebben het mij uitgelegd en ik mocht het daarna zelf doen. Ik was steeds sneller buiten , zonder het idee te hebben dat ik iets gedaan had. Ik had wel 2 vaste dagen dat ik er heen ging maar mijn motivatie was helemaal weg. Meer met tegenzin dan met plezier. Verder rij ik paard, maar niet structureel of paar keer per week. Soms 3x per week. Soms 2 weken niet. Paard loopt ook voor de wagen maar ook hier ontbreekt de motivatie vaak. Kan ook genieten om naar mijn paard te kijken

Nu dacht ik zelf aan hardlopen. Of weet iemand anders iets leuks? Zwemmen vind ik ook erg leuk. Wel moet ik er bij zeggen dat ik er niet veel aan uit ga geven. Dat vind ik dan weer zonde haha.
De reden van sporten
Ik heb een bolle opgeblazen buik. Ik ben totaal niet dik, maar mijn buik word echt een ergenis. Ik weeg op dit moment 57 kilo, ben 166 cm lang en 22 jaar. Ik heb absoluut geen vet maar dus een opgeblazen buik. Ooit had ik een super strak buikje , dat zie ik graag terug.
Mijn moeder en oma hebben ook een bolle buik en die hebben een trage schildklier. Ik vermoed dat ook van mijzelf. Heb mijzelf 2x laten testen en dit was echter negatief.
Ik zit er ook aan te denken om minder brood te eten en aardappels. Weten jullie misschien nog voedingstips?
Ik wil er graag wat aan doen maar ben bang dat ik nu fanatiek begin ik er na 2 weken alweer genoeg van heb. Dan denk ik "laat maar"
Kleine ps. Ik heb een chronische longontsteking aan de longblaasjes en chronische verkoudheid. Zoals hardlopen/fietsen in een koude omgeving is voor mij erg pijnlijk en benauwd. Het slaat dan erg op mijn longen.
Qua werk werk ik in de pakketdienst als lader/losser van vrachtwagens. Daarna ben ik in de weer met de paarden zoals uitmesten e.d. Ik beweeg wel veel. Laatste tijd ben ik wel moe van het "niksen" denk ik. Ik wil weer energiek en fit worden! Zoals vroeger

Hoe doen jullie dat? Brand los
Alvast bedankt!