De tweede keer was in november. Hetzelfde verhaal als die van de zomer, vreselijke pijn en stijfheid/verlamming. Alleen in een ander bed. Iemand vroeg zich toen af of het niet een vorm van katatonie kon zijn.
De laatste weken komt het steeds vaker opzetten. Op het moment zo'n 2/3 keer per week. Meestal word ik wakker van de pijn terwijl ik op mn rug lig, en alles is dan onbeschrijflijk pijnlijk. Ik kan niks bewegen, maar als ik een beetje forceer komt er langzaam weer kracht in maar de pijn blijft. Ik kan nog wel 100x beschrijven hoe pijnlijk het is, maar niks dekt de lading voor mijn gevoel. Na een tijdje kan ik langzaamaan weer bewegen en op de rand van mn bed gaan zitten, maar dit proces kan wel uren duren. Dan kan ik ook weer in slaap vallen, met de volgende ochtend het gevoel dat elk gewricht ontstoken is. Ik kan dan nauwelijks van de bank af komen of lopen.
Ik ben er vaak ook gedesoriënteerd bij? Ik denk dan dat mijn eigen slaapkamer zich in mijn moeders huis bevindt, en dan ga ik mn moeder appen of ze even naar me toe kan komen, terwijl ik al 5,5 jaar op mezelf woon.
Ik ben er vanochtend voor naar de huisarts geweest, ik moet in ieder geval bloedprikken en ze zou overleggen met mijn fysio, de reumatoloog en de neuroloog. De huisarts zelf heeft ook wat neurologische testjes gedaan, op kracht en reflexen, maar dat leek in orde..
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of hier mensen zijn die dit herkennen, zolang de onderzoeken nog lopen. Of mensen die tips hebben, hoe ik het snelste uit zo'n pijnaanval kan komen.