Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Zeedraakje schreef:Het gaat helemaal niemand wat aan waarom een ander ervoor kiest om niet behandeld te willen worden. Er zijn echt wel redenen die dermate zwaar wegen dat een beslissing, die zo bepalend is, door iemand wordt genomen. Leeftijd doet daar niets aan af.
Goede vraag verder, ik lees even mee
verootjoo schreef:Zeedraakje schreef:Het gaat helemaal niemand wat aan waarom een ander ervoor kiest om niet behandeld te willen worden. Er zijn echt wel redenen die dermate zwaar wegen dat een beslissing, die zo bepalend is, door iemand wordt genomen. Leeftijd doet daar niets aan af.
Dat snap ik ook wel, maar dat gaan ze in het zkh ook vragen.
Ze gaan echt niet inzetten op comfortbeleid als je een gezonde jonge vrouw bent.
verootjoo schreef:Zeedraakje schreef:Het gaat helemaal niemand wat aan waarom een ander ervoor kiest om niet behandeld te willen worden. Er zijn echt wel redenen die dermate zwaar wegen dat een beslissing, die zo bepalend is, door iemand wordt genomen. Leeftijd doet daar niets aan af.
Ze gaan echt niet inzetten op comfortbeleid als je een gezonde jonge vrouw bent.
laraxXxemma schreef:verootjoo schreef:
Wat een onzin, hier wordt alles gedocumenteerd en daarmee ook gerespecteerd. Ze zullen er minder snel naar vragen maar als je zelf je voorkeur aangeeft gaan ze die niet negeren?
dees_daan schreef:verootjoo schreef:
Als dit heel duidelijk vastgelegd is zou ik het behoorlijk respectloos vinden als ze dat niet doen..
Astorga schreef:Mocht je specifieke wensen hebben, dan zou ik die opschrijven en bij je dragen in bijv een portemonnee. Mocht je in de situatie komen dat je je niet meer goed kan uitdrukken (bijv bij hevige benauwdheid), dan kun je toch wensen kenbaar maken.
LindyH schreef:Ik heb me dit ook af zitten vragen. In het begin van de crisis voelde ik me even niet lekker. Toen heb ik bedacht om een brief te schrijven met mijn wensen en daar groot 'Voor de zorgverleners' op te schrijven, en die op een strategische plaats neer te leggen zodat ze het zeker zouden zien als ze me zouden komen halen.
Overigens had dan nog wel iemand die ambulance moeten bellen want ik was dat zelf niet van plan, maar je weet niet wat je doet als je je heel erg slecht voelt.
Uiteindelijk knapte ik snel weer op en heb ik die brief nooit geschreven, maar dat was dus mijn plan.
Overigens zal zo'n brief wel weer niet wettelijk zijn en zullen zorgverleners 'm waarschijnlijk negeren, maar dan heb ik in ieder geval mijn best gedaan.
Helderder schreef:Astorga schreef:Mocht je specifieke wensen hebben, dan zou ik die opschrijven en bij je dragen in bijv een portemonnee. Mocht je in de situatie komen dat je je niet meer goed kan uitdrukken (bijv bij hevige benauwdheid), dan kun je toch wensen kenbaar maken.
Het moet wel een officieel document zijn, anders mag/kan er niet naar gehandeld worden.