Vreemd verschijnsel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elisa_

Vreemd verschijnsel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-20 20:05

Als ik honger heb, echt honger.. dan krijg ik het altijd wat warm(gezicht). Ik denk dat dit te laag bloedsuiker is. MAAR zolang ik me kan herinneren; ik begin te niezen. En dan moet ik echt snel wat te eten hebben. Nu zei ik dat vandaag tegen iemand en die herkende dat niet. Dus ik ben het eens op gaan zoeken en ik kan er zo weinig over vinden dat ik me afvraag of ik de enige ben die dat altijd heeft of dat het toch wel herkenbaar is.

Zijn er meer mensen die moeten niezen als ze écht honger hebben? :+

Matheno

Re: Vreemd verschijnsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 09:40

Nee, ik begin juist altijd te trillen

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 10:02

Trillen inderdaad, en dat is dan ook niet van 'gewoon honger' maar wel bvb. als ik eigenlijk de hele dag al te weinig heb gegeten oid.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 10:08

Eowyn3003 schreef:
Trillen inderdaad, en dat is dan ook niet van 'gewoon honger' maar wel bvb. als ik eigenlijk de hele dag al te weinig heb gegeten oid.

Ja, dit. En een soort onverzadigd gevoel erna, haha.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 10:09

Nee niezen niet. Nog nooit van gehoord.

Trillerig, zweterig en humeurig wel. (Ik heb geen diabetes maar gek genoeg kan ik wel last hebben van een lichte hypo. Dat gebeurt normaal gesproken alleen bij insuline gebruik)

Montgri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 10:17

Niezen heb ik ook niet.
Ik heb soms wel (en dan heb ik die dag echt genoeg en goed gegeten) dat ik me ineens heel erg warm ga voelen en zweten, moet plassen, trillerig wordt, humeurig wordt en dat mijn ledematen zwaar worden. Meestal gaat het direct over als ik wat eet, soms werkt het niet en moet ik de hele voorraad kast bewijs van leeg eten voordat dat gevoel weer weg trekt. Heel naar is dat.

Iedereen heeft zo wel zijn eigen trekjes denk ik? Wat jij hebt met niezen heb ik misschien met moeten plassen?

Heb ooit wel op nuchtere maag bloed laten prikken hiervoor, kwam niks uit. Moest ik maar eens terug komen als ik me zo voelde en dan bloedprikken. Heel leuk, maar ik heb het nooit in de buurt van het gezondheidscentrum. En als ik het heb, wil ik er echt snel vanaf zijn, want voel me zo rot dan... dus nog altijd geen idee wat het nou is.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 10:19

Montgri schreef:
Niezen heb ik ook niet.
Ik heb soms wel (en dan heb ik die dag echt genoeg en goed gegeten) dat ik me ineens heel erg warm ga voelen en zweten, moet plassen, trillerig wordt, humeurig wordt en dat mijn ledematen zwaar worden. Meestal gaat het direct over als ik wat eet, soms werkt het niet en moet ik de hele voorraad kast bewijs van leeg eten voordat dat gevoel weer weg trekt. Heel naar is dat.

Iedereen heeft zo wel zijn eigen trekjes denk ik? Wat jij hebt met niezen heb ik misschien met moeten plassen?

Heb ooit wel op nuchtere maag bloed laten prikken hiervoor, kwam niks uit. Moest ik maar eens terug komen als ik me zo voelde en dan bloedprikken. Heel leuk, maar ik heb het nooit in de buurt van het gezondheidscentrum. En als ik het heb, wil ik er echt snel vanaf zijn, want voel me zo rot dan... dus nog altijd geen idee wat het nou is.

Hm, dat klinkt wel als diabetes .. Wat naar. Heb je het vaak?

Montgri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 10:28

Matheno schreef:
Montgri schreef:
Niezen heb ik ook niet.

Hm, dat klinkt wel als diabetes .. Wat naar. Heb je het vaak?

Maar zou dat ook niet naar boven zijn gekomen dan bij die nuchtere bloedtest? Diabetes is toch altijd terug te vinden in het bloed of ook enkel in pieken of dalen?
Als ik stress heb heb ik er wel meer last van. Afgelopen maand 4x gebeurd. Zonder stress zo’n 1x per maand ongeveer.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 10:59

Montgri schreef:
Maar zou dat ook niet naar boven zijn gekomen dan bij die nuchtere bloedtest? Diabetes is toch altijd terug te vinden in het bloed of ook enkel in pieken of dalen?
Als ik stress heb heb ik er wel meer last van. Afgelopen maand 4x gebeurd. Zonder stress zo’n 1x per maand ongeveer.

Als iemand diabetes heeft zie je dat in principe terug in de bloedwaardes. Maar dan doorgaans te hoog. (indien geen medicijnen)

Bij mensen met pre-diabetes type 2 kan het zijn dat je dat in het begin nog kan missen. (bij een nuchter bloedglucose)

Maar een echt te laag bloedsuiker kan normaal gesproken alleen als je insuline of bepaalde diabetes medicatie gebruikt.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 11:14

Als ik niet goed word ga ik vaak niezen. Wanneer ik het gevoel heb dat ik flauw ga vallen ofzo. Heel raar. Ook nog nooit gehoord van iemand die hetzelfde had.

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 11:37

Ik moet niezen als ik mijn wenkbrauwen epileer _O- Bij honger heb ik nog nooit gehoord, bijzonder!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 11:44

NatasjavE schreef:

Trillerig, zweterig en humeurig wel. (Ik heb geen diabetes maar gek genoeg kan ik wel last hebben van een lichte hypo. Dat gebeurt normaal gesproken alleen bij insuline gebruik)

Wacht even, is dit niet normaal dan? :+

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 11:48

Dit is toch gewoon hongerklop of geeuwhonger.
Een normale reactie van het lijf, en geen diabetes.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 11:50

Niece schreef:
NatasjavE schreef:

Dat noemen ze hypoglykemie. Lage bloedsuiker.
Te laag bloedsuiker of een teveel aan insuline (lichaam maakt dat ook zelf aan en kan ook in de war zijn en teveel aanmaken)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 12:01

Niece schreef:
NatasjavE schreef:

Jawel. Maar een hypo niet. Alleen ik heb het met een bloedsuikermeter gemeten. :D.

Iedereen krijgt dit wel in meer of mindere mate. Maar de meeste gaan niet onder een bepaalde waarde. En ik toevallig wel. Geen idee waarom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 12:02

Aah oke dat verduidelijkt het wat. Ik dacht al :D Wat apart dat jij dat dan wel hebt NatasjavE.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 12:03

Ja geen idee.

Je kent die reclame van Snickers toch wel? Neem een Snickers want je bent een ... op dit moment.

Dat kan ik zijn als ik te weinig gegeten heb :')

elisa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-20 15:11

Melvern schreef:
Als ik niet goed word ga ik vaak niezen. Wanneer ik het gevoel heb dat ik flauw ga vallen ofzo. Heel raar. Ook nog nooit gehoord van iemand die hetzelfde had.

Ja precies dit. Maar bij mij is het altijd dat ik dan meteen wat moet eten. Ik word dan ook rood in het gezicht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 18:29

NatasjavE schreef:
Ja geen idee.

Je kent die reclame van Snickers toch wel? Neem een Snickers want je bent een ... op dit moment.

Haha dat herken ik wel :D

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 13:06

elisa_ schreef:
Melvern schreef:

Ja precies dit. Maar bij mij is het altijd dat ik dan meteen wat moet eten. Ik word dan ook rood in het gezicht.

Ik wordt juist bleek. Voel wel klam aan voor mijn gevoel. Ik ga dan vaak liggen met mijn voeten omhoog en rustig ademen en dan trekt het wel weg. Waarom het niezen samen gaat zou ik niet weten. Het viel mezelf op dat het samen gaat op een rare manier :P

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 13:11

xIrlijn schreef:
Ik moet niezen als ik mijn wenkbrauwen epileer _O- Bij honger heb ik nog nooit gehoord, bijzonder!

Dat heb ik ook _O-

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 13:14

elisa_ schreef:
Melvern schreef:

Ik word echt asgrauw in mijn gezicht maar het niezen herken ik zeker!
En dan krijg ik het eerst heel erg warm, waardoor ik ga zweten en daarna krijg ik (ook niet na iets eten) mezelf niet meer warm voor in elk geval een paar uur. Ik ervaar het als een heel erg nare ervaring.

Ik dacht altijd dat het niezen best wel normaal was, mijn zwager heeft het heel erg heftig: mij maagklachten of dus inderdaad bij zo’n hongerflauwte krijgt hij echt een niesbui die vreselijk lang aanhoudt, hij wordt daar letterlijk doodmoe van.

Nu vond ik wel iets over maagzuur en het irriteren van de slokdarmwand, dat dat wel ademhalings- en dus niesklachten kan geven..

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 18:04

NatasjavE schreef:
Ja geen idee.

Hangry heet dat! :D

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 18:58

Gianti schreef:
xIrlijn schreef:

Dat heb ik ook _O-

Ik ook!!! :oo
Volgens mij heeft het te maken met het feit dat je ogen gaan tranen/waterig worden en een reactie hierop is niezen. Ik weet niet precies hoe het zit maar dacht het ooit ergens te hebben gehoord/gelezen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 20:20

Nou, kan je de hand schudden haha. Als ik superveel honger heb ga ik ook niezen. Wat de logica erachter is weet ik niet, maar je bent in ieder geval niet alleen :')